Terapii eficiente impotriva durerilor de spate


Putine persoane pot spune ca nu au intampinat probleme cu spatele la un moment dat. In fiecare an, unul din trei adulti acuza dureri de spate si asta duce si la o scadere considerabila a zilelor de munca.
Durerile pot persista saptamani, luni sau chiar ani si ajung sa afecteze calitatea vietii pacientilor. "Deseori se intampla ca acestia sa isi piarda locul de munca sau sa se desparta de partenerii de viata si devin deprimati si retrasi," declara dr. David Murphy, Colegiul Imperial Londra.

Este dificil uneori pentru medici sa stabileasca exact cauza care provoaca aceste dureri. In majoritatea cazurilor insa, durerile sunt cauzate de suprasolicitarea muschilor si a ligamentelor care sustin coloana vertebrala. Postura incorecta, lipsa activitatii fizice sau ridicarea unor obiecte grele, inrautatesc problema.

Durerea persistenta trimite aproximativ 2,6 miloane de adulti la medic pentru tratament. Insa care dintre tratamente functioneaza si care nu? Institutul National pentru Sanatate si Excelenta Clinica din Marea Britanie (NICE) a lansat luna trecuta un nou ghid pentru tratarea durerilor cronice de spate, bazat pe terapiile din NHS (Sistemul National de Sanatate).

Acest ghid este o abordare a practicilor curente (de exemplu, pacientilor care sufera de dureri fara a fi cunoscuta cauza exacta, li se recomanda terapii alternative, precum acupunctura sau fizioterapie). In cazul in care afectiunea este grava se poate ajunge si la interventii chirurgicale, precum fuziunea spinala.

Publicatia britanica DailyMail prezinta cateva terapii eficiente impotriva durerilor de spate.


Exercitiile fizice

Multi ani s-a crezut ca odihna la pat este singura metoda de alinare a durerilor de spate, insa acum este cunoscut faptul ca miscarea te ajuta sa intaresti muschii si ligamentele care sustin coloana vertebrala.

Un studiu important efectuat de britanici a demonstrat ca persoanele care efectueaza in mod regulat exercitii fizice (pana la 8 sedinte de cate o ora, lunar) inregistreaza o reducere semnificativa a durerilor. "Pentru pacientii cu dureri de spate, fara o cauza clara, exercitiul fizic reprezinta cel mai bun tratament," declara dr. Dries Hettinga, autoarea studiului.

In ghidul NICE, exercitiile fizice sunt recomandate ca prim tratament pentru pacienti. Exista cateva tipuri de exercitii care ajuta la dobandirea unei posturi corecte, dintre care cele mai cunoscute sunt:

Yoga: Aceasta metoda imbunatateste mobilitatea si intareste musculatura. Ajuta la intarirea musculaturii care sprijina coloana vertebrala si alunga stresul asociat durerii de spate.
Un studiu efectuat de americani a descoperit ca exercitiile de yoga usoare sunt mai eficiente decat exercitiile efectuate de obicei in tratarea durerilor de spate. Insa, acelasi studiu a sugerat ca exercitiile mai grele de yoga, precum ashtanga, pot inrautati problemele de spate.

Pilates: Acesta forma de exercitii creata de dansatori ajuta la imbunatatirea posturii, intarind muschii. Cu timpul, musculatura devine mai puternica, protejand astfel vertebrele si ligamentele.

Tehnica Alexander: Aceasta metoda te ajuta sa te misti si sa iti pastrezi corpul intr-o pozitie corecta. Un specialist te poate invata cum sa te misti si sa scapi de obiceiurile nesanatoase, precum mersul aplecat. Un studiu efectuat de universitatile Southampton si Bristol a aratat ca pacientii care urmeaza aceasta metoda reduc zilele cu dureri la doar 3 pe luna, fata de cei care iau calmante si care au dureri de spate 21 de zile pe luna.


Medicina alternativa

Osteopatia sau Chiropractica: Terapeutul isi foloseste mainile pentru a manipula si a mobiliza coloana, pentru a regla micile articulatii dintre vertebre si pentru a inlatura durerea si rigiditatea. Unul dintre cele mai importante studii efectuate de britanici asupra problemelor spatelui a descoperit ca aceasta metoda in combinatie cu exercitii fizice este mai eficienta decat orice metoda de tratament efectuata singura.


Acupunctura: Aceasta practica foloseste acele pentru a stimula nervii si pentru a reduce durerea. Un numar mare de studii au dovedit eficienta acestei metode. Un studiu recent efectuat de americani a descoperit ca 60% dintre pacientii care fac acupunctura de 2 ori pe saptamana, timp de 3 saptamani, apoi o data pe saptamana timp de o luna, inregistreaza o reducere semnificativa a durerii.                                       

Masaj: Acesta metoda relaxeaza atat corpul cat si spiritul. Numeroase studii au aratat ca masajul ajuta la ameliorarea durerilor de spate, iar specialistii de la Universitatea din Miami au descoperit ca duce la cresterea mobilitatii si imbunatateste calitatea somnului. Specialistii cred ca prin masaj se elibereaza endorfine, substante naturale calmante.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • florina pe 21 Iun 2009, 12:52
    dureri de spate

    dar ce spuneti de durerilr ramase dupa o nastere prin cezariana cand se face anestezie in coloana ce parere aveti

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;