Cum să folosești semințele de chia în bucătărie

Au beneficii pentru sănătate și siluetă, dar nu știi cum să folosești semințele de chia? Află în ce rețete le poți integra fără să pierzi mult timp.
Auzi foarte des de semințele de chia dar ți se pare plictisitor să le adaugi mereu la cerealele cu lapte de la micul dejun? Cu siguranță contribuie la obținerea unui mic dejun mai consistent, dar nu este nevoie să te limitezi doar la această utilizare pentru semințele de chia. Pot face parte dintr-o varietate de rețete și, pe măsură ce încerci mai multe variante, vei deveni creativă și vei obține delicii culinare cu mai puține calorii, apreciate de toți membrii familiei.

 
Iată cum poți folosi semințele de chia în bucătărie:

 
1. La budinci

Budinca de semințe de chia se prepară foarte rapid pentru că absorb lichidele complet și formează consistența de gel extrem de utilă dacă faci budincă. Nu îți va lua decât câteva minute să prepari budinca și își va menține textura fără să folosești gelatină. Acest tip de budincă are o textură cremoasă, fiind ideală atât pentru persoanele intolerante la lactoză, cât și pentru cele care vor să guste ceva dulce fără să-și pună silueta în pericol. Vei economisi multe calorii comparativ cu varianta tradițională de budincă, dar nu vei pierde deloc la capitolul gust.
Amestecă o jumătate de cană de semințe de chia cu 2 căni de lapte de cocos, o linguriță de extract de vanilie și sirop de arțar. Folosește blenderul pentru a obține un amestec omogen, apoi lasă 10-15 minute, până când budinca se întărește și poate fi savurată.
Dacă îți dorești o aromă intensă de ciocolată, poți încerca și budinca din semințe de chia la frigider.
Amestecă o jumătate de cană de semințe cu 2 căni de lapte de migdale, 5 linguri de cacao, 1 linguriță de scorțișoară, sare și o lingură de sirop de agave. Mixează 1-2 minute cu un blender, iar după ce ai obținut un amestec uniform lasă la frigider până a doua zi. Gustul de ciocolată va fi foarte intens, iar tu vei putea să savurezi un desert cu puține calorii care poate concura cu orice prăjitură sau bomboană. 
Poți adăuga nuci mărunțite, zmeură, mure, afine, granola sau chips-uri de ciocolată drept topping pentru budincă. 

 
2. În aluaturi

Nu trebuie să te îngrijorezi dacă folosești semințele de chia pentru aluaturi. Vor absorbi lichidul din celelalte ingrediente folosite, prevenind astfel problemele digestive. Au un gust neutru, așa că nu vor influența gustul celorlalte ingrediente, dar îți furnizează o doză suplimentară de fibre, vitamine și minerale. Le poți folosi la plăcinte, fursecuri sau brioșe. De asemenea, poți fortifica amestecul pe care îl prepari pentru crusta de la paste sau pentru conopida la cuptor. Dacă îți place să faci pâine acasă nu uita de semințele de chia data viitoare când pregătești aluatul. Vei obține o coajă crocantă și o pâine mult mai sățioasă.

 
3. Pentru gem

Precis ai aflat că semințele de chia absorb foarte repede lichidele așa că de ce să nu experimentezi și cu gemurile? Îți va lua mult mai puțin timp să obții textura potrivită deoarece semințele vor îngroșa gemul fără să fie nevoie să petreci multe ore lângă aragaz amestecând tot timpul.
Combină 2kg de fructe (cireșe fără sâmburi, caise, prune, mere sau mango) cu 100ml de sirop de arțar și 2 linguri de semințe de chia. Vestea bună este că poți inclusiv să renunți la zahăr sau sirop dacă preferi un gem mai puțin dulce. Nu vei avea nevoie decât de 20-30 de minute pentru a obține un gem aromat și sănătos.
De asemenea, poți amesteca și ananas cu esență de vanilie, nucșoară și semințe de chia pentru a obține un gem cu gust exotic și proprietăți antiinflamatorii. Datorită semințelor de chia vei adăuga o doză benefică de fier, fibre, magneziu, proteine, calciu și acizi grași de tip Omega-3. În general gemurile au o cantitate ridicată de zahăr, iar această nouă variantă este ideală atât pentru a avea mai mult timp pentru tine, cât și pentru a consuma un preparat mai sănătos, care nu afectează glicemia.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată