Un model de urmat in fashion - femeia din Franta

Traiesc in tara mama a parfumurilor, costurierii lor dau trendurile in moda, magazinele profesioniste de fashion sunt la tot pasul, moda sufla prin toti porii Frantei.
Traiesc in tara mama a parfumurilor, costurierii lor dau trendurile in moda, magazinele profesioniste de fashion sunt la tot pasul, moda sufla prin toti porii Frantei.
Cine mai bine decat reprezentantele sexului frumos de aici sa ne poata da cele mai potrivite lectii de stil. Pentru ca am vrut sa vedem cum stau lucrurile in Zone Zero a modei internationale am stat de vorba cu designerul Elena Perseil, cea care cunoaste bine Parisul. Iata ce ne-a spus...
Despre stilul pariziencelor
Un aspect foarte important, atunci cand vine vorba de stil, este ca frantuzoiacele fac foarte bine diferenta intre tinutele pentru adolescente si cele pentru femeile in toata firea. Daca la 17 - 18 ani aleg produse de linie, fara a pune pret foarte mult pe calitate, cu trecerea timpului outfit-ul lor devine mult mai complex. In adolescenta nu dau foarte mare atentie calitatii hainelor. O tinuta sport, glamour rock sau street style: baggy si t-short, rapp, sau anii '80. In aceasta perioada, ele nu investesc foarte mult in tinuta, preferand produsele din magazinele de mare distributie (H&M, Zara etc.). Mai tarziu, lucrurile devin mai complexe, look-ul mai sofisticat. O frantuzoaica ramane discreta, nu exagereaza, dar investeste in calitate. Si, foarte important este faptul ca, odata ce si-a gasit stilul, merge pe el.
Dar ei cum se imbraca?
Daca pentru reprezentantele sexului frumos oferta este variata, trebuie sa spunem ca nici barbatii nu stau foarte prost. "Strada" este deosebita si pentru ei, pentru ca modelele sunt demne de urmat. Barbatii din Franta dau o atentie deosebita look-ului, urmarind cu preocupare tendintele. Pe strazi vom vedea barbati care au curajul sa puna culoarea in valoare, purtand cu preponderenta cardiganul de casmir rosu sau bej.
De asemenea, nu uita nici de pantalonul mulat, combinat cu esarfe supradimensionate.
Francezii nu au complexul masculinitatii, nu traiesc cu obsesia ca daca se intereseaza de moda si tendinte pun in dubiu orientarea sexuala. Nu au un machism exagerat, asa cum intalnim in Europa de est. Vestul este mai deschis, mai liber in gandire si abordare a modei. Insa, evident ca si optiunile sunt mult mai multe.
Diferenta clara de stiluri
Daca tot a venit vorba despre stil, ma gandesc ca ar fi bine sa discutam putin despre acest lucru si, mai mult decat atat, este important de vazut cum diferentiaza femeile din Franta stilurile, in functie de situatie. Un plus pentru ele este ca fac foarte clar diferenta intre hainele office, de strada, si cele de ocazie. La birou sunt destul de discrete, prefera costumele de lux, accesoriile sofisticate, dar nu exagereaza.
In zona de seara sau de ocazie prefera rochiile deosebite, investesc in brand-uri. Dupa 45 - 50 de ani cauta un stil mai constructivist, japonez, mai putin glamour, dar ating putin si latura sport pentru a se intineri. Tot la varsta aceasta incep sa acorde o importanta deosebita accesoriilor, care trebuie sa fie neaparat semnate de un designer renumit. In plus, aceasta este varsta la care ajung sa se cunoasca foarte bine, se ingrijesc. Bineinteles, ajung in acest punct atunci cand au o putere financiara importanta, dar au si mai mult timp sa se preocupe de aceste lucruri.
Femeile din Franta nu se ascund in spatele unei uniforme
Desi informatiile de mai sus ne pot duce cu gandul la faptul ca frantuzoaicele sunt snoabe, pot spune cu certitudine ca acest lucru nu este adevarat.
Mai degraba pot sa spun ca sunt dificile pentru ca au contact cu moda de calitate de foarte multi ani si si-au dezvoltat o discretie specifica. Mai mult decat atat, primul lucru care-ti atrage atentia atunci cand te uiti la ele, din punct de vedere vestimentar, este ca nu se considera... "expirate" atunci cand ajung la 45 de ani si chiar mai mult. Din contra, cauta in continuare sa se puna in valoare. Este clar ca femeile din Franta isi respecta varsta, oricat ar fi ea de inaintata.
Mai mult decat atat, frantuzoaicele sunt libere atunci cand vine vorba despre modul in care isi aleg tinutele. Nu se tem de greseli, sunt indraznete. Un plus in ceea ce le priveste este faptul ca nu se "inroleaza" toate unui trend, nu se ascund in spatele unei uniforme. Garderoba lor este colorata, insa ceea ce le favorizeaza atunci cand vine vorba despre imagine sunt croielile, foarte importante pe langa aceasta combinatie de culoare. Ceea ce le place cu desavarsire este diferitul...
Influentele din strainatate...
...un aspect extrem de uzitat in toate zonele, chiar si in Franta. Si ei au moda din "cartiere", mai ales in zonele marginase ale Parisului. Vorbim aici de acel bling bling, rapp sau moda a la Madonna. Le place sa se afirme printr-o piesa de designer, un accesoriu, Louis Vouiton fiind cel mai cautat.
Lectia de stil predata de frantuzoaice...
Din punct de vedere vestimentar si nu numai, avem foarte multe de invatat din stilul lor. Parisul este un oras cosmopolit. Fiecare dintre locuitorii lui vine cu acel ceva din cultura tarii de origine.
Aici putem vedea japonezele cu stilul lor amo, mica englezoaica, roscata cu rochita imprimata, fetele din est care sunt foarte sexi. De apreciat este faptul ca ele pun pret foarte mare pe look-ul lor, acordandu-i o importanta deosebita.

Piesele de rezistenta sunt pantalonii foarte mulati si rochia lunga din print de matase, o rochie in stilul anilor '60, cu talia marcata, care este foarte sic. In colectia pentru sezonul cald am propus rochii de matase imprimata cu ancore, in alb, rosu, albastru, foarte... "french".
Mie, personal, imi plac cel mai mult pariziencele care se imbraca interesant, original, in style Kenzo sau Yamamoto, cu accesorii burgheze, cu balerini sofisticati, in culori precum alb, negru si rosu, cu ciorapi de dantela. Ma gandesc la o Sonia Rykiel combinata cu ceva de la Chanel, sunt siluete pe care, din pacate, nu le vedem inca pe strazile Bucurestiului.
Nu vreau sa fiu inteleasa gresit, nu sunt toate imbracate asa, dar... sunt!
 

Comentarii (21)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • cristina pe 8 Iun 2010, 18:33
    moda la paris si multe baliverne

    prima oara nici n am avut rabdare sa citesc rand cu rand, ci doar asa, in diagonala, ca sa ma amuz. acum, insa, m am fortat sa am rabdarea de a citi si pot sa spun ca acest articol si unele comentarii reusesc sa mi starneasca rasul, insa nu pt a ma amuza! e atat de tras de par!! moda si bun gust in cartierele marginase!?? moda "a la madonna"? da, cu mult plastic, nylon, poliester si prost gust "de cartier". asa ceva avem si noi, intr adevar, doar ca la noi e ceva mai... feminin. la noi tot mai vezi o manichiura ingrijita, un par lung, curat si pieptanat. la ei, "slinos" e termenul pt par, sorry. accesorii de marca?? culori vii si indraznete in tinutele lor? singurele care imbraca haine colorate viu, sunt negresele, dar viu in sensul de sorcova as putea spune! frantuzoaicele se imbraca foarte tern si cu haine chiar scamosate, iar asta in orice cartier, si atentie mare, ca eu stiu ce spun, pt ca eu am locuit in courbevoie-neuilly (neuilly fiind regiunea cea mai scumpa nu doar din paris, ci si din toata franta!!, acolo unde a fost sarcozy primar inainte)!! deci... bla bla bla! haideti sa nu i mai pupam atata n fund si sa le lasam, lor, pariziencelor mai ales, timp sa isi epileze mustata si parul de la subrat macar, sa si taie unghiile de la picioare care arata ca niste gheare, sa foloseasca un pic de parfum, daca tot e capitala modei si parfumurilor si sa se aranjeze un pic, macar la par, ca nici macar nu se piaptana! n am vrut sa infatisez intr un mod asa ... real situatia, mai ales ca m am obisnuit ca atunci cand dau detalii ca "sustinatorii lor" sa spuna ca sunt rea, de parca ii pun eu sa stea asa, fara sa le pese de propria persoana! dar nu mai credeti tot ce cititi, luati avionul, cand puteti si aveti chef si o sa vedeti cu ochii dv! traiasca romancele si frumusetea lor! ;) si haideti sa lasam balta balivernele, ca subiectul asta e deja epuizat, nu i deloc mare lucru de spus!! sa trecem la lucruri... reale! imi pare rau ca am fost asa transanta dar trebuia...

    0
    0

  • cristina v. pe 8 Iun 2010, 11:50
    moda!

    articolul de fata, e despre stilul de moda al femeii si nu stilul ei de viata!

    1
    0

  • doralinda pe 8 Iun 2010, 11:16
    moda...

    si tot ptr Ray...e normal ca o fetita sa iti spuna ca vrea sa fie model cand va creste, ptr ca asta e natura! orice fetita ar vrea sa fie frumoasa ca o printesa, vad desene animate cu printese la televizor, ca si un baietel ti-ar rapsunde ceva de genul sofer de formula 1 sau stiu ce altceva, dar se pare ca nu ai copii, fetita mai bine zis, sau chiar nu ai in familie rude care au fetite, astfel ai privi diferit problema si nu ai mai face comentarii rautacioase, sau poate cine stie, presupun ca esti barbat( mai tanar sau mai invarsta) si ai fost respins de catre o fata frumoasa si esti impotriva lor acum, dar nu e corect! nu toata lumea e la fel, si asa cum o cititoare a zis, e posibil ca majoritatea dintre ele sa fi fost obligate! deci pe viitor mai bine te-ai referi strict la subiectul articolului! sper ca nu te-am ofensat, nu a fost motivul meu, doar ca zic ceea ce mi s-a parut evident!

    1
    0

  • andrada pe 7 Iun 2010, 23:40
    Italia

    De ce nu incercati sa vb despre femeile din italia, este o diferrenta ff mare din toate pctele de vedere , este incomparabil ...Nu dau o atentie deosebita calitatii dar,cu stil , eleganta, rafinament, iar varsta lor fff inaintata , e ste de admirat la cum arata ....Sunt femei trecute de 50-55 de ani care nu le dai mai mult de 30-35, iar stilul de viata ordonat ,isi spune cuvantul...

    0
    0

  • Rey pe 7 Iun 2010, 23:20
    Nu va enervati, doamnele mele

    N-am zis ca nu sunt frumoase femeile noastre, doar ca ma intristeaza situatia in care a ajuns tara noastra (includ aici si Republica Moldova) si anume : principal furniozor de prostituate si video chat iste pt occidentali si nu numai ! Da, admit ca sunt cazuri disperate, ca se comite trafic de carne vie, dar trebuie sa recunoasteti ca exista si o tendinta generala printre romancutele noastre spre pitzipongeala. Este de ajuns sa intrebi fetitele de 11-12 ani ce vor sa fie cand vor fi mari si o sa-ti dai seama ca modelul lor este Moni sau mai stiu eu care fufa cuplata cu bososrogi, pentru ca deh....e FRUMOASA si isi permite sa fie sotie de miliardar (si nu, in acest caz, strugurii nu sunt acri, sunt de-a dreptul STRICATI, ALTERATI !!! ). As vrea sa ni spuna SI ca avem si cele mai destepte femei din Europa, sincer, nu doar cele mai frumoase. Cat despre felul lor de a se imbraca......ma jeneaza la ochi prostul gust si vulgaritatea frumoaselor domnisoare din Romania, domnisoare pentru care standardul de frumusete si realizare in viata este reprezentat de Laura Andresan si alte vedete porno mioritice. Si gata, nu mai zic nimic, se pare ca va deranjeaza parerile care vin sa va contrazica. Saru mana si o seara frumoasa va doresc, scumpe doamne !

    0
    0

  • Coco Chanel pe 7 Iun 2010, 23:02
    @ all

    ..poate ca nu intamplator, presedintele Frantei ( care intre noi fie vorba, este urat ca foamea ) este casatorit cu o italianca frumoasa ( @ Ray…probabil ca si aia-i prostituata, cine stie…In fond, este frumoasa si provine dintr-o tara din Europa centrala:)) (tot)@Rey: oarece frustrari, din gama "strugurii-s acri", sau "daca nu pot ajunge la ea, este "curva naibii" ?:)) ORICINE stie ca romancele ( aici se incadreaza si moldovencele, pentru ca tot romance sunt ), ucrainiencele, bulgaroaicele, rusoaicele, sarboaicele, italiencele, au fost, sunt si vor fi intotdeauna incomensurabil mai frumoase ( chiar si cand sunt nearanjate ) decat frantuzoaicele !

    0
    0

  • cristina pe 7 Iun 2010, 22:37
    pt rey si comentariul lui/ei care nu are legatura cu subiectul!!

    pt rey: nu vad ce legatura are cu subiectul !? ce, crezi ca in vest nu exista prostitutie? romancele, moldovencele etc care se prostitueaza, o fac de foamete si saracie! norocul tau ca nu esti un caz disperat ca ele! sa nu mai zic de cele care au intrat cu forta in acele retele si isi risca viata dorind sa scape!! si sa nu uitam, ca intr o astfel de meserie, frumusetea e cea mai importanta, pentru a atrage! deci daca aici sunt cele mai multe prostituate inseamna atunci si ca aici sunt cele mai multe femei frumoase, dar sarace si muritoare de foame! ca degeaba vrei sa te prostituezi daca esti urata ca foamea si nu atragi pe nimeni! in lumea saraca, din pacate, unele fete frumoase atata stiu sa faca: sa se vanda pt a manca, iar asta e foarte trist! iar comentariul tau este total nelalocul lui si nepotrivit, si repet, nu are legatura absolut deloc cu subiectul!

    0
    0

  • elena perseil pe 7 Iun 2010, 22:04
    moda asta ne omoara..

    buna seara din nou, Ma bucur ca Flavia si nu numai a ajuns la acest articol, pari o persoana cultivata si rafinata. Multumesc si Sayurei .Te-ai exprimat scurt si elegant. Franta este o tara a artei si a modei, eu vad numai ce este frumos si interesant si asta doresc sa transmit. Anonimatul si mediocritatea nu are interes. Asta exista si atat. Nu sunt sociolog sa-l analizez si nu am nici timp. De fiecare data voi incerca sa va transmit ceea ce m-a impresionat, chiar daca nu reprezinta o majoritate. Rafinamentul francez ma impresioneaza mai mult decat cel est european. In colectiile mele trec fara indoiala criteriile estetice esteuropene, este clar ca avem si noi un capital de valori in ceea ce priveste moda. Dar pe langa originile pe care le am las sa treaca si experientele ulterioare, Parisul fiind un oras pe care il cunosc indeaproape de 20 de ani si timp de 10 ani am lucrat ca designer in Paris. Asa ca piata de consumatori din Franta si exportul il cunosc un pic.. Sigur de fiecare data ma uit cu aceeasi curiozitate ca la inceput..Brand-ul meu ajunge si pe alte piete, cu alte coduri culturale interesante despre care o sa va povestesc cu alta ocazie. daca doriti puteti intra si pe blogul meu.http://elenaperseil.blogspot.com/ sa aveti ochi ptr frumos si bine!

