Recomandari pentru sanatatea inimii


80% din bolile de inima pot fi prevenite daca acordam atentie dietei si stilului de viata care pot sa favorizeze declansarea acestor afectiuni. Ce ne recomanda specialistii cardiologi pentru sanatatea inimii?
La nivel mondial, cauza numarul 1 de mortalitate este reprezentata de bolile cardio-vasculare. Bolile de inima ucid mai multi oameni decat urmatoarele 4 cauze de mortalitate insumate, in fiecare an inregistrandu-se peste 17 milioane de decese in lume. Inima noastra este numita, pe buna dreptate, motorul intregului organism si face lucruri extraordinare, desi nu cantareste mai mult de 200-300 de grame. In mod normal, inima pompeaza de aproape 100.000 de ori in fiecare zi, de 35 de milioane de ori pe an si de 2,5 miliarde de ori in viata. Intr-o singura zi, sangele din corpul nostru calatoreste 19.000 de kilometri.

"Nu este un secret faptul ca grasimile din alimentatia noastra sunt cele care cauzeaza cele mai multe dintre bolile de inima. Asa ca un prim pas pentru o inima sanatoasa si o viata indelungata presupune reducerea consumului de grasimi saturate, care pot fi inlocuite cu asa numitele grasimi bune, vegetale care au un rol important in reducerea nivelului colesterolului rau (LDL) din sange", semnaleaza conferentiar dr. Ioan Coman, Societatea Romana de Cardiologie.

Organizatia Mondiala a Sanatatii sustine ca incidenta bolilor cardiovasculare va scadea cu mai mult de jumatate daca:

  • ai o valoare redusa a tensiunii arteriale (sub 140/90 mmHg);
  • ai o greutate corporala normala;
  • renunti la fumat;
  • daca nivelul colesterolului total este in limite normale (sub 190 mg/dl);
  • alegi o alimentatie sanatoasa;
  • ai activitate fizica adecvata (minimum 30 de minute pe zi);
  • eviti stresul excesiv.


Nu uita de miscarea fizica zilnica!


Multe studii au dovedit ca practicarea unor activitati fizice diminueaza riscurile afectiunilor cardiovasculare. Un program regulat de exercitii iti mentine corpul sanatos. Un organism antrenat zilnic rezista in fata bolilor mult mai bine decat unul neantrenat.

De exemplu, exercitiile aerobice inglobeaza activitati fizice - precum plimbarile, joggingul, biciclismul, inotul etc. - in urma carora inima isi mentine sanatatea pentru o perioada indelungata de timp. Desigur, nu uita sa vorbesti cu medicul inainte de a incepe serie exercitiilor de rutina.

"Ne putem ajuta inima sa fie sanatoasa facand miscare in fiecare zi, renuntand la un stil de viata sedentar.Incercarile pe care le facem pentru a evita sedentarismul pot deveni chiar o placere. Nu este neaparat nevoie sa mergem la aerobic, sa alergam kilometri prin parc sau sa ridicam greutati. Este suficient ca in fiecare zi sa iesim la o plimbare de 20 – 30 minute, poate sa mergem pe jos de la serviciu inspre casa pentru a ne relaxa sau sa alegem scarile in locul liftului", ne sfatuieste Conferentiar dr. Ioan Coman.


Sfatul specialistului

Conferentiar dr. Ioan Coman, Societatea Romana de Cardiologie

"Zi de zi ne putem ajuta inima, respectand cateva principii simple: alimentatie echilibrata cu un consum redus de sare si grasimi de origine animala, miscare, evitarea factorilor de risc precum fumatul si consumul excesiv de alcool. Alimentatia echilibrata cu un consum redus de grasimi saturate de origine animala este primul pas catre o inima sanatoasa.  
 
Grasimi saturate de origine animala, asa numitele grasimi rele, se gasesc in carnea rosie, in produsele lactate grase precum unt, smantana, branza, in produse de patiserie, biscuiti.
Consumate in exces acestea cresc nivelul colesterolului ceea ce duce la aparitia bolilor de inima. Doar 10% din totalul de grasimi pe care le consumam ar trebui sa fie grasimi saturate.


Grasimile bune, de origine vegetala, mono si polisaturate ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Surse bune de grasimi nesaturate sunt peste slab, uleiurile vegetale, margarina tartinabila, alunele, fisticul, semintele. Aceste alimente sunt bogate in Omega 3 si Omega 6, acizi grasi esentiali care au rol insemnat in pastrarea sanatatii inimii".


