Dacă ai migrene, îți lipsește acest mineral din organism

Migrena

Numeroase persoane se confruntă frecvent cu dureri de cap, care pot varia de la ușoare și sâcâitoare până la extrem de severe, însoțite de amețeli și vărsături.
Dar durerile frecvente de cap pot avea o explicație simplă: un nivel scăzut de magneziu în organism. Magneziul este un mineral esențial pentru organism, având roluri multiple, printre care buna funcționare a mușchilor, nervilor și a sistemului imunitar, dar contribuie și la rezistența oaselor, reglarea nivelului de zahăr din sânge și susținerea corpului în producerea energiei. Iar deficitul de magneziu poate provoca probleme în toate aceste aspecte. 

"Migrenele sunt considerate a fi o dereglare de excitabilitate a creierului", explică pentru self.com medicul neurolog Richard Lipton specializat în studierea migrenelor. "Chiar și între episoadele de migrenă, cei care suferă de această problemă au creiere foarte sensibile și hiperexcitabile, ceea ce înseamnă că în circumstanțele potrivite - cum ar fi consumul de vin roșu, lipsa somnului sau perioada menstruală în cazul femeilor - sunt declanșate durerile cunoscute ca migrene", adaugă specialistul.

Magneziul joacă un rol important în reglarea excitabilității creierului. "Modul prin care celulele comunică între ele este prin eliberarea de substanțe chimice numite neurotransmițători. Știm că magneziul blochează eliberarea anumitor neurotransmițători, inclusiv a glutamatului, care este principalul neurotransmițător cu efect excitant asupra creierului", declară medicul.


Specialiștii au mai descoperit că în timpul migrenelor oamenii au niveluri scăzute de magneziu atât în sânge, cât și în creier. "Atunci când nivelul magneziului este scăzut, celulele nervoase sunt mai predispuse să elibereze aceste substanțe excitante care pot conduce la apariția migrenelor", adaugă specialistul. Iar când nivelul magneziului crește, creierul este mai puțin excitabil și, prin urmare, mai puțin predispus la apariția migrenelor. 

Doza obișnuită de magneziu este de 200 sau 250 mg de magneziu de două ori pe zi sau 500 mg într-o singură doză pe zi. Excesul de magneziu are efecte secundare precum crampe abdominale și diaree, de aceea nu ar trebui depășită această doză.
"Este important de știut că durează o perioadă de timp până ce nivelul de magneziu din organism începe să crească. Ar putea dura între patru și șase săptămâni până când vei simți beneficiile administrării suplimentelor de magneziu", mai spune neurologul Richard Lipton.

De asemenea, o dietă bogată în alimente care conțin magneziu te-ar putea ajuta să scapi de migrene. Consumă verdețuri, semințe de dovleac, migdale, avocado, banane, pește. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;