Somnul de prânz este un semn al sănătății, nu al lenei


Cei mai mulți oameni ar prefera să doarmă la prânz. Poate că ai vrea să dormi și tu la prânz sau oricând în timpul zilei printre sarcinile pe care le ai. Indiferent de momentul în care alegi să dormi puțin în timpul zilei, se pare că somnul de prânz alege să fie în viața ta mai mult decât îl alegi tu.
S-ar putea să te simți vinovat pentru că ai nevoie de atât de mult somn. Poate că te consideri leneș pentru că îți rezervi timp pentru a te odihni în timpul zilei. Poate că te-ai gândit că exercițiile fizice sau schimbarea dietei ar putea să îți îmbunătățească nivelul energiei. Dar adevărul este că nu ar trebui să te simți prost când vine vorba de somnul de prânz. Iată de ce!

Somnul de prânz este inclus în rutina ta? Iată ce spun specialiștii!


Sentimentul vinovăției care este asociat cu somnul de prânz este cauzat de stereotipul conform căruia acest somn este pentru bebeluși și copii. Simți că ar fi trebuit să treci peste această etapă a vieții până acum, dar adevărul este că și oamenii în vârstă dorm la prânz. Dacă cercetezi de ce este atât de important somnul de prânz pentru viața noastră, vei descoperi foarte multe informații. Chiar și The National Sleep Foundation recomandă un somn de 20-30 de minute în timpul zilei, pentru a ne îmbunătăți gradul de alertă și pentru a atinge performanțele dorite.

Dacă ești îngrijorat cu privire la somnul din timpul nopții, somnul de prânz nu îți va întrerupe rutina de odihnă nocturnă și nu te va lăsa drenat de energie. Există trei tipuri diferite de somn la prânz. Primul este reprezentat de somnul planificat, care este un tip de somn pe care îl plănuiești în loc să aștepți să ți se facă somn. Al doilea tip este reprezentat de somnul de urgență, atunci când îți este incredibil de somn și ai nevoie să te odihnești pentru a putea continua ziua și sarcinile pe care le ai. Ultimul tip este denumit somnul obișnuit, atunci când încerci să dormi la aceeași oră în fiecare zi. 

Dacă stilul tău de somn în timpul zilei nu este și planificat, s-ar putea să fie nevoie să regândești schema de relaxare.
De fapt, somnul planificat poate avea beneficii crescute, având în vedere că studiile despre ritmul circadian ne arată că trebuie să avem mereu echilibrat ceasul organismului.

Somnul la aceeași oră în fiecare zi ar îmbunătăți foarte mult ritmul circadian natural al corpului, lucru care poate avea efecte pozitive asupra corpului, precum stabilizarea nivelului hormonilor, menținerea temperaturii corpului, monitorizarea metabolismului și întărirea sistemului imunitar. 

Nivelul de energie depinde de la persoană la persoană, dar mulți oameni consideră că organismul lor are nevoie de o pauză între orele 13:00 și 15:00. De aceea, ți se pare normal să dormi puțin după ce mănânci prânzul. Acest lucru te va asigura că somnul din timpul nopții nu va fi afectat, deoarece somnul de prânz este destul de devreme în timpul zilei.
Acest somn are scopul de a stimula sistemul intern și de a te face să te simți revigorat. Dacă te trezești obosit și confuz după somnul de prânz, s-ar putea să faci câteva greșeli.

Adevărul este că nu ar trebui să te simți vinovat dacă ai nevoie de un pui de somn în timpul zilei. Este un lucru pe care ar trebui să îl incluzi în viața ta dacă vrei să fii echilibrat și sănătos. Deși timpul de odihnă poate fi diferit de la persoană la persoană, este normal să îți permiți să te odihnești. Nu te mai gândi de două ori înainte să pui capul pe pernă data viitoare!

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;