Laptisorul de matca si mierea, esentiale in dulapul unui cardiac

Potrivit ghidului european de preventie a bolilor cardiovasculare, cardiacii trebuie sa evite: carnea grasa, grasimile, untul, zaharul rafinat, uleiul fabricat prin presare la cald, painea alba, sarea, piperul, ardeiul iute, ghimbirul, maghiranul sau curry.

Pentru bolile cardiace este necesara o alimentatie bogata in elemente nutritive ca: fibre, acizi grasi esentiali, vitamina K si magneziu, care sunt factori de protectie impotriva bolilor cardiace. Mai mult, cardiacii trebuie sa practice sport si extercitii de respiratii, care sunt factori protectie, dar si de prevenire a bolilor cardiace.

Alimentele recomandate pentru cardiaci sunt: uleiul presat la rece, samburii de caisa, soia, fasole, cerealele integrale, mere, piersici, catina, macese, lamaie, grepfrut, strugurii rosii, urzica, frunze de patrunjel, leustean si telina, usturoi, fenicul, chimen, rozmarin, scortisoara si peste (mai ales pestii de ocean care sunt bogati in acizi grasi omega 3).

Totodata, cardiacii au voie sa consume smantana sau lapte pasteurizat crude, deoarece acestea isi pierd valoarea nutritiva.
Indicat este si consumul unui galbenus de oua, tot crud, deoarece contine lecitina care anihileaza colesterolul.

Un medicament natural care nu trebuie sa lipseasca din dulapul bolnavului de inima este laptisorul de matca. Acesta are puteri miraculoase, deorece pe langa faptul ca este un bun tonic cardiac, previne si astenia nervoasa, oboseala, hepatita sau ajuta in tratamentul pentru tuberculoza si ciroza. Un alt aliment miraculos este mierea. Acesta ajuta muschiul cardiac slabit, diminuand oboseala si durerile din regiunea inimii. Se recomanda o lingura de miere diluata in ceai de paducel sau talpa-gastei, cu 2 ore inainte de masa.

Tot in ghidul european de preventie a bolilor cardiovasculare au fost enumerate cele mai intalnite, dar si cele mai bune plante pentru ceaiuri, care ajuta, previn sau trateaza afectiunile cardiovasculare:

  • ceai de paducel, indicat pentru afectiuni de origine nervoasa, aritmii, angina pectorala, arterioscleroza, hipertensiune, tensiune oscilanta;
  • patlagina, are rol hipotensor, curatand sistemul circulator si ajuta afectiuni precum: ateroscleroza, hipercolesterolemie;
  • radacina si frunzele de papadie, sunt tonice circulatorii;
  • traista-ciobanului, regleaza tensiunea arteriala;
  • talpa-gastei, lupta impotriva durerilor si tahicardie;
  • vasc, se macereaza la rece o cantitata foarte mica deoarece in caz contrar devine toxic, ajuta in hipertensiune, ateroscleroza si tulburari circulatorii;
  • coacaz negru, este hipotensor, aterosclerotic si diuretic;
  • coada-calului, bogata pe langa alte minerale si in potasiu si siliciu.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (13)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • maria pe 31 Ian 2016, 16:05
    ghimbir

    Buna ziua As dori sa stiu daca am voie sa consum ghimbir in urma unui infarct si cu 2 stenturi puse? Multumesc

    3
    1

  • victor pe 5 Mai 2015, 07:20
    raspuns

    Sunt bune comentariile astea dar specialistilor scrieti mai concret.

    0
    0

  • GIna pe 29 Aug 2014, 12:57
    Coada calului pentru inima

    Consumul de ceai din coada calului http://coada-calului.com/ previne cu succes riscul unui infract. De aseemnea, acest ceai poate face adevarate minuni si cu multe alte boli aparent foarte grave. Multa sanatate.

