Produsele de lux, tratamente pentru sufletul tau

Pornind de la un subiect privind diferenta dintre marea distributie si distributia selectiva, dintre produsele de linie si cele de lux, Elena Perseil reuseste sa ne demonstreze la final ca cel mai mic gest pe care il putem face noi pentru noi - fie ca vorbim despre achitionarea unui produs de designer sau despre achitionarea unui pachet de vacanta de lux - ne ajuta sa ne simtim mai bine atat din punct de vedere spirit, cat si din punct de vedere fizic.
Ce alegem:
calitate sau cantitate...
Pentru inceput trebuie sa intelegem perfect care este diferenta dintre marea distributie si distributia selectiva. Ce se intampla in magazinele de lux si ce se intampla in concept stores. Daca atunci cand alegem sa trecem pragul unui magazin din marea distributie, cum sunt Zara, H&m, etc., trebuie sa realizam ca nu vom avea in fata produse de lux, vom avea produse la un pret mic, o calitate medie, facute in fabrici care fac mii de produse pe zi. Atunci cand alegem un produs de designer primul lucru pe care trebuie sa-l stim este ca acolo vom gasi calitate, un produs exclusivist, produs intr-un numar mic, cu mare atentie la detalii atat ca design cat si ca finisaje.
In marea distributie nu acesta este scopul principal, ei vor sa vanda cat mai mult. In zona de lux atat designul, cat si calitatea sunt tratate la cel mai inalt nivel. Pentru ca cel care iti face si iti vinde produsul stie ca are in fata lui un om care cunoaste lucrurile foarte bine si care vrea calitate si, mai important decat atat, nu vrea sa se simta pacalit, el nu vrea sa arunce cu banii aiurea, chiar daca are foarte multi.
Evident ca producatorul din aceasta zona nu vrea sa-si piarda clientul, pentru ca si aici concurenta este foarte mare, si atunci lucreaza la cele mai inalte standarde.
Castigul
este de partea ta....
Daca iti cumperi o haina de la un designer, de la un brand de lux, sigur vei avea o calitate deosebita, vei fii sigura ca designul este unul deosebit, ca detaliul este dus la extrem, se va vedea ca s-a petrecut timp pe rochia ta, nu ca a fost facut de o masina. Oamenii care lucreaza acest produs sunt profesionisti, au o calificare foarte buna si o experienta mare.
Este bine ca in garderoba ta sa existe o haina de designer, un accesoriu, o geanta, un pantof, pentru ca pe langa confortul personal, aceste produse te vor face sa te simti bine, deosebita... Pe de alta parte, nu trebuie ca aceasta pozitionare sa fie scopul principal, pentru ca eu nu incerc acest lucru. Ar fi bine ca femeile sa se respecte si sa se iubeasca si sa-si permita luxul, in primul rand pentru ele. Nu zic ca trebuie sa fii egoist, dar nu uita ca trebuie sa te apreciezi tu pe tine, sa te pretuiesti tu pe tine pentru a putea transmite bine si frumos celor din jur.
Daca nu-ti acorzi aceste placeri personale, nu te incarci de energie, corpul tau nu va putea respira, iar rezultatul va fi dezastruos.
In zilele acestea facem rabat de la atatea lucruri ca sa facem economie si la final ne intrebam de ce ajungem la usa unui medic? Ei bine, pentru ca nu am avut grija de confortul nostru personal. Daca investesti in tine, vei trai mai mult timp si in calitate. Nu dai banii pe medicamente, dai banii pe lucruri care te fac sa te simti bine si sa-ti incarci bateriile.
Un alt mare plus in ceea ce privesc produsele de lux este ca acestea nu se demodeaza. La fel ca si atunci cand vorbim despre o masina de calitate, despre care vei stii clar ca o sa mergi cu ea mult timp fara sa fie nevoie sa mergi la service, acelasi lucru se intampla si cu hainele din zona de lux. Ele nu se demodeaza si, cum pentru fiecare dintre noi este foarte importat sa aratam tinere si in tendinte, acesta este un aspect foarte important.
Daca vrei un tricou, o lenjerie, un sacou simplu, o fusta clasica, acestea sunt produse pe care le poti lua din marea distributie, dar daca vrei o rochie de seara, daca pleci intr-o destinatie de lux, trebuie sa ai o tinuta sau doua, speciale, de lux.
Fie ca vorbim despre un accesoriu, despre palariile de soare care sunt vizibile, este bine sa ai ceva deosebit.
Nimeni nu spune ca trebuie sa-ti dai bugetul pentru cap sau sa-ti schimbi toata garderoba, trebuie doar sa te asiguri ca un dresingul tau se gasesc si cateva produse din zona de lux, foarte utile in multe situatii.
Un produs de lux
te scoate din anonimat si iti asigura unicitatea
Atunci cand iti cumperi un produs sau un accesoriu de lux, vei stii sigur ca o sa fii singura care-l poarta, pentru ca ele sunt produse in serie limitata. Mai mult decat atat, vei fi foarte apreciata pentru alegerea pe care ai facut-o, vei fi admirata si vei fi intrebata de unde este. Toate aceste lucruri te vor face sa te simti importanta, si-ti vor da satisfactia ca cei din jur au apreciat efortul pe care l-ai facut ca sa-l achizitionezi sau ca sa-l gasesti, pentru ca astfel de produse nu se gasesc la tot pasul. ACESTA ESTE MERITUL TAU.
Un exemplu in acest sens, departandu-ne putin de zona de fashion, este Audi. Ei au scos acum varianta pentru femei, dar pastreaza aceleasi elemente de lux care nu se gasesc oriunde. Acolo exista o poveste, exista un lux discret, un designer care a conceput totul, are are un anumit target: femeia peste 35 de ani, care a atins un anumit nivel, cauta calitate si este mult mai selectiva.
Foarte important atunci cand vine vorba de lux este vechimea brandului, care cantareste foarte mult in aceasta situatie. De exemplu, cele patru inele din sigla Audi sunt simbolul celui mai vechi producator de automobile din Germania. Acestea sunt, spre exemplu, unele dintre lucrurile care il califica si care il includ, bunaoara, in zona de lux.
Cumva, toate aceste concepte despre care vorbim se intalnesc undeva, se suprapun si in final creeaza un stil de viata. Nu pot merge unele fara altele, iar cei care ajung la acest nivel, vor sa mearga in vacante de lux, vor sa conduca o masina de lux, vor sa se imbrace in produse de lux.
Pe de alta parte, revenind la marea distributie, trebuie spus ca daca alegi astfel de produse vei avea marea sansa, fie sa te intalnesti cu inca 5 persoane care poarta acelasi lucru ca si tine, fie ca dupa ce le vei spala sa nu mai fie atat de frumoase, sa nu se pastreze asa de bine.
Mi s-a intamplat sa merg la Paris si sa vad un palton de la Zara, foarte frumos, foarte interesant si... foarte purtat. In sensul ca, la doar cativa pasi mai vedeam cateo persoana sau doua cu acelasi produs. Acest lucru nu este ok. Bine, daca vorbim despre piesa care nu se vede in prima faza, mai merge, dar daca vorbim, spre exemplu, despre un palton, atunci acesta trebuie sa fie unic, sa nu poata fi achizitionat chiar de toata lumea.
Daca esti tanara, studenta, la liceu poti purta un tricou sau o rochie de o calitatea mai proasta, insa daca esti in plina afirmare este obligatoriu ca tinuta ta sa fie de calitate, atat in ceea ce priveste hainele, dar si atitudinea. Secretul cel mai mare, atunci cand nu ai un buget foarte mare, este sa faci o mica investitie si apoi sa-ti pui creativitatea in valoare si sa faci combinatii, peste combinatii.
In momentul in care ai o vestimentatie de lux, vei reusi sa interactionezi cu oamenii cu care iti doresti din aceasta zona, pentru ca din pacate aceasta este societatea in care traim, suntem catalogati si dupa aceste lucruri.
Cat de important
este clientul pentru brandurile de lux,
dar pentru cei din marea distributie?
Mie, de exemplu, imi place sa primesc un feedback din partea clientului. Obisnuiesc sa-i intreb pe cei care imi comercializeaza piesele daca s-au intors clienti sa intrebe de produsele mele.
Aceste lucruri sunt foarte importante pentru mine, Elena Perseil. Este o relatie sincera, intre mine si client.
Pe de alta parte, pentru cei din marea distributie acest lucru nu este valabil. Ei urmaresc sa vanda. Eu nu spun ca ei nu stiu sa faca, dar motivatia cea mai mare este un beneficiu cat mai important. Pentru un designer este in primul rand pasiunea si talentul. Este mult mai atasat de ceea ce face si incearca sa o faca cat mai bine. Parte financiara vine ca o ultima preocupare. Un designer da totul, pentru ca e pasionat de ceea ce face si atunci produsul lui e unul special, personalizat... Acesta este unul dintre lucrurile pe care trebuie sa le stii atunci cand alegi sa-ti cumperi cate ceva si sa-ti asumi alegerea. Eu nu spun ca una e buna si alta e rea, nu spun sa faci asa, sau altfel, spun doar ca trebuie sa stii exact care-ti sunt obtiunile si sa te pozitionezi acolo unde vrei sa ajungi.
Intre fals si adevarat
In loc de concluzie, iti dau o tema de gandire. In general se percepe gresit... Oamenii au tendinta sa se intrebe: "De ce sa-mi cumpar de la designer, sa dau foarte multi bani, cand gasesc in alta parte mai ieftin?". Poti gasi si scump si prost, dar asta nu e general valabil. In afara de pret trebuie sa fii si tu atenta la detalii, calitatea materialului, finisaje, etc
Depinde ce cauti sa cumperi. Un tricou, un jeans poate... dar daca vrei o rochie deosebita, un pantof, o geanta, calitatea, design-ul sunt importante, le vei purta des, sau in momente importante. E bine sa faci un "efort" si vei simti diferenta!
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Georgiana pe 6 Iul 2010, 11:12
    Produse de lux

    Produse de lux....poate in alta viata...nici in vis nu ti le mai poti permite.Cu reclame ca aceasta,am senzatia ca radeti de noi.

    0
    0

  • Elvira pe 3 Iul 2010, 09:25
    Iluzii

    In conditziile crizei din Ro..la cate persoane credetzi ca "tzine" aceasta reclama? ..Totul e perfect..pana la a plati suma ceruta pe aceste produse..Teoria e foarte buna..

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod