"/>

Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii

Facebook Twitter gplus Comenteaza
Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii" alt="Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii" title="Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii" border="0" />


Protectie antioxidanta

Atat versiunea proaspata (prunele) cat si cea uscata au constituit subiectul a numeroase cercetari si asta datorita continutului mare de fitonutrienti numiti acizi neoclorogenici si clorogenici. Substantele gasite in prune si prune uscate se numesc fenoli, iar proprietatile lor antioxidante au fost indelung studiate. Aceste substante sunt cunoscute, in special, pentru eficienta in neutralizarea radicalului liber al oxigenului numit anion superoxid.


Beta caroten pentru o mai mare protectie antioxidanta

Abilitatea prunelor uscate de a stopa raul facut de oxigen celulelor noastre este data si de continutul de beta caroten. Beta carotenul functioneaza ca un antioxidant, eliminind radicalii liberi.


Potasiu pentru sanatatea cardiovasculara

Prunele uscate sunt o buna sursa de potasiu, mineral esential pentru mentinerea unei presiuni sanguine normale si a bunei functionari a inimii, lucru demonstrat de numeroase studii.

Eficienta alimentelor bogate in potasiu in scaderea presiunii sanguine a fost demonstrata intr-un numar mare de studii. Intr-unul dintre aceste studii, cercetatorii au analizat 40.000 de barbati americani timp de 4 ani pentru a determina efectele dietei asupra presiunii sanguine. Barbatii cu o dieta bogata in potasiu, precum si magneziu si fibre, au prezentat un risc scazut de atac de inima.


Potasiul pentru oase puternice

Pe langa beneficiile care le ofera sistemului cardiovascular, potasiul din prunele uscate te ajuta sa-ti pastrezi oasele sanatoase. Potasiul poate ajuta la stoparea pierderii de calciu prin urina cauzate de dietele bogate in sare si astfel ajuta la prevenirea subtierii oaselor in mod rapid.


Normalizeaza nivelul de zahar din sange si ajuta la pierderea kilogramelor

Fibrele solubile din prunele uscate ajuta la normalizarea nivelului de zahar din sange marind timpul de sedere al alimentelor in stomac si intarziind absorbtia glucozei (forma in care zaharul este transportat in sange) dupa masa. Fibrele solubile ajuta si la cresterea sensibilitatii insulinei si astfel joaca un rol important in prevenirea si tratarea diabetului de tip 2. Aceste fibre ofera si o senzatie de satietate, marind timpul de sedere al alimentelor in stomac si astfel te pot ajuta sa mananci mai putin si sa scapi de kilograme.


Fibrele ajuta la reducerea colesterolului si ofera protectie intestinala

Punele uscate sunt cunoscute pentru abilitatea lor de a preveni constipatia.
Pe langa faptul ca ajuta tranzitul intestinal si astfel scade riscul aparitiei cancerului de colon si a hemoroizilor, fibrele insolubile ofera hrana bacteriilor "prietenoase" din intestinul gros. Cand aceste bacterii fermenteaza fibrele insolubile, produc un mic lant de acizi grasi numiti acizi butirici, care servesc drept combustibil pentru celulele intestinului gros si ajuta la mentinerea sanatatii colonului. Aceste bacterii mai creaza inca doua lanturi mici de acizi grasi, acizii acetici si propionici, care sunt folositi drept combustibil pentru celulele din ficat si muschi.   

Acidul propionic poate fi in parte responsabil pentru proprietatile de reducere a colesterolului oferite de fibre. In studiile efectuate pe animale, s-a aratat ca acidul propionic ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange.

Un studiu publicat in Arhivele de Medicina Interna arata ca un consum ridicat de alimente bogate in fibre, precum prunele uscate, ajuta la prevenirea bolilor de inima. Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 19 ani si a inclus 10.000 de participanti americani.


Fibrele reduc riscul aparitiei cancerului la san in postmenopauza

Conform unui studiu care a implicat 51.823 de femei aflate in postmenopauza, consumul de fructe bogate in fibre reduce cu 34% riscul aparitiei cancerului de san.


Ajuta la absorbtia fierului

Abilitatea prunelor si a prunelor uscate de a ajuta la absorbtia fierului de catre organism a fost analizata in multe studii si se pare ca este data de continutul de vitamina C din acest fruct.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • medeea pe 11 Apr 2011, 18:07
    despre bunica mea

    Informatia este foarte buna,bunica mea are probleme

    6
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Sănătate. Ce este vertijul şi cum poate fi tratat?

Sarcina după 40 de ani. Riscuri si analize suplimentare

Cum pot fi convinşi copiii să mănânce fructe şi legume? Ponturi utile

Nadal promovează colecția de lenjerie intimă Tommy Hilfiger - VIDEO

Metodă revoluţionară de "stopare" a cancerului, descoperită de cercetătorii americani

Simona Halep revine pe locul 2 în clasamentul WTA

Sănătate. Ultimele noutăți în tratarea durerilor de spate

Candidoza. Tot ce trebuie să știi despre această infecție. Află detalii!

Sănătate. Principalii factori de risc care îţi afectează inima

Munceşti prea mult? Află la ce riscuri se supun „workaholicii“

Premieră în armata americană: Două femei devin membre Rangers - VIDEO

Prețul unui corp perfect la 51 de ani: Elle Macpherson plătește prin muncă abaterile de la dietă

Dr. Oz: 4 teste rapide şi atipice prin care descoperi cum stai cu sănătatea

Shannen Doherty, diagnosticată cu cancer mamar

Mama de 42 de ani şi fiica ei, de 19 ani, arată ca două surori: „Oamenii cred că suntem gemene“

Dr. Oz: 5 trucuri pe care le foloseşte medicul pentru diverse probleme

Raport: Copiii din România sunt cei mai fericiţi

Teo, din nou pe masa de operaţie: Vedeta a suferit o intervenţie la abdomen

Femeile care lucrează peste 40 de ore pe săptămână rămân mai greu însărcinate

Dietă. Cum să slăbeşti rapid ca să ai o siluetă de invidiat în vacanţă

Simona Halep, după abandonul din finala de la Toronto: „Nu era posibil să continui“

Mihaela Rădulescu, cu masca de oxigen pe faţă

Sănătate. Ce e mai bine să consumăm? Apa de la robinet sau cea îmbuteliată?

5 erori frecvente pe care le facem vara

Cel mai iubit preparat. 5 curiozităţi şi mituri despre pizza

Sănătate. La ce te ajută tărâţele de psyllium. 5 beneficii

Sănătate. Ai exagerat cu statul la soare? 5 reguli ca să-ţi repari pielea

Simona Halep s-a calificat în sferturi la Toronto

Dr. Oz. La ce poţi să foloseşti plicurile de ceai infuzate? 6 întrebuinţări

Dr. Oz: 5 trucuri care te ajută să-ţi îmbunătăţeşti digestia