    1
    0

  • Nela pe 31 Dec 2013, 04:58
    pentru Adrian

    Tutunul si alcoolul sunt considerate mult mai rau facatoare pentru sanatate decit cafeaua, deci ar trebui sa le eviti cit poti de mult. Dupa afimatiile medicinei alternative ( nu medicina practicata de doctorii obisnuiti), cafeaua si energizantele care contin cofeina actioneaza intr-un mod negative asupra calciului din corp, si anume ele influenteaza calciul si il face sa se elimine din corp. Corpul omului ramame cu mai putin calciu decit are nevoie desi nivelul scazut de calciu nu se vede intotdeauna in analizele de sange. Calciul e un mineral care are multe functii in corp. Cind calciul e scazut pot sa apara simptome de panica si omul poate simti ca are o greutate pe piept si nu mai poate respire bine sau are palpitaii la inima si devine agitat. Adrian, incearca sa iei tablete de calciu Sandoz impreuna cu Magneziu si Zinc pentru cel putin 6 luni. Sper sa gasesti acvest mesaj si sa-ti foloseasca. Dunmezeu sa te ajute sa scapi de problema ca te supara.

    0
    0

  • adrian pe 8 Iun 2013, 18:45
    inima

    salut,am 21 ani,de vreo 3 ani cu aproximatie sufar rau,dar de ce sufar nici eu nu stiu exact,si nici doctorii la care am mers nu mi-au dat un raspuns pe masura simptomelor mele,zic eu!defapt toti m-au diagnosticat cu Tulburare Anxioasa!intr-adevar,am urmat un tratament,am fost la peste 5 medici in Romania aici,si la 2 Sp.!nici acolo nu mi-au gasit nimic la inima!un singur doctor mi-a dat un diagnostic acum 3 ani,cand m-a luat pe mine ,,suferinta,, asta care m-a speriat Nevroza Cardiaca,in acelasi timp mi-a zis ca nimeni nu are ce sa imi faca,ca nu am nimic la inima si ca totul porneste de la Creier,pe sist. nervos!In momentul de fata,cred eu,ma simt mai bine,doar cu mici exceptii,mai am stari naspa de genul ,,Bolilor grave de Inima,, si intru in panica si-s caput!fumez,consum din cand in cand alcool!Mi s-a interzis consumul de cafea,energizante,alcool desi mi-au zis ca nu am nimic la inima!ma intreb de ce?sa fac sport mult,sa mananc multe lactate bla bla!si apropo eram la un pas sa fac Psihoza din cauza gandului ca eu sunt bolnav de inima,iar defapt eu nu eram!un sfat daca se poate,o parere!multumesc!

    0
    2

  • cris pe 28 Mai 2012, 23:38
    asa este

    Andreea, bun clinicco. m-am uitat si eu pe site ul lor clinicco.ro

    1
    4

  • mirela pe 28 Mar 2012, 17:52
    omega 3

    din cate stiu eu, omega 3 sunt buni pentru inima fara contraindicatii. dar eu nu sunt doctor asa ca mai bine intrebati medicul de familie. trebuie sa stie

    1
    1

  • cazan ligia pe 13 Mar 2012, 20:53
    boli cardiovasculare

    sunt operata pe cord si urmez cu sintrom pot sa iau si omega 3 ? multumesc

    10
    2

  • andreea pe 29 Feb 2012, 14:07
    infarct

    foarte bune si utile sfaturile. dieta este extrem de importanta, as putea sa spun vitala in cazul bolilor de inima. de mentionat csi acizii omega 3 care sunt esentiali pentru sanatatea inimii. tatal meu a facut un infarct miocardic anul trecut, din fericire a ajuns la clinicco, la brasov, pe mainile unor doctori foarte buni. inca se reface si are mare mare grija la alimentatie

    2
    2

  • cirtiu elena pe 1 Mai 2011, 20:31
    semintele de in

    mananc de o saptamana seminte de in si acuma sunt constipata. E posibil sa nu-mi foloseasca ?

    7
    2

  • arankafulop pe 6 Apr 2011, 22:49
    inima

    am cite o data puls mare si 200 ce e de facut am si zilnic un repaus de rasuflare ca si cum nu am aier si tine o fractiune de timp mie frica stie cineva ceva

    15
    6

  • mihai pe 26 Oct 2010, 17:23
    sugestie

    pacat ca medicii cardiologi sunt ignoranti si nu recomanda tratamentul cu rezultate folosit de linius pauling castigator al premiului nobel ,simplu si direct mega doze de vitamina c cu l-lizina si prolina si dispar problemele cardiace

    25
    3

  • Silvia Drutu pe 10 Oct 2009, 20:11
    Recomandari pentru sanatatea inimii

    Citind articolul ne dam seama de lipsa elementara de cunostinte in domeniul sanatatii si in mod special al inimii, pe care orice om trebuie sa le si aplice, caci coada calului si traista ciobanului, papadia si patlagina ne sunt la indemana. Multumim.

    12
    6

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;