Inteligenta emotionala, cheia succesului in cariera

Acest articol a castigat competitia organizata de Digital Eva pentru cititoarele noastre. Autoarea, Larisa Dragomir, ne-a convins cu abordarea senina si pozitiva a micilor obstacole care pot aparea la

Acest articol a castigat competitia organizata de Digital Eva pentru cititoarele noastre. Autoarea, Larisa Dragomir, ne-a convins cu abordarea senina si pozitiva a micilor obstacole care pot aparea la locul de munca. Felicitari! Publicam integral si fara editari articolul Larisei:

Desi, pana cum, a fi istet si priceput in ceea ce faci erau doua elemente esentiale pentru atingerea succesului in cariera, in afaceri, mai nou, competentele emotionale sunt mult mai importante decat trainingul, IQ-ul si experienta tehnica pentru a obtine succes pe plan profesional.

Gestionarea eficienta a conflictelor profesionale si dezvoltarea spiritului de echipa, stabilirea relatiilor colegiale, cu prietenii, cu dusmanii sunt cateva dintre armele inteligentei emotionale.

Pentru a te face remarcat intr-un colectiv alcatuit din persoane extrem de inteligente si bine pregatite, este necesar sa studiezi si sa ajungi sa stapanesti domeniul caracteristicilor si competentelor personale si sociale asociate cu inteligenta emotionala.

O singura relatie incordata la locul de munca poate avea un efect profund negativ asupra unei activitati care altfel ne pare placuta si ne confera sentimentul de implinire. Daca nu va intelegeti bine cu un coleg de munca, cu seful, ceea ce in alte imprejurari vi s-ar parea o slujba nemaipomenita, devine acum ceva greu de suportat.

Cum folosim inteligenta emotionala
Un principiu fundamental care se aplica la toate fiintele umane este acela ca alegerile pe care le facem in viata sunt deteminate de recompensa pe care o asteptam.

Daca un anumit comportament nu este rasplatit in niciun fel, nu am continua sa alegem comportamentul respectiv.

Reusita dobandita in urma aplicarii inteligentei emotionale este data de parcurgerea a cinci pasi esentiali:
• constiinta de sine, autocontrolul;
• empatia;
• influenta personala;
• managementul relatiilor;
• constientizarea scopului si a viziunii.

Abilitatile tehnice te pot ajuta sa urci la un nivel dorit, dar pentru a te mentine acolo trebuie sa iti cunosti foarte bine sentimentele, emotiile, reactiile. Constiinta de sine reprezinta elementul fundamental pentru intelegerea punctelor noastre forte.

De asemenea, fara o atentie acordata celor din jur, cunoasterea lor, nu vei putea ajunge sa manageriezi corect interactiunile cu ceilalti. Constientizarea deplina a scopului si a viziunii este o modalitate de a transforma o slujba intr-o expresie a valorii si viziunii noastre ca fiinta umana.

Companiile cauta oameni cu abilitati tehnice si cu experienta pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu. Uneori, ei sunt promovati in cadrul acestor companii tocmai in speranta ca vor reusi sa conduca alti angajati din aceeasi ramura de activitate. Odata promovat, un lider va trebui sa-si demonstreze abilitatile de a lucra impreuna cu alti oameni si cu ajutorul lor.

Nimic nu este imposibil ! Poti avea relatii profesionale deschise, poti discuta aprins fara sa fii interpretat ca agresiv, poti cladi relatii personale calduroase.

Cu totii muncim extrem de mult. De ce sa nu ne sprijinim reciproc, sa avem zile linistite? Alegerea apartine fiecaruia!

cristina-badea
cristina-badea
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod