Numarul magic al parfumurilor

Nu este asa ca numerele dau un mister absolut fantastic unui parfum? De cate ori nu v-ati intrebat oare ce reprezinta nr. 5 de pe Chanel sau 212 de pe parfumul Carolinei Herera? Incepand cu Pitagora, care considera numarul principiul vital al Universului, generatii succesive de creatori au dat o conotatie mai mult sau mai putin mistica numerelor. La vremea lor creatorii de parfumuri nu s-au dat in laturi de a apela la impresia magica lasata de numere.

Astfel, Madame Chanel a transformat numarul de ordine al parfumului creat de Ernest Beaux in 1921 in cel mai cunoscut nume al unui parfum: Chanel No 5, un parfum floral, aldehidic, un buchet de iasomie si trandafiri cu atingeri calde de mosc, vetiver si vanilie la care s-a adaugat pentruprima oara in parfumerie aldehide grase. Casa Chanel mai detine un parfum celebru cu nume numeric: Chanel No 19. A existat si No.22 insa nu se mai produce.

Dar acestea nu sunt primele parfumuri care au in loc de nume un numar. La mijlocul secolului XVIII, Jean Antoine Farina, stabilit la Koln lanseaza Kolnischewasser No. 4711, numarul de pe eticheta parfumului reprezentand de fapt numarul primit de magazin de la Primaria din Koln.

De asemenea nu este el singurul care si-a folosit adresa ca nume de parfum: casa Hermes, care din anul 1897 isi are magazinul din Paris la aceeasi adresa, in celebrul de acum Faubourg Saint Honore la numarul 24, creeaza in 1995 parfumul 24 Faubourg, un parfum plin de emotie, cu corduri florale, lemnoase si de ambra, intr-un flacon gravat, deosebit de elegant si original.

Numele unei strazi poarta de asemenea si splendida creatie a casei Elisabeth Arden: 5th Avenue, un parfum floral stralucitor, greu de uitat, nu mai putin celebrul Beverly Hills 20910 si parfumul romantic inspirat de Hollywood numit 273 Rodeo Drive, creatia lui Fred Hayman, asezata intr-o sticla de forma piramidala...

Greu de uitat este si numele primului parfum unisex, creat de casa Calvin Klein: C.K. One ori cel lansat de casa Cerruti - 1881 (anul in care bunicul Nino Cerruti a construit o mica moara, ce urma sa devina, paradoxal o casa de moda renumita). Deosebit de ingenioasa a fost si Carolina Herrera care si-a numit un parfum 212, ulterior o intreaga gama, declarat de ea un cod de trecere catre mileniul 3. De asemenea si constructia parfumului vorbeste despre numele sau: doua sticle de parfum sunt asamblate intr-una singura, pentru doua momente (o sticluta pentru acasa si una pentru a o purta in geanta).

Despre cate parfumuri care au drept nume un numar mai putem vorbi? Pai, sa le luam in ordine crescatoare:

  • No.1 de la Ashley,
  • First (Primul) de la Van Cleef&Arpels,
  • Ferrari No 1 de la Ferrari,
  • Must 2 de Cartier,
  • Mondi 2 de la Mondi,
  • Gucci Rush 2 de la Gucci,
  • Acte 2 de la Escada,
  • Jazz 2 de la Yves Saint Laurent,
  • Men II si Men III de la Jil Sander,
  • Women 3 de la Jil Sander,
  • No 3 Gucci de la Gucci,
  • Ungaro 3 de la Ungaro,
  • III de la Givency,
  • 3,14(Pi) de la Givenchy,
  • Raphael 1-4 de la Mulhens,
  • No 4 de la Jil Sander,
  • MG 5 de la Shiseido,
  • 6 Boss de la Hugo Boss,
  • M7 de la Yves Saint Laurent,
  • Azzaro 9 de la Azzaro,
  • 20 Ferre de la Gianfranco Ferre,
  • 20 Carats de la Dana,
  • Blend 30 de la Dunhill,
  • Odeur 53 de la Comme de Garcons,
  • 57, parfumul de la Chevignon,
  • 360 Degrees de la Perry Ellis,
  • 900 de la Aramis,
  • 1000 si 1000 Mile de la Jean Patou,
  • 1900 de la MCM,
  • 2000 Fleurs de la Creed,
  • ... si in sfarsit, 2000 et Une Rose de la Lancome.

Cam atat! Deocamdata!

cristina@blooms.ro ">

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod