De ce numărăm până la 3?


Pe 9 ianuarie 2007, Steve Jobs a introdus prima generație de iPhone. A fost un moment important în istoria tehnologiei, având în vedere că iPhone-ul a schimbat multe lucruri cu privire la modul în care interacționăm între noi și cu brandurile.
Pe lângă acel moment important, prezentarea în sine a fost una interesantă. În cadrul acesteia, Steve Jobs a discutat despre trei produse revoluționare. Însă de ce numărăm până la 3?

Care este motivul pentru care numărăm până la 3?


Steve Jobs a prezentat un iPod cu ecran lat și comenzi tactile, un telefon mobil revoluționar și un dispozitiv de comunicații. În timp ce audiența aplauda, Jobs a spus că nu este vorba despre trei dispozitive separate, ci despre un singur dispozitiv numit iPhone.

Modul în care Jobs și-a structurat prezentarea este, de fapt, un concept numit regula celor 3 lucruri. Ce este mai exact aceasta și de ce este atât de specială?

Regula celor 3 lucruri este un principiu folosit în scris, descris în cartea lui Roy Peter Clark. Acesta sugerează că evenimentele sau personajele introduse în număr de 3 sunt mai pline de umor, mai satisfăcătoare și mai eficiente în realizarea unui mesaj și implicarea publicului. Publicul are mai multe șanse de a-și aminti informațiile transmise și simte că lucrurile transmise sunt mai simple și mai atrăgătoare.

Martin Luther King Jr., activistul și predicatorul drepturilor civile, era cunoscut pentru folosirea acestei reguli de 3 în toate discursurile sale.

Pe scurt, o listă de trei lucruri este mai interesantă decât o listă cu două lucruri, dar mult mai ușor de reținut decât una cu 5 sau 10 lucruri.
Este mai cuprinzătoare cu mai multe opțiuni, dar nu atât de multe opțiuni încât să fie copleșită audiența sau oricine care trebuie să ia o decizie pe baza acestor informații.

Ia în considerare o situație în care ai o opțiune sau o informație. Nu pare completă și nu ai nimic cu care să o compari. Două opțiuni sunt mai bune, dar oricând ai două opțiuni, trebuie să faci o comparație și un contrast direct. În mod inerent, lucrurile par mai extreme și elimină obiectivitatea.

Acum ia în considerare o situație cu 3 opțiuni. Ți se oferă un sentiment al întregului. Este mai cuprinzătoare decât situația cu 2 opțiuni și îți oferă unghiuri diferite pentru ideea în cauză, însă nu un număr covârșitor de opțiuni. Poți aplica această regulă de 3 lucruri în orice situație din viața ta.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod