7 alimente foarte sănătoase pe care să le consumi în 2014


Probabil că nu mai are rost să-ţi spunem cât de important este să ai o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată pentru ca starea ta de sănătate să fie la un nivel optim.
Dar recunoaşte, chiar ai ţinut cont de acest sfaturi, ai mâncat sănătos? Am putea bănui răspunsul tău, dar într-o anumită măsură este de înţeles, deoarece tentaţiile sunt la tot pasul, iar pofta poate fi cu greu înfrânată. În 2014 este momentul să faci o schimbare. Chiar dacă nu adopţi un regim sănătos în totalitate, cel puţin poţi încerca să consumi din când în când alimente foarte sănătoase.

1. Quinoa

Quinoa este o pseudo-cereală care a devenit foarte populară în ultimii ani, mai ales în rândul persoanelelor vegetariene. Deoarece este incredibil de versatilă, quinoa poate fi consumată în zeci de preparate delicioase, este foarte săţioasă, are un aport caloric mic şi îţi furnizează o gamă largă de substanţe nutritive, în frunte cu proteinele. La acestea se adaugă fibrele, potasiul, manganul, magneziul şi vitaminele A, C şi E.

2. Fasolea neagră

Fasolea are o reputaţie proastă în rândul doamnelor şi domnişoarelor, din cauza faptului că poate declanşa anumite reacţii stânjenitoare ale organismului, dar nu se întâmplă în mod obligatoriu aşa, iar acesta nu ar trebui să fie un motiv pentru a o elimina din alimentaţie.

De fapt, fasolea, în special cea neagră, este considerată unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, deoarece conţine o cantitate mare de proteine. După cum ştii, proteinele sunt esenţiale pentru un organism sănătos, plin de energie şi suplu.

3. Fulgii de ovăz

Nu au cel mai bun gust, iar textura poate că nu este cea mai savuroasă, însă fulgii de ovăz sunt un aliment super sănătos, care te ajută să-ţi menţii silueta şi să alungi foamea.
Fulgii de ovăz, la fel ca toate celelalte cereale integrale, au un conţinut ridicat de fibre care îţi îmbunătăţesc digestia şi te ajută să-ţi detoxifici organismul. Îi poţi consuma cu lapte, cu iaurt şi fructe sau chiar în prăjituri şi alte preparate de casă.

4. Avocado

L-ai ignorat prea mult timp, acum este momentul să-ţi iei revanşa faţă de el. Fructul de avocado este un superaliment, deoarece are în compoziţie acizi graşi esenţiali omega 3 şi alte grăsimi benefice, care te ajută să-ţi scazi nivelul de colesterol, să slăbeşti şi să-ţi îmbunătăţeşti aspectul exterior.

5. Afinele

Afinele sunt cele mai sănătoase fructe de pădure, au un aport caloric foarte mic şi îţi furnizează o cantitate impresionantă de antioxidanţi, care previn îmbătrânirea prematură, îţi protejează pielea de radicalii liberi şi te ajută să fii mai sănătoasă.

6.
Fructele goji


Fructele goji se găsesc în orice magazin şi sunt perfecte pentru gustările din timpul zilei sau pentru a fi adăugate în prăjituri şi sucuri naturale. Goji conţine vitamina C (de 400 de ori mai multă decât portocalele), vitamina A, calciu, fier, magneziu, zinc, seleniu, proteine şi fibre, printre altele.

7. Broccoli

Nu în ultimul rând, în 2014 ar trebui să mănânci mai des broccoli. Această legumă este ideală pentru a fi consumată ca atare sau în combinaţie cu alte ingrediente, cum ar fi în omletă. Broccoli conţine o mulţime de vitamine, printre care şi calciul, care este necesar pentru sănătatea oaselor şi a dinţilor.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;