Simptome care te anunţă că ai o sensibilitate la soare. De ce apar ele?

Femeie care se protejeaza de soare

Nu are legătură cu arsurile solare, dar este tot o problemă serioasă. Descoperă care sunt principalele simptome care te anunţă că ai o sensibilitate la soare şi lumină!
Sensibilitatea la soare şi lumină este o problemă destul de frecventă, iar vara ea se agravează, avertizează dr. Laurenţiu Vlădău, specialist în dermatologie şi venerologie. Ea este diferită de arsurile solare prezente la foarte multe persoane cu pielea deschisă şi care stau prea mult la soare, manifestându-se prin simptome destul de serioase.


Cum se manifestă sensibilitatea la soare şi lumină


Potrivit specialistului principalele simptome care îţi lasă de înţeles că ai o sensibilitate la soare, numită şi fotosensibilitate, sunt:
  • mâncărime
  • roşeaţă
  • vezicule pline cu lichid
  • papule mici
  • plăci mai ridicate şi edematiate.

Toate aceste simptome apar în special pe zonele care sunt mai expuse la soare, cum ar fi faţa, mâinile, antebraţele şi decolteul. O persoană devine suspectă de fotosensibilitate atunci când erupţiile cutanate apar numai în zonele expuse la soare. Această problemă poate să fie tratată de medicul dermatolog, în funcţie de fiecare caz în parte.


Sensibilitatea la soare şi lumină: alte cauze care pot genera simptome


Această poate să fie agravată şi de alţi factori, cum ar fi:

Medicamentele


Fotosensibilitatea reprezintă un efect secundar comun produs de diferite medicamente.
„Există o lungă lista de medicamente care pot provoca sensibilitate la lumină, iar între primele am putea plasa doxiciclină, antibiotic folosit frecvent în tratamentul acneei vulgare şi a altor boli inflamatorii ale pielii. Din aceeaşi categorie fac parte şi unele antiinflamatoare precum ibuprofenul sau naproxenul, medicamente folosite în boli cardiace precum amiodaronă, diltiazemul, enalaprilul, furosemidul sau isotretinoinul prescris pentru acneea severă. Dacă există, însă, persoane care deja urmează un tratament cu unul sau mai multe din aceste medicamente şi nu prezintă reacţii adverse, nu trebuie să se îngrijoreze, pentru că nu toate persoanele dezvoltă fotosensibilitate după administrarea lor”, explică dr. Laurenţiu Vlădău, specialist în dermatologie şi venerologie în cadrul clinicii Hebra Dermatologie.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;