7 sfaturi pentru a preveni durerile de gat si umeri


Nu-ti poti misca gatul sau umerii cand te trezesti dimineata? Sau durerea te cuprinde pe neasteptate? Daca este asa, atunci afla ca nu esti singur. Doctorii au estimat ca 7 din 10 persoane vor avea dureri de gat sau umeri la un moment dat.
Uneori aceste dureri iau nastere din cauza unei lovituri la spate, insa cel mai des apar ca urmare a varstei, al anilor de munca, al eforturilor depuse de-a lungul vietii. Fara sa stii, poti favoriza aparitia acestor dureri prin metode nepotrivite in care iti desfasori activitatile de zi cu zi. Pentru prevenirea acestor dureri incearca sa adopti o pozitie corecta a spatelui. Iata 8 sfaturi de urmat pentru a te feri de aceste probleme.

1. La birou. Cand lucrezi la calculator sau stai la birou, incearca sa iti pastrezi un spate drept, capul in linie dreapta cu coloana vertebrala. Asta inseamna sa fii asezat pe un scaun inalt, pentru ca ambele picioare sa se poata sprijini pe podea. Insa, indiferent de cat de corecta este postura ta, este important sa faci pauze la fiecare ora, sa te ridici de la birou si sa faci putina miscare.

2. Folosirea telefonului. Daca iti petreci foarte mult din timp vorbind la telefon, incearca sa eviti aplecarea corpului pe o parte. Acest lucru ramane valabil si in cazul in care folosesti un telefon mobil si nu esti asezat pe un scaun. Iti poate fi de folos un telefon cu speaker sau cu handsfree.

3. Lectura acasa. Daca in timp ce citesti esti asezat pe un scaun, incearca sa-ti menti spatele drept. Tine cartea la o distanta potrivita pentru a nu fi nevoit sa te apleci sa citesti.
Daca trebuie sa citesti in pat incearca sa ai o pozitie a corpului dreapta, sau te poti aseza pe o parte tinadu-ti gatul drept.

4. Mersul. Evita pe cat se poate tocurile foarte inalte. Acestea reprezinta unul dintre motivele pentru care femeile sunt mai expuse durerilor de gat sau umeri decat barbatii.

5. Transportarea gentilor. Pentru zi alege-ti o geanta usoara sau un rucsac, dar nu-l incarca cu lucruri nefolositoare. Nu face un obicei din a-ti purta rucsacul pe un singur umar. Cumpara-ti un rucsac care este creat pentru a pune greutatea pe solduri si nu doar pe partea superioara a spatelui. Cand ai bagaje foarte grele, opteaza pentru rucsacurile sau gentile cu roti.
Daca trebuie sa cari o geanta de umar, alterneaza umarul folosit.

6. La volan. O pozitie corecta este foarte importanta atunci cand o mare parte din timpul tau o petreci la volan. Pozitioneaza-ti scaunul astfel incat spatele sa fie drept, iar genunchii la acelasi nivel cu soldurile.

7. Ridicare. Metodele gresite de ridicare adauga mai mult stres asupra gatului cat si a partii inferioare a spatelui. Cand te apleci, indoaie genunchii si soldurile si apeleaza cat de putin poti la spate. Pastreaza obiectul cat mai aproape de tine in timp ce-ti indrepti picioarele.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (3)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Health pe 31 Mai 2010, 14:04
    healthergonomics.ro

    O descriere generala a RSI(DMS) RSI este un termen colectiv pentru reclamatii, simptome si sindroame care apar în partea superioara a spatelui, in zona gâtului si a umerilor, brate, coate, încheieturi, mâini si degete. Acestea sunt, în general, cauzate de miscarile repetitive, postura statica pe termen lung sau o combinatie a celor doua. Factorii individuali sau legati de locul de munca pot, de asemenea, sa joace un rol în dezvoltarea de simptome sau în agravarea sau mentinerea lor. RSI poate aparea în multe tipuri diferite de lucru. Simptomele Utilizarea celor trei etape pentru a arata cât de severe sunt plangerile sau problemele se pare ca a devenit o chestiune d O descriere generala a RSI(DMS) RSI este un termen colectiv pentru reclamatii, simptome si sindroame care apar în partea superioara a spatelui, in zona gâtului si a umerilor, brate, coate, încheieturi, mâini si degete. Acestea sunt, în general, cauzate de miscarile repetitive, postura statica pe termen lung sau o combinatie a celor doua. Factorii individuali sau legati de locul de munca pot, de asemenea, sa joace un rol în dezvoltarea de simptome sau în agravarea sau mentinerea lor. RSI poate aparea în multe tipuri diferite de lucru. Simptomele Utilizarea celor trei etape pentru a arata cât de severe sunt plangerile sau problemele se pare ca a devenit o chestiune de curs pentru pacienti si terapeuti. Conform raportului Consiliului de Sanatate, cu toate acestea, nu exista nici o baza clara pentru acest sistem foarte utilizat si nu exista o relatie clara între diferitele faze si pronostic. Comisia recunoaste ca RSI apare în diferite grade de severitate. Faza initiala este caracterizata de faptul ca, desi exista simptome,ele nu duc la probleme de participare. În cea de-a doua faza problemele de participare au un rol central si în faza finala predomina durerea cronica. Lumea medicala este inutila in a descrie RSI in termeni si faze. Principalul motiv pentru aceasta este ca poate duce la concluzii false cu privire la gravitatea, metoda de tratare si de prognoza.

    0
    0

  • marin pe 21 Ian 2008, 11:16
    Boli degenerative ale sist osteo-muscular

    Durerile de spate, care la inceput sunt cauzate de pozitii incorecte la lucru, la volan, etc duc mai tarziu la boli degenerative care greu se amelioreaza, apoi sa se vindece. De aceea e nevoie de multa miscare, dar nu de efort, e nevoie de o alimentatie adecvata, saraca in oxidanti, mentinerea unei greutati corporale in limite accesibile, evitarea excesurilor de orice fel, mentinerea totdeauna a unui echilibru in tot ceea ce facem, echilibrul energetic fiind cel mai important. Deci atentie in fiecare moment la ce, si cum facem, sa nu fie prea tarziu. SANATATE

    1
    0

  • carlan neli liliana pe 30 Nov 2007, 10:18

    Cele 7 sfaturi pt. prevenirea durerilor de gat sunt utile, dar mai trebuie sa le si aplicam. Cand suntem prinsi in activitatile de zi cu zi nu prea le mai respectam din pacate.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;