    1
    0

  • Flavia Stanciu pe 7 Iun 2010, 21:33
    Moda si femeia din Franta

    Eu cred ca designera Elena Perseil a capturat si descris bine elementele franceze si ce pare mai reprezentativ in modul lor de a se imbraca. Am prins si eu multe din aceste elemente si le-am adoptat pina la identificare in stilul meu vestimentar. Adevarul face ca acea eleganta rasata si lustruita pina la perfectiune, fara a deveni superflu sau exagerata am intilnit-o rar la unele femei de origine franceza din Belgia, Suisse Romande sau Paris si rarissim la austrice, germane sau englezoaice. Adevarat stiu ce spuneti cu toate ca romancele si rusoaicele sint cele mai elegante. Sint! dar unele au ceva fals in nota, nu se identifica cu tinuta lor: poate prea mult fard, prea mult parfum, poate prea multe bijuterii iar pe alocuri chiar vulgaritate. Idem prezentatoarele italiencele de pe RAI. Femeile elegante sint o "rasa" aparte; iar aceasta este o metamorfoza a fiecarei femei cu simt estetic innascut. Daca vreti sa cunoasteti mai mult despre frantuzoaice si stilul lor de viata si moda, va propun o carte amuzanta scrisa de o ziarista britanica: "All you need to be impossibly French" by Helena Frith-Powell.

    0
    0

  • Rey pe 7 Iun 2010, 20:18
    pt Cristina

    "cele mai bine imbracate femei sunt in romania, si apoi in rusia, moldova, bulgaria etc" Din pacate, si cele mai multe prostituate se gasesc tot in aceste tari din Europa centrala si de est. :)) Prietenii stiu de ce.

    0
    0

  • cristina pe 7 Iun 2010, 18:17
    dupa 5 ani in franta...

