5 băuturi care ajută digestia


Aproape fiecare persoană a suferit la un moment dat de probleme digestive. Acestea variază de la arsuri stomacale la diaree, indigestie și constipație.
Iar pentru majoritatea oamenilor, constipația și balonarea sunt cele mai rele. Unul dintre cele mai bune moduri de a evita constipația este reprezentat de o dietă echilibrată, care include fibre și multe lichide. Înainte de a fugi la farmacie, pentru a lua un laxativ, încearcă anumite băuturi care ajută digestia. Iată care sunt acestea!

Ce băuturi ajută digestia?

1. Cafeaua sau ceaiul


Îți place mirosul cafelei proaspăt măcinate dimineața? Ai nevoie de o cană cu cafea pentru a trezi sau ești genul care preferă ceaiurile negre? Indiferent ce alegi, cafeina din ambele băuturi poate ameliora simptomele constipației. Acest ingredient este, de fapt, un stimulent digestiv natural și diuretic. Potrivit studiilor, declanșează contracțiile de la nivelul colonului, care ajută la transportarea deșeurilor. Însă cafeina poate duce la apariția diareei la unele persoane. Iar o cantitate prea mare de cafeină poate cauza deshidratarea organismului.

2. Laptele degresat


Un pahar cu lapte degresat reprezintă o altă opțiune de alinare a constipației. Unele cercetări indică faptul că laptele plin cu grăsimi poate cauza apariția constipației, iar alte cercetări au determinat că laptele fără grăsimi are un efect opus. Consumul de lapte fără grăsimi crește nivelul a doi hormoni peptidici, care stimulează tractul digestiv. Persoanele cu intoleranță la lactoză ar trebui să încerce unul dintre celelalte remedii pentru constipație.

3.
Sucul de roșii


Din moment ce lipsa de fibre dietetice reprezintă principala cauză a constipației, este recomandat să crești aportul de fibre adus organismului. Încearcă să bei suc de roșii, deoarece acesta conține o cantitate foarte mare de fibre, în comparație cu oricare alt suc de fructe.

4. Ceaiul de ghimbir


Ghimbirul acționează ca un laxativ natural și poate stimula activitatea intestinului. Consumul de ceai de ghimbir reprezintă cel mai bun mod de a beneficia de efectele ghimbirului. Se adaugă aproximativ 2 lingurițe de ghimbir la o cană cu apă fierbinte. Poți bea 2-3 căni de ceai de ghimbir pe zi. Însă ai grijă, deoarece ghimbirul poate afecta răspunsul organismului la medicamentele pentru diabet zaharat și, de asemenea, poate interacționa negativ și cu medicamentele care subțiază sângele.
Este recomandat să consulți un medic specialist înainte de a începe un tratament cu ceai de ghimbir.

5. Ceaiul cu miere


Mierea te poate ajuta să scapi de constipație. Poți beneficia de efectele acestui aliment prin amestecarea unei linguri cu miere la o cană cu apă caldă, pe care trebuie să o bei cu aproximativ 30 de minute înainte de a mânca. Cu toate acestea, mierea reprezintă un zahăr natural, iar consumul de miere ar trebui să se limiteze la 1 linguriță pe zi. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;