6 semne că mesteci prea repede


Programul aglomerat sau activitățile pe care ți le-ai programat pot uneori să te forțeze să mănânci pe fugă, fără să mesteci așa cum trebuie, dar acest obicei îți va crea probleme digestive.
Este de înțeles că uneori ai foarte multe lucruri de făcut și că mesele nu reprezintă prioritatea ta când simți că ești în urmă, dar nu repeta acest obicei de multe ori pentru că pot apărea simptome neplăcute care te vor încetini și mai mult. Este foarte important să mesteci bine tot ce mănânci pentru că în acest mod îți vei regla ritmul în care consumi alimentele, precum și cantitățile alese. „Persoanele care mănâncă foarte repede și nu mestecă bine au un risc mult mai mare de a consuma cantități excesive pentru că nu se vor simți sătule. Mâncatul în ritm alert cauzează fluctuații ale glicemiei, ceea ce va favoriza rezistența la insulină”, explică dr. Takayuki Yamaji, de la Asociația Americană pentru Sănătatea Inimii. 
Dacă nu mesteci cu atenție ce mănânci pot apărea o serie de probleme de sănătate printre care diabetul, afecțiunile cardiovasculare, riscul crescut de accident vascular cerebral și sindromul metabolic. Astfel, mâncatul în grabă poate provoca probleme de sănătate pe termen lung și merită să acorzi atenție intervalului în care iei masa pentru a te simți mereu bine. Din fericire organismul îți dă semnale de alarmă dacă mesteci prea repede, fiind indicat să te relaxezi și să-ți savurezi mâncarea mai lent dacă le observi.

 
Iată care sunt indiciile că nu mesteci suficient:

 
1. Digestia este dureroasă

Dacă te doare stomacul după fiecare masă este momentul să reevaluezi viteza cu care mănânci. „Durerea apărută în timpul digestiei arată că mănânci prea repede. Modifică-ți ritmul, mestecă fiecare bucățică foarte bine și vei vedea că durerile vor dispărea de la sine”, explică dr. Rhiannon Lambert, nutriționist.

 
2. Nu aștepți să te simți sătul

Dacă termini foarte rapid fiecare masă nu vei avea timp să primești semnalul trimis de organism, care îți arată că ești sătul. În general este nevoie de aproximativ 20 de minute din momentul în care ai început să mănânci pentru ca apetitul să se reducă și să se genereze un semnal transmis de creier că nu mai ai nevoie să mănânci altceva.
În cazul în care masa ta dispare în 5 minute va fi foarte ușor să mănânci mai mult decât trebuie. Este recomandat să îți spațiezi înghițiturile, să mesteci cu atenție și să lași furculița jos din când în când. Semnalele pe care ți le dă organismul tău sunt esențiale pentru a evita acumularea caloriilor și a kilogramelor în plus.

 
3. Te balonezi după mese

Dacă la finalul meselor simți mereu că ai stomacul umflat și îți este greu să stai jos, viteza cu care mănânci poate fi cauza. Atunci când consumi alimentele foarte repede vei înghiți mult aer la fiecare bucățică luată. „Bulele de aer care se acumulează în stomac vor cauza gaze, balonare, crampe și o senzație intensă de disconfort în zona abdomenului inferior”, explică dr. Brigitte Zeitlin, nutriționist.

 
4. Te simți foarte plin după ce ai terminat masa

Să te simi sătul este un lucru bun, dar senzația de preaplin este un fenomen foarte diferit. Dacă mănânci prea repede vei rata momentul în care trebuie să te oprești și vei consuma o cantitate excesivă, care te poate face să nu te simți bine la final și să ai senzația că nu mai vrei să mănânci nimic tot restul zilei.
Evită mesele cu mai multe feluri de mâncare și nu cere niciodată a doua porție dintr-un preparat pentru a stopa această problemă.

 
5. Ai mereu probleme cu refluxul gastroesofagian

Dacă se întâmplă foarte des, să știi că viteza de mâncat este principalul factor care îți agravează starea. Relaxează-te în timp ce mănânci, bucură-te de experiența în sine și de compania celor din jurul tău fără să ți se pară că trebuie să termini tot ce ai în farfurie în timp record și vei vedea că te vei simți mult mai bine.

 
6. Ai o stare de greață

Dacă apare greața exact după ce ai luat masa, gândește-te bine cât timp ți-a luat să termini felul de mâncare consumat. Starea de greață poate fi cauzată de o viteză excesivă, așa că este cazul să mănânci mai încet și să mesteci bine, în tihnă.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;