Inotul - sportul pentru trup si suflet

In aceasta vara, inotul devine sport national pentru toti, iar pentru ca este mai mult decat un exercitiu, fiind considerat o terapie pentru trup si suflet, acest gen de exercitiu...
A venit vara si este clar ca inotul devine sport national. Pacat insa ca multe dintre noi ne "permitem" sa apelam la acest gen de miscare doar in timpul vacantei, ignorand, de cele mai multe ori, beneficiile pe care ni le poate aduce: ajuta la remodelarea corpul, dar si la mentinerea unei stari extraordinare de sanatate.

Inotul ar trebui practicat cu regularitate, in toate anotimpurile, deoarece stimuleaza circulatia sangelui, dezvolta musculatura, accelereaza vindecarea mai multor boli, precum dizabilitati fizice, astm, hernie de disc, fortifica articulatiile, creste imunitatea, rezistenta cardiaca si pulmonara, mentine presiunea arteriala normala, te elibereaza de stres si elimina starile depresive si de anxietate.

Considerat un sport terapeutic, inotul te ajuta sa arzi caloriile in plus (pana la 900 de calorii intr-o ora de inot) si celulita, sa ai o silueta de invidiat (iti tonifica muschii pectorali si fesieri, coapsele si gambele), iar abdomentul tau poate deveni plat, asa cum iti doresti.

Inotul este singurul sport pe care copiii il pot practica de la cele mai fragede varste, doi, trei ani sau chiar mai devreme. Pentru ca le stimuleaza pofta de mancare si le ofera un somn odihnitor si foarte linistit, ii face mai rezistenti si le dezvolta flexibilitatea.

Practicarea inotului antreneaza, pe langa toate grupele de muschi, si inima, plamanii, imbunatateste circulatia sangelui oxigenat in corp, fiind considerat cel mai sanatos si relaxant sport. Astfel, vei reusit sa fii intr-o stare fizica si mentala foarte buna.

Daca esti insarcinata, inotul este ideal pentru tine. Iti garanteaza o sarcina usoara, fiind unul dintre cele mai sigure forme de exercitiu. Poti incepe inca de dimineata, pentru ca ajuta la disparitia senzatiei de greata si iti ofera multa energie pentru intreaga zi.
 
In caz ca in aceasta perioada reusesti sa stai in apa 30 de minute pe zi, te va ajuta enorm pentru mai tarziu. Dupa ce consulti un medic, poti continua exercitiile de inot pe tot parcursul sarcinii.

Dupa o zi istovitoare la job, poti merge la un bazin privat, pentru a inota cateva minute. In acest mod, vei scapa de stresul acumulat si oboseala de peste zi.

Trebuie sa stii ca, in apa, greutatea corpului se reduce cu 80%, iar exercitiile pe care le faci vor fi mai usor de executat. In caz ca esti mai plinuta, nu trebuie sa iti faci griji - te vei descurca minunat!      

O varianta a inotului este aqua-gym-ul, care consta in realizarea unor exercitii de gimnastica in apa, fiind o combinatie intre aerobic, hidromasaj, fitness si stretching. Acest tip de miscare iti solicita plamanii, inima, dar, spre deosebire de exercitiile realizate intr-o sala de aerobic, grupele musculare de pe fese, coapse si abdomen depun un efort aparent mai mic.

Aqua-gym poate practica oricine doreste sa scape de kilogramele in pus si sa se elibereze de stres.

In caz ca te-ai hotarat sa te apuci de inot trebuie sa iei in considerare cateva sfaturi:

  • Inainte de a intra in bazin, antreneaza-ti muschii pentru aceasta activitate, iar dupa sedinta de inot, apeleaza la cateva exercitii de relaxare a masei musculare.
  • Poti inota oricat doresti, dar daca frecventezi bazinul de 2-3 ori pe saptamana este mai mult decat suficient.
  • Incearca sa alternezi zilele de inot cu una de pauza.
  • Inoata intr-un ritm constant, mai ales in primele zile.
 

Ce accesorii iti trebuie pentru inot?


Inotul nu este deloc un sport costisitor, ai nevoie decat de un costum de baie, casca, ochelari de protectie, dopuri pentru urechi si, daca simti nevoia, foloseste si o pereche de labe si un tub de respiratie subacvatica.

Ochelarii trebuie sa fie foarte flexibili, de preferinta din silicon, cu protectie UV, cu lentile de sticla rezistenta la socuri si tratate impotriva aburirii.

Adrese utile:


Daca doresti sa iti duci prichindelul la inot, poti opta pentru Clubul Sportiv Aqua Team Bucuresti. Aici exista instructori si antrenori cu experienta in lucrul cu copiii. Cursurile de inot se tin la bazinul olimpic Lia Manoliu din strada Maior Coravu nr. 36-38, iar varsta minima pentru inscrierea la cursul de inot este de 5 ani.

