Cum să gătești cartofii dulci - 5 variante sănătoase

Obișnuiești să ocolești cartofii dulci pentru că nu ești sigură cum să-i prepari? Descoperă câteva rețete delicioase cu acest ingredient!
Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de vitamina A, beta-caroten, potasiu, luteină, calciu și vitamina C. De asemenea, au multe fibre, iar un cartof de mărime medie nu conține decât 100 de calorii. Dacă nu îți place să iei suplimente, poți să îi adaugi cât mai des în meniul tău pentru a beneficia de un mix de nutrienți care nu favorizează kilogramele în exces. Iată câteva sfaturi despre cum să gătești cartofii dulci.
 
Nu este deloc greu să îi integrezi în rețetele tale pentru că au un gust versatil și vor îmbunătăți aroma oricărui preparat.
 

Iată cum poți găti cartofii dulci:

 
1. La cuptor

Este foarte simplu să coci cartofi dulci chiar dacă nu ai timp să gătești. Spală-i sub un jet de apă rece, înțeapă-i cu furculița, tapetează o tavă cu hârtie de copt și adaugă cartofii dulci. Lasă-i la copt 40-45 de minute, la foc mediu. Dacă vrei să termini în câteva minute poți folosi și cuptorul cu microunde.

Coaja cartofilor nu va fi la fel de crocantă  ca și în cazul celor făcuți la cuptor, dar gustul va fi la fel de bun. Lasă un cartof în cuptorul cu microunde 5-8 minute și este gata! Savurează cu suc de lămâie și pătrunjel proaspăt.

 
2. Piure

Culoarea vie și aroma deosebită vor transforma rapid piureul de cartofi dulci în garnitura ta preferată. Se face la fel ca și piureul de cartofi obișnuiți, dar în loc de lapte sau unt, va trebui să adaugi supă de legume și puțină scorțișoară. Dacă vrei să obții un gust mai dulce poți pune și 2 linguri de sirop de arțar.
Consumă-i cu o friptură de pui sau curcan la grătar, ori cu tofu și năut. Nu îți va mai fi foame timp de cel puțin câteva ore, iar gustul special te va face să recomanzi această variantă din ce în ce mai des. 

 
3. Cartofi prăjiți

Sunt o alternativă mult mai nutritivă pentru cartofii prăjiți clasici și îi vei regăsi în meniul multor restaurante. Cu toate acestea nu este o ideea bună să îi comanzi când ieși în oraș deoarece porțiile de la restaurant conțin o cantitate ridicată de grăsimi saturate. Cel mai bine este să îi prepari acasă. Nu îți ia mult timp și vei avea o gustare sănătoasă, care nu permite creșterea colesterolului sau acumularea caloriilor în exces.
 
Curăță 3-4 cartofi și taie-i marunt, exact cum îți plac ție cartofii prăjiți. Pune cartofii tăiați într-un bol mare, adaugă 4 linguri de ulei extravirgin de măsline sau ulei de orez și amestecă bine. Tapetează o tavă cu hârtie de copt, întinde cartofii în strat uniform ca să nu se ardă și lasă la foc mediu timp de 20 de minute.
Vei obține în sfârșit o variantă sănătoasă de cartofi prăjiți, care nu provoacă acnee și te ajută să slăbești mai ușor. Combină-i cu o friptură slabă de vită sau folosește-i drept topping la pizza.

 
4. Cum să gătești cartofii dulci: La grătar

Data viitoare când vrei să faci un grătar, ia cu tine și cartofi dulci, în afară de carnea de pui sau de pește.
Taie cartofii bucăți mai mari și pune-i într-un bol. Asezonează-i cu sare, piper și puțin ghimbir, apoi pune-i pe grătar. Lasă-i 3 minute pe fiecare parte, apoi încă 20 de minute până când se pătrund și îi poți lua ușor cu furculița. 

 
5. La sandvișuri

Poți pregăti un amestec delicios pentru sandvișuri folosing cartofii dulci! Aroma lor se potrivește foarte bine cu fasolea neagră și porumbul dulce. Amestecă aceste trei ingrediente, adaugă ardei gras, frunze de salată și fulgi de drojdie și vei avea un sandviș vegetarian, care poate concura cu orice variantă de friptură.

 De asemenea, amestecul poate fi utilizat și pentru pregătirea plăcintelor sau când vrei să schimbi topping-ul de la pizza. Nu vei mai consuma carne atât de des, iar combinația de vitamine și proteine îți va ține apetitul sub control. Sperăm că ţi-am oferit inspiraţie şi ţi-am răspuns la întrebarea cum să gătești cartofii dulci. Poţi descoperi în secţiunea noastră de reţete numeroase preparate gustoase.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată