5 secrete ale seminţelor de in


Probabil ai auzit că seminţele de in sunt foarte bune pentru sănătatea ta. Ele conţin de două ori mai mulţi acizi graşi esenţiali Omega 3 decât peştele şi sunt o sursă excelentă de fibre, de vitamine şi de minerale. Însă, este bine de ştiut cum se consumă seminţele de in şi în ce cantităţi. Altfel, pot deveni toxice.
Probabil ai auzit că seminţele de in sunt foarte bune pentru sănătatea ta. Ele conţin de două ori mai mulţi acizi graşi esenţiali Omega 3 decât peştele şi sunt o sursă excelentă de fibre, de vitamine şi de minerale.
 
Însă, este bine de ştiut cum trebuie consumate seminţele de in şi în ce cantităţi, altfel ne pot dăuna.

Ajută digestia 
 
Seminţele de in sunt foarte eficiente în tratarea constipaţiei. Acestea au un efect laxativ uşor, datorită conţinutului ridicat de fibre. Aşa că, dacă ai probleme cu digestia, poţi lua de trei-patru ori pe săptămână, seara, câte două linguriţe de seminţe de in, fie întregi, fie măcinate, cu un pahar cu apă.
 
Dacă le consumi măcinate, este foarte important să fie proaspete, să le macini chiar înainte de a le lua. Şi uleiul din seminţe de in are efect calmant şi antiinflamator, fiind indicat în inflamaţiile tractului digestiv şi pentru prevenirea hemoroizilor.

Luptă împotriva acneei
 
Făina din seminţe de in este excelentă în combaterea acneei. Ai nevoie de o râşniţă de cafea cu ajutorul căreia să macini seminţele de in şi să obţii făina pe care o amesteci cu apă plată până devine o pastă omogenă. Pe o bucată de tifon pui pasta şi aplici tifonul pe locul afectat de acnee, peste 30 de minute. Cu ajutorul acestor comprese pielea ta va deveni mai fină şi mai curată. 
 
Excelente în detoxifiere
 
Seminţele de in sunt benefice pentru detoxifierea intestinală.
Atunci când te decizi să urmezi o cură de detoxifiere, seminţele de in nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. Acestea conţin fibre care absorb multă apă, se umflă şi împing materiile fecale din intestin, stimulând astfel detoxifierea naturală a organismului.
 
Te ajută să slăbeşti
 
Seminţele de in stimulează arderea grăsimilor şi transformarea lor în energie, din acest motiv sunt ideale în combaterea obezităţii. Conferă rapid senzaţia de saţietate şi limitează asimilarea grăsimilor în organism, astfel devin nişte aliaţi de nădejde în curele de slăbit. Poţi lua una-două capsule cu ulei de seminţe de in pe zi. Pe durata curei, este bine să bei câte doi litri de lichide pe zi.
 
Scade colesterolul rău
 
Seminţele de in micşorează nivelul colesterolului LDL (colesterolul "rău"), a trigliceridelor şi chiar a tensiunii arteriale. Aşadar, sunt perfecte pentru persoanele care se confruntă cu astfel de probleme medicale. 5 grame de seminţe pe zi, ţine colesterolul departe!   
 
Medicii ne recomandă să consumăm seminţele de in în combinaţie cu salate sau supe, să fie proaspăt măcinate şi presărate peste mâncăruri precum orice adaos de sare sau piper. Mai mult, seminţele de in sunt mai uşor asimilate de organism dacă sunt măcinate. Cele întregi pot trece prin aparatul digestiv fără a fi digerate, ceea ce înseamnă că nu beneficiem de proprietăţile lor terapeutice. De asemenea, nu trebuie să depăşim 1-2 linguriţe de seminţe de in pe zi. Altfel, pot deveni toxice.
 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (3)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • cristina pe 18 Oct 2012, 09:40
    lamurire dna liliana

    Dna liliana in articol scrie 5 grame (nu 50) de seminte pe zi tine colesterolul departe.

    0
    1

  • Liliana pe 1 Oct 2012, 14:30
    Nelamurire

    In acelasi articol se vorbeste de cantitatea recomandata de 50 grame/zi pt reducerea colesterolului iar mai jos se face recomandarea de a nu depasi 1-2 lingurite pe zi pt ca devin toxice?E ceva ce nu inteleg eu?

    3
    2

  • radu sorin pe 28 Sep 2012, 15:36
    controversa

    50 g este mult mai mult decat 2 lingurite, care pot avea amx 10 g amandoua

    1
    4

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;