Se organizeaza lectii de inot si la bazinul Clubului "La Club" din Sos. Nordului (Cartierul Francez), pentru copii cu varste cuprinse intre 4 si 12 ani.

Bucharest Sport Club ofera cursuri de initiere, consolidare si perfectionare pentru copii cu varste cuprinse intre 3 si 15 ani. Cursurile au loc in strada Maior Coravu nr. 34-36, sector 2, Bucuresti.

Atlantis Fitness & Lifestyle ofera lectii de inot pentru tine, dar si pentru copilul tau. Adresa bazinului este Erou Iancu Nicolae nr. 12-26, Voluntari, judetul Ilfov.
 

Comentarii (6)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Razvan pe 11 Nov 2013, 12:04
    intrebare

    Vreau sa imi cumpar o pereche de ochelari de inot. Am gasit un model pe Internet si as dori o parere. ochelarii sunt acestia http://www.cmall.ro/ochelari-de-inot-cu-protectie-antiaburire-si-filtru-uv-a-380.html . Ce parere aveti?

    0
    0

  • DAVID pe 7 Feb 2013, 14:39
    INOT

    E MAI GREU IN APA EU UMBLU DE 10 ANI

    0
    0

  • Mihaela pe 17 Sep 2009, 15:18
    Sport

    E super acest siti

    2
    1

  • mircea o pe 17 Mai 2009, 19:48
    inot

    va 'ofer' in link sa aveti ce 'rasfoi' www.gunselgunsel.com/mircea.olaru.htm Bucuresti, Romania ++40722476223

    3
    0

  • Mircea Olaru pe 17 Mai 2009, 16:34
    despre ...inot

    lui Sid, la intrebarea sa ...> miscarile de inot pot deveni dificile in cazul celor care inoata cu greseli (mai mici/mai mari): inotul poate oferi desfatare daca este practicat ca un act de creatie (aici - creatie motrica) in conditiile oferite de proprietatea apei care permite corpului sa pluteasca si, atunci cand folosete miscarile cele mai 'respectoase' fata de regulile hidrodinamicei, sa inainteze in spiritul unui indem intalnit intr/un aforism antic (festina lente- grabeste-te incet !) care in cazul inotului inseamna ''inoata cat poti de repde dar cu cat mai putine miscari..'': in aceste conditii, treptat, inotatorul va reusi sa gaseasca miscarile cele mai corecte si de aici incepe sentimentul eficientei; eficienta poate fi chiar calculata dupa o formula simpla in care este regasit scorul constant a unui indice personal de alunecare / IPA (existent/dar diferit la multe alte discipline sportive) din care se va extrage suma numarului de secunde + numarul ciclurilor de miscari cu bratele. Eficienta individuala poate face si obiectul unor intreceri deosebite in cazul ca la startul probei se prezinta concurenti care au valori sensibil egale ale indicelui mentionat. Iata formula 'magica' - ea se numeste BEST (the Biomechanical Efficiency Swimmming Test) = IPA (indicile personal de alunecare) - [ nr. sec. + nr. Vaslirilor / 50m] .... total .... puncte ale eficientei. {IPA,se calculeaza, cel mai ades, o singura data pe an si este obtinut astfel: din valoare totala a lungimii corpului masurata in pozitia culcat ventral (L) se scade suma Nr. de Kgr + Nr. de Cm. a circumferintei sub- axilare (ca la croitor) = valoarea anuala a IPA. Formula este redata maetmatic astfel – [IPA +100] – [Nr. Sec.+ Nr.vasliri pe 50m] = punctaj de antrenament sau,dece nu, de concurs al eficientei (maniera tentanta pentru cei care si-au pierdut sansa de a mai deveni ’campion olimpic’ dar cu sansa de a deveni ’campion fata de prestatia sa’ ( individuala, particulara...) La acest statut se ajunge inotand mult si bine..., este o componenta a trairii la multi semeni ai nostri.... (conceptul BEST a devenit un brand romanesc din 1983 cand a fost publicat in Rev.EFS/3 iar recent a deetrminat staful Speedo sa includa in lista lor de noi accesorii pt. Inot a unui Counter watch electronic care sa ajute inotatorii ’sa numere’ ciclurile de vaslire; alaturi de duplexul Polar F4 (vezi - www.polar.fi) practicarea inotului paote deveni chiar o arta motrica monitorizata electronic (aspect care reese si din declaratiile lui Bob Bowman, antrenorul lui Michael Phelps, inotator care are in preocuparile sale si pe cea de as numara ciclurile de brate pe fiecare lungime inotata...., toate acestea sunt fapte convingatoare in sensul ca aforismul festina lente se potriveste si la inot asa cum ne arata prof. Mircea Olaru inca de acum cca 40 de ani ...

    6
    0

  • Sid pe 23 Aug 2008, 23:58
    Intrebare

    Eu stiam ca in apa exercitiile fizice sunt mai dificil de executat, ori din prezentul articol am inteles contrariul. Oare care e adevarul?

    3
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată

;