    dupa 5 ani de stat in franta, m am lamurit! spre bucuria mea, eram o "frumusete rara" acolo, desi aici, la noi in romania, cred ca nu sunt decat o tipa obisnuita si pur si simplu, trec neobservata! la paris, ma opreau pe strada si ma intrebau daca vin din estul europei si cand intrebam de ce, mi se raspundea cam asa, de fiecare data: "e foarte simplu: sunteti atat de eleganta, si ce tinuta, iar de par ... asa bogat si frumos coafat, nu mai vorbesc! intai si intai am observat parul coafat, ceea ce, aici la noi, nu o sa vedeti!" si apoi a adaugat: "intre noi fie vorba, frantuzoaicele nu sunt asa, d aia mi ati sarit in ochi. femeile din est sunt cele mai cochete, elegante si frumoase, asadar e logic cand vedem asa ceva pe strada, sa fim convinsi ca e vorba despre o romanca, rusoaica sau ceva de genul! complimentele mele, madame!" - un asa compliment, e cu atat mai pretios cu cat vine de la o alta femeie!! era o negresa, deloc urata! aici in romania trec neobservata printre numeroasele fete superbe de pe strada! romancele sunt care mai de care, manichiurate, pedichiurate, coafate, parfumate si superb imbracate si asortate! si ca veni vorba de parfum... eram singura parfumata!! ce capitala a modei si parfumurilor? fara nicio rautate afirm o realitate: sunt neepilate, neparfumate, in niste jeansi urati, un tricou aruncat lalai si toate in tenesi! nu o sa vezi pantof cu toc la paris, decat la romance sau turistele americance! mai vezi un toculet mic acolo, la vreo negresa sau araboaica, ele sunt ceva mai cochete, dar francezii, ei si ele mai ales sunt foarte neingrijiti! se imbraca prost si urat, mereu lejer si comod, chiar lalai, iar parfumurile frantuzesti sunt cunoscuta la noi, poate, ca suntem cei mai snobi, dar ei habar nu au de parfumuri sau moda! astea s minciunile in mass media! cea mai mare cifra a lor de afacere (ma refer la parfumuri) este obtinuta in europa centrala si de est! sa nu mai zic ca la ei nu merge nimeni la cosmetica! poate de aceea a devenit si ceva atat de scump, ca si servicii! cand colegii sotului meu au aflat ca eu merg atat de des la coafat, epilat, manichiurat etc, toti colegii lui francezi de birou au izbucnit in ras!! li s a parut atat de neobisnuit si exagerat! aveam cei mai frumosi pantofi si cele mai frumoase haine, dar ghici unde ma imbracam! de cate ori veneam in tara in vacanta, plecam inapoi cu masina plina - faceam stock in tara de haine si pantofi, pt ca acolo nu gaseam nimic sa imi placa!! si lumea ma intreba de unde imi cumparam pantofii si raspundeam cu mandrie: bucharest! deci paris, capitala modei este si va fi vreme indelungata numai un mit, hranit si sustinut de imaginatia unor romani snobi, care mereu au avut impresia ca iarba din curtea vecina e mai verde!!! duceti va la paris sa vedeti cat de prost se imbraca lumea acolo! dar atentie mare!! nu va uitati la turistii din paris, ci la francezi! adevarul e ca la paris, doar unul din zece e francez, asadar, mai bine va duceti in alte orase ca sa vedeti mai bine, eu una am vizitat tot felul de regiuni din franta si m am convins! nicaieri nu am intalnit mai multe persoane urat imbracate, neepilate, mirosind a transpiratie, cu unghii oribile la maini si la picioare... ce sa mai... cea mai urata romanca de la noi, ei o considera ok! oare de ce? pai dar nu v ati intrebat niciodata de ce francezii care vin in romania nu mai pleaca? se insoara cu romance si vor sa locuiasca aici! iar frantuzoaicele pe care le stiu, au sosit aici ingalate, scuze dar asta i termenul, si abia aici s au stilat si imbracat! nu vreau sa dau prea multe detalii, dar am stat 5 ani in franta, sotul meu e francez, in fine, suntem in masura sa ne dam cu parerea! n am nimic cu ei sau cu moda de acolo! sunt doar revoltata sa vad romani snobi care considera ca occidentalii, oricare dintre acestia, sunt un model de urmat!! nicidecum! astea s minciuni, exagerari, mituri! insa mitul are ca baza o anumita perioada din timpul domniei lui ludovic al 14lea probabil, cand versailles ul era palatul luminilor si modei in timp ce poporul murea de foame! atunci, da, parisul era o moda, dar oameni buni, au trecut secole de atunci! iar in ziua de azi francezii si occidentalii in general, vin la noi pt ca avem femei frumoase, cochete, elegante, cu bun simt si cultivate! atunci de ce ar mai fi goana asta dupa romance!? numai eu stiu cativa francezi care au venit in romania, s au insurat cu romance si nici ca au mai plecat, unul din ei fiind chiar sotul meu! cine stie cati or fi in realitate? cele mai bine imbracate femei sunt in romania, si apoi in rusia, moldova, bulgaria etc. iesiti pe strada si uitati va in jur! eu una doar ma uit si ma complexez, pe cand la paris, daca va mai amintiti, ma intrebau de unde sunt, pt ca eram prea bine si prea ingrijita si cocheta ca sa fiu frantuzoaica! ;) :) apropo... pana si autoarea articolului este casatorita cu un francez! probabil ca nu a vrut sa infatiseze adevarul, cel real si nu altul, tocmai ca sa nu l supere pe sotul francez si compatriotii sai! ;) :-P

    1
    0

  • A.M. pe 7 Iun 2010, 15:20
    Franta, femeile si rafinamentul...

