Cum să revii la alimentaţia normală după ce ai ţinut post. 7 sfaturi

Postul este o perioadă benefică pentru organism, deoarece ai ocazia să-ţi detoxifici organismul şi să-l hrăneşti sănătos, cu multe legume şi fructe.
În timpul postului, organismul este eliberat de povara excesului de proteine animale şi se răsfaţă în special cu alimente alcaline, care reglează pH-ul şi purifică ţesuturile. După post, cel mai greu este să revii la alimentaţia obişnuită şi cel mai uşor este să cazi în capcana periculoasă a tranziţiei.

Iată ce ar trebui să faci pentru a reveni la alimentaţia normală după post.

1. Nu da iama în carne şi în grăsimi

În perioada postului, organismul este privat de proteinele animale cu care a fost obişnuit, aşa că imediat ce le primeşte din nou, va fi atât de avid să le păstreze, încât va stoca tot excesul sub formă de depozite adipoase. Aşadar, sub nicio formă nu trece de la post direct la mâncarea specifică sărbătorilor sau la alimentaţia normală.

Pe lângă faptul că rişti să acumulezi kilograme în plus, ai şanse mari să te alegi cu o indigestie de toată frumuseţea.

Alimentele de origine animală ar trebui reintroduse treptat şi în cantităţi mici în alimentaţia obişnuită, astfel încât organismul să aibă timp să se acomodeze din nou cu produsele grele. Îţi trebuie o doză bună de ambiţie pentru a face face acestei provocări, dar merită cu prisosinţă.

2. Continuă să mănânci multe legume şi fructe

Chiar dacă după perioada postului vin sărbătorile, iar bucatele tradiţionale îţi fac cu ochiul, ar fi excelent dacă nu ai uita să consumi şi legume. La orice masă, trebuie să consumi salate sau să ai platouri cu legume, pentru a susţine digestia şi a înlesni procesul de asimilare a substanţelor nutritive.

3.
Mănâncă porţii mici şi dese


Dacă stai 2 zile să găteşti pentru sărbători, nu trebuie să mănânci totul la o masă, cu atât mai puţin dacă ai ţinut post. În schimb, este recomandat să mănânci puţin şi des, să guşti din preparatele tradiţionale, nu să te saturi cu ele. Tranziţia de la post la alimentaţia obişnuită este grea pentru organism, însă dacă mănânci puţin şi des, o faci să devină mai uşoară.

4. Nu sări peste mesele principale

Când revii la alimentaţia obişnuită după ce ai ţinut post, încearcă să nu sari pentru mesele principale. Organismul tău este puţin dat peste cap şi are nevoie constantă de alimente uşoare, pentru a-şi lua doza de energie necesară desfăşurării activităţilor.

5. Consumă supe lejere

O modalitate foarte bună de a reintroduce carnea în alimentaţia de după post este să consumi supe de pui sau curcan sau ciorbiţe uşoare de vită. Supele îţi hidratează organismul şi sunt bune pentru digestie, mai ales după o perioadă de post.

6. Bea multă apă

Odată cu revenirea treptată la alimentaţia normală, trebuie să îţi hidratezi foarte bine organismul. Cât timp ai ţinut post şi ai mâncat multe legume, o bună parte din apă provenea chiar de la aceste alimente, deci este bine să-ţi păstrezi obiceiul de a consuma legume, iar pe deasupra ar fi perfect dacă ai bea mai multă apă.
Apa curăţă organismul de toxine, susţine digestia, îţi conferă mai repede senzaţia de saţietate şi păstrează supleţea pielii.

Poţi adăuga în apă şi suc de lămâie, pentru un efect detoxifiant mai puternic.

7. Fă mişcare

Nu în ultimul rând, odată cu trecerea de la post la alimentaţia normală este bine să faci mişcare după fiecare masă. Şi nu uita, nu te ridica niciodată sătulă de la masă!
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată