Factorii genetici influenteaza eficienta antidepresivelor

Cercetatorii germani au descoperit ca factorii genetici influenteaza efectul pe care il au antidepresivele. Astfel se explica de ce anumite persoane reactioneaza foarte bine la aceste medicamente, in timp ce altele se plang de reactii adverse.
Expertii de la Institutul de Psihiatrie Max Plank declara ca rezultatele studiilor indica faptul ca testarea genetica poate indica reactiile pacientilor la anumite antidepresive.

Tot acestia sunt de parere ca asemenea teste pot indica si eficacitatea oricaror medicamente folosite pentru tratarea bolilor neurologice.

Dr. Manfred Uhr si colegii acestuia au publicat rezultatele cercetarilor in publicatia Neuron, din ianuarie.

"Antidepresivele reprezinta tratamentul principal pentru depresiile majore, insa eficienta acestora este nesatisfacatoare pentru ca vindecarea are loc doar la o treime dintre pacienti.
Aceasta situatie este alarmanta avand in vedere faptul ca depresia majora constituie una dintre cele mai grave boli care afecteaza o mare parte a populatiei si se anticipeaza ca pana in anul 2020 aceasta va ocupa locul doi ca raspandire la nivel global," scriu cercetatorii.

Motivul pentru care tratamentul cu antidepresive are un succes atat de mic, spun expertii, este ca anumite proteine impiedica substantele din medicamente sa ajunga la creier.