    Am petrecut mai bine de 1 sapt. la Paris acum vreo 3 ani si sincer va zic, n-am vazut nici cea mai mica urma de rafinament, arta si stil la femeile pariziene!!! Ba din contra!!! Am fost socata sa vad la inceputul lunii noiembrie (ce e drept, o raritate in privinta temp.!!) femeile umbland in flip flops si cu geci de iarna, infasurate serios la gat!! Da, au fost zile cu soare si temp. peste 12 grade insa mi s-a parut complet aiurea si riscant sa umblii asa! Precum romancele si rusuoaicele, nu stiu cam ce alta natie acorda atata atentie vestimentatiei, sincer!!

    0
    0

  • doralinda pe 7 Iun 2010, 11:09
    moda in franta....

    si am uitat sa adaug ceva care mi se pare important si anume ca frantzuzoaicele sunt chiar foarte geloase pe noi care suntem straine si purtam tot ce de marca, gust, calitate...le vad zilnic si nu dau nici "Buna ziua"!

    0
    0

  • doralinda pe 7 Iun 2010, 10:59
    moda in franta...

    ei bine, elena are pe undeva dreptate, si cateva cititoare mai sus, la fel au dreptate! si anume ca daca intrebi acele femei frumoase si imbracate cu gust si calitate, atunci cu siguranta 90% dintre ele sunt straine care locuiesc in franta! eu locuiesc in Principatul Monaco de 9 ani, si credeti-ma, aici moda pe strada e mult mai puternica decat in centrul Parisului, vezi femei imbracate doar nu lucruri de marci de renume, accesorii precum posete de cele mai scumpe marci, etc..ei bine, cel putin pe cele care le cunosc eu, sunt TOATE dint alte tari! merg cu copiii la scoala si vin imbracate in Dior, Channel, Louis V...., sunt toate straine! ei bine, frantzuzoiacele sunt imbracate in blugi, sortz, rochii de plaja, tinuta de sport de sala de gym, etc....deci, draga elena, magazinele pe le vizitezi, vitrinele pe care le vezi in Paris, sunt ptr straine, si in general tari din est! sunt bine aranjate si e bine ca in romania sa se introduca acest stil, dar chiar si cu putini bani, in romania, femeile se imbraca cu mai mult gust decat in franta! altceva e sa vizitezi Franta in care ai timp sa vezi doar primul aspect, si altceva sa locuiesti acolo si sa vezi viata de zi cu zi, femeia de zi cu zi! si in special la birou, femeile aleg negrul, deci asa cum o alta cititoare a specificat mai sus! nu vreau sa te ofensez, sunt sigura ca din punctul de de vedere ca designer ai dreptate, dar nu in totalitate!

    0
    0

  • Sayura pe 7 Iun 2010, 10:18
    Perceptia Elenei despre frantuzoaice

    Trebuie sa acceptam ca un designer/stilist percepe vestimentatia din jur prin cu totul alta prisma decat un om necalificat in acest domeniu. Sunt de acord cu Elena, nu trebuie sa discutam despre cat la suta dintre frantuzoaice s imbraca stilat, ci merita sa invatam ca putem adapta elemnte de stil pline de bun gust. Romanaia are inca destui oameni bogati care se imbraca cu un prost gust inimaginabil. Romania inca are oameni de conditie medie care acodra importanta aspectului. NU trebuie sa cumperi tone de haine anual pentru a arata stilat. E destul sa cumperi o esarfa de calitate spre exemplu, decat 6 de poliester si eventual cu putin sclipici, care se umplu de scapme in 2 zile. E mai bine sa investesti timp in cautarea unei singure tinute de calitate decat sa investesti bani in 10 tinute de calitate indoielnica. EU CRED CA ACESTA ETE MESAJUL ARTICOLULUI.

    0
    0

  • Daissy pe 7 Iun 2010, 08:06
    moda in Franta

    Salut, fetelor! Cateva noutati am aflat. E bine! Dar noutati noi, nu! Draga Elena, ai si tu dreptate, dar sa faci "arta doar pentru arta", nu! De fapt, nu ai scos in evidenta acel "shic" specific odata frantuzoaicelor. Iar despre stilul care-ti place, hmm, sa fim seriosi, pe cine intereseaza?La saracia din aceste timpuri ....

    0
    0

  • elena perseil pe 6 Iun 2010, 23:15
    moda in franta

    Buna seara fetelor; Nu mai fiti asa de categorice. Mai calme! vad ca m-ati atacat. Eu vorbesc despre ceea ce e interesant la Paris. Aici am vazut multe femei imbracate interesant, asa cum am spus e un oras cosmopolit, eu vorbesc de partea frumoasa si analizez pe cele care se imbraca bine. Analizez ca un profesionist elita, nu masa totala a femeilor. Ma uit la zona care merita inters. Ma invart intr-o zona a modei si sincer lucrurile sunt interesante. Fa drumul invers daca nu crezi. Magazinele din Paris propun siluete mult mai interesante decat cele din Bucuresti, de exemplu. Deci cand le cumpara strada arata mai bine. E logic. Si asta e valabil si pentru marea distributie si ptr lux. Concept store-urile isi au locul la Paris? De ce? Ptentru ca exista cerere. Deci fi mai draguta! Parisul nu e chiar asa de rau! Incearca mai degraba sa vezi ce e interesant in articol. E mai contructiv pentru tot in general! Conteaza cum abordezi informatia in general, si moda! Cu deschidere? Accepti si alt punct de vedere? Multumesc!

    0
    0

  • sma pe 6 Iun 2010, 13:02
    vivre la france

    traiesc in Franta de trei ani dar nu gasesc deloc stilul frantuzoiacelor ca fiind evidentiat. intra_devar barbatii sunt ceva mai stilati decit la noi, le plac accesoriile, poarta mai multe inele bratari, cercei si pun foarte mare pret pe coafura si pantofi. femeile, insa, in afara de bijuterii supradimensionate si negru peste tot si la orice virsta nu au nimic de spus in moda sau frumusete. nu degeaba frantzuzoii se topesc dupa romancutze.

    0
    0

  • Diana pe 5 Iun 2010, 15:05
    Stilate?

    Articolul pare a fi mai degraba despre exceptiile frantuzoaice... Lucrez cu foarte multe frantuzoiace si articolul este departe de adevar. Stil office....nu exista. Odata cu inaintare in varsta nu numai ca nu dau o importanta deosebita accesoriilor, dar nu mai dau importanta nici macar la ce dadeau in tinerete, din punct de vedere al vestimentatiei si ingrijirii personale cel putin. Daca privesti mai atent nici nu iti vine sa crezi ca traiesc intr-o tara recunoscuta international pentru moda, originalitate si parfumuri fine...

    0
    0

  • alexandra pe 5 Iun 2010, 11:45
    stilul pariziencelor

    Din pacate, pariziencele nu sunt asa stilate si aranjate precum zice Elena. Da, ea spune la final ca nu sunt toate imbracate asa, dar,pana la urma, stim cu totii ca de fapt, sunt doar cateva femei mai "rasarite" printre ele si, sincer, daca le intrebi de unde sunt, exista riscul sa-ti zica numele altei tari.

    0
    0

  • Bendis pe 4 Iun 2010, 18:10
    Stilul frantuzoaicelor

    Pana am ajuns sa cunosc Franta din interiorul ei (in mod special Parisul) imi formasem, ca mai toti, un mit a propos de acest "stil unic" al femeilor franceze. Ei, nu e chiar asa... Frantuzoiacele nu sunt nici pe departe cele mai ingrijite si stilate femei din lume, nici macar din Europa. Va propun sa observati cu mai multa atentie inainte de a le elogia. Veti avea muuulte surprize (si nu vorbesc despre " cartierele marginase" )...

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod