"/>

Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii

Facebook Twitter gplus Comenteaza
Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii" alt="Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii" title="Prunele uscate - Beneficii asupra sanatatii" border="0" />


Protectie antioxidanta

Atat versiunea proaspata (prunele) cat si cea uscata au constituit subiectul a numeroase cercetari si asta datorita continutului mare de fitonutrienti numiti acizi neoclorogenici si clorogenici. Substantele gasite in prune si prune uscate se numesc fenoli, iar proprietatile lor antioxidante au fost indelung studiate. Aceste substante sunt cunoscute, in special, pentru eficienta in neutralizarea radicalului liber al oxigenului numit anion superoxid.


Beta caroten pentru o mai mare protectie antioxidanta

Abilitatea prunelor uscate de a stopa raul facut de oxigen celulelor noastre este data si de continutul de beta caroten. Beta carotenul functioneaza ca un antioxidant, eliminind radicalii liberi.


Potasiu pentru sanatatea cardiovasculara

Prunele uscate sunt o buna sursa de potasiu, mineral esential pentru mentinerea unei presiuni sanguine normale si a bunei functionari a inimii, lucru demonstrat de numeroase studii.

Eficienta alimentelor bogate in potasiu in scaderea presiunii sanguine a fost demonstrata intr-un numar mare de studii. Intr-unul dintre aceste studii, cercetatorii au analizat 40.000 de barbati americani timp de 4 ani pentru a determina efectele dietei asupra presiunii sanguine. Barbatii cu o dieta bogata in potasiu, precum si magneziu si fibre, au prezentat un risc scazut de atac de inima.


Potasiul pentru oase puternice

Pe langa beneficiile care le ofera sistemului cardiovascular, potasiul din prunele uscate te ajuta sa-ti pastrezi oasele sanatoase. Potasiul poate ajuta la stoparea pierderii de calciu prin urina cauzate de dietele bogate in sare si astfel ajuta la prevenirea subtierii oaselor in mod rapid.


Normalizeaza nivelul de zahar din sange si ajuta la pierderea kilogramelor

Fibrele solubile din prunele uscate ajuta la normalizarea nivelului de zahar din sange marind timpul de sedere al alimentelor in stomac si intarziind absorbtia glucozei (forma in care zaharul este transportat in sange) dupa masa. Fibrele solubile ajuta si la cresterea sensibilitatii insulinei si astfel joaca un rol important in prevenirea si tratarea diabetului de tip 2. Aceste fibre ofera si o senzatie de satietate, marind timpul de sedere al alimentelor in stomac si astfel te pot ajuta sa mananci mai putin si sa scapi de kilograme.


Fibrele ajuta la reducerea colesterolului si ofera protectie intestinala

Punele uscate sunt cunoscute pentru abilitatea lor de a preveni constipatia. Pe langa faptul ca ajuta tranzitul intestinal si astfel scade riscul aparitiei cancerului de colon si a hemoroizilor, fibrele insolubile ofera hrana bacteriilor "prietenoase" din intestinul gros. Cand aceste bacterii fermenteaza fibrele insolubile, produc un mic lant de acizi grasi numiti acizi butirici, care servesc drept combustibil pentru celulele intestinului gros si ajuta la mentinerea sanatatii colonului. Aceste bacterii mai creaza inca doua lanturi mici de acizi grasi, acizii acetici si propionici, care sunt folositi drept combustibil pentru celulele din ficat si muschi.   

Acidul propionic poate fi in parte responsabil pentru proprietatile de reducere a colesterolului oferite de fibre. In studiile efectuate pe animale, s-a aratat ca acidul propionic ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange.

Un studiu publicat in Arhivele de Medicina Interna arata ca un consum ridicat de alimente bogate in fibre, precum prunele uscate, ajuta la prevenirea bolilor de inima. Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 19 ani si a inclus 10.000 de participanti americani.


Fibrele reduc riscul aparitiei cancerului la san in postmenopauza

Conform unui studiu care a implicat 51.823 de femei aflate in postmenopauza, consumul de fructe bogate in fibre reduce cu 34% riscul aparitiei cancerului de san.


Ajuta la absorbtia fierului

Abilitatea prunelor si a prunelor uscate de a ajuta la absorbtia fierului de catre organism a fost analizata in multe studii si se pare ca este data de continutul de vitamina C din acest fruct.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • medeea pe 11 Apr 2011, 18:07
    despre bunica mea

    Informatia este foarte buna,bunica mea are probleme

    6
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Colesterolul trebuie urmărit cu atenţie de la vârsta de 30 de ani

Presa din Elveția: Michael Schumacher cântărește doar 45 de kilograme!

Gwyneth Paltrow se menține în formă: Vedeta arată perfect după cura de detoxifiere

România mondenă: Dietă de vedetă. Cum au slăbit 4 celebrităţi?

"Dieta" Mihaelei Rădulescu: slană, ceapă și jumări

Cum văd românii un stil de viaţă sănătos: Sport și hrană naturală, dar mai puțină odihnă

Luni, 19 ianuarie, cea mai deprimantă zi din 2015

Meiul: De ce să-l mănânci şi cum să-l prepari

FOTO: Mirela Boureanu Vaida, o gravidă activă: Cum se menține în formă

Cum îşi menţineau siluetele divele din vechiul Hollywood

Simona Halep a câștigat turneul de la Shenzhen: "A fost un start fantastic"

Ghidul alimentaţiei sănătoase: Ce te ajută să slăbeşti la început de an

Un fruct de avocado pe zi ajută la scăderea colesterolului rău

DASH, cea mai bună dietă din SUA pentru al cincilea an consecutiv

Fii slabă! Cele mai bune exerciţii pentru picioare sexy şi tonifiate

Intră-ți în formă! Dă startul la sport cu echipamentele și aparatele marca Crivit de la Lidl

Iuliana Tudor, detoxifiere colorată

Dr. Oz: 5 reţete cu efect detoxifiant şi care te scapă de kilogramele în plus

Dietă: 5 întrebări despre alimentaţie şi adevăratele răspunsuri

Exerciţii şi reguli alimentare care te ajută să slăbeşti după Sărbători

Jamie Oliver: Zahărul poate distruge vieţi şi trebuie impozitat la fel ca tutunul

Cum să te ţii de hotărârile luate de Anul Nou

5 rezoluţii pentru un an 2015 sănătos. Cum să te ţii de ele?

Modă: 60 de ţinute ca să arăţi bine când faci sport. Ce echipament să alegi

5 soluţii rapide care stimulează digestia şi arzi mai multe calorii

Revelion 2015: 5 trucuri ca să nu-ţi fie rău de la prea multă mâncare şi alcool

5 deserturi vegane care-ţi vor uimi invitaţii de Revelion

Stilul de viaţă nesănătos provoacă peste 40% din cazurile de cancer. Fumatul, cel mai mare risc

De ce nu au efect dietele de Revelion

5 sfaturi şi soluţii care alungă balonarea după mesele festive