Lecţie de călătorie. Ce înseamnă mesajele transmise de pilot pe parcursul zborului

Este important să cunoşti semnificaţia fiecărui anunţ pe care îl auzi în avion. De aceea te ajutăm să le descifrezi uşor pe cele mai esenţiale. “Cabin crew prepare all doors and

Este important să cunoşti semnificaţia fiecărui anunţ pe care îl auzi în avion. De aceea te ajutăm să le descifrezi uşor pe cele mai esenţiale.


“Cabin crew prepare all doors and crosscheck!”. Este numai unul dintre anunţurile pe care le auzi, garantat, de fiecare dată când călătoreşti cu avionul. Prima parte a sintagmei este foarte clară – uşile sunt verificate şi zăvorâte conform normelor în vigoare, dar urmează crosscheck-ul. Ce-o fi ăla?

În cele ce urmează vei afla, explicate de cineva care a făcut mai multe crosscheck-uri la viaţă sa decât am închis eu fereastra, ce înseamnă fiecare mesaj pe care îl auzim în avion. Şi sunt interesante!

Cabin crew start you safety and security search!

Anunţ făcut prin interfon, imediat ce însoţitorii de zbor au ajuns în avion, când pasagerii nu sunt încă îmbarcaţi.

Regula spune că trebuie ca fiecare însoţitor de zbor să îşi verifice zona alocată, încât să nu existe obiecte străine sau nelalocul lor, iar echipamentele (butelia de oxigen, halon, trusa de prim ajutor, lanterne, etc) să fie perfect funcţionale, conform standardelor. Apoi, fiecare însoţitor de zbor anunţă dacă verificarea este în regulă sau nu, şi se poate începe îmbarcarea.

Anunţuri de “welcome on board” (bun venit la bord)! În momentul acesta, atenţia se îndreaptă către pasageri, către confortul lor şi către probleme medicale care pot fi preîntâmpinate încă de la sol.

Cabin crew boarding is completed!

Se face imediat după ce ultimul pasager s-a îmbarcat, iar echipajul se pregăteşte să închidă uşile.

Se primesc listele cu numele şi încărcătura pasagerilor, iar însoţitorii de zbor pregătesc cabina pentru decolare (pun bagajele în compartimentele de sus, le închid, etc).

Cabin crew prepare all doors and crosscheck! (sau) Cabin crew arm your doors and crosscheck! (depinde de fiecare companie)

Când se dă acordul de la sol să se închidă uşile avionului, şeful de cabină face un anunţ de “armare” a uşilor. Fiecare însoţitor de zbor are în responsabilitate o uşă a avionului pentru care răspunde din momentul în care se pleacă de la sol şi până la aterizare.

Armarea uşii presupune punerea în funcţiune a toboganelor de urgenţă, pentru că în caz de o evacuare neaşteptată, acestea să se deschidă automat.

Totodată, este foarte important ca după aterizare, acestea să fie corect dezarmate (adică se învârte o manetă sau se pune un “zăvor” de siguranţă (safety pin), pentru că, în caz contrar, riscă să se deschidă cu o putere foarte mare, punând în pericol viaţă celor de la sol, aflaţi pe scări pentru debarcare.

Armarea şi dezarmarea uşilor se verifică de 2 persoane întotdeauna, din cauza accidentelor frecvente cauzate de însoţitorii de zbor sau din cauza oboselii şi a neatenţiei. Au existat cazuri când, din cauza neatenţiei, toboganele nu au fost dezactivate când s-a ajuns pe aeroportul de destinaţie, iar cei care puneau scară pentru debarcare au fost omorâţi de deschiderea lor accidentală.


Cabin crew prepare for take-off!

Cu 2 minute înainte de decolare, pilotul face un ultim anunţ pentru însoţitorii de zbor, ca aceştia să fie aşezaţi, cu centurile de siguranţă cuplate şi pregătiţi pentru decolare.

Din acest moment, este indicat ca piloţii să fie contactaţi doar în caz de urgenţă, pentru cel puţin 15 minute.

Citeşte mai mult pe blogul meu The Guide sau urmăreşte-mă pe Facebook.

mihai-jurca
mihai-jurca
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod