Ziarul Strada Mare
-
0 0"o posibila infantilizare masculina. De ce aceasta decadere?"
Infantilizare masculina? Decadere? Sa nu ne grabim cu generalizarile! Margaret Thatcher a enuntat, la un moment dat, o idee care merita atentie: “The woman's mission is not to enhance the masculine spirit, but to express the feminine; hers is not to preserve a man-made world, but to create a human world by the infusion of the feminine element into all of its activities.”
Poate ca societatea a parcurs etapele „teza” si „antiteza” si se pregateste sa intre in epoca sintezei. -
"realitatea pare a fi altfel decat credem ca o vedem."
Aici sunt 100% de acord: asa este si nici nu poate fi altfel, cata vreme incerci sa descoperi esenta Privirii, si-nca in Era Complexitatii. Daca operezi cu termeni subiectivi prin excelenta cum este, bunaoara, „privirea” , si incerci sa mai si descoperi esenta, este ca si cum ai incerca sa cari lumina in casa cu polobocul. Estimez ca sortii de izbanda sunt cam aceiasi. Nu privirea e cea care conteaza, ci constiinta, intelectul, spiritul din spatele acelei priviri; cred ca acestea ar putea fi, intr-adevar, supuse analizei.
Nu stiu cu ce se ocupa firmele pe care le consiliezi, dar cred ca realitatea este, in buna masura, alfel decat o vad cei care pornesc de la premisa ca femeile nu pot comunica eficient decat in cadrul mecanismelor seductiei (de unde si preocuparea exagerata pentru imaginea mai mult sau mai putin siliconata). Cred ca importanta pe care o acorda unii persuasiunii prin seductie, pe care, chipurile, femeile ar practica-o sistematic, este mult exagerata. Valoarea autentica, acolo unde realmente exista, nu are nevoie de asemenea artificii. Si invers: atunci cand diamantul e fals, lucrul acesta se va revela intr-o buna zi, indiferent de ambalajul sofisticat si „trendy” (vintage ) in care este prezentat. -
1. Sa ne-ntelegem, "vintage", de fapt, inseamna "retro original". Adica nu "reproduceri" si nici "de inspiratie retro".
2. "...multe firme, in actiunile lor de PR sau in campaniile lor de marketing adopta un stil Vinatage, adopta un comportament feminin" - gresit! Lucrez intr-o firma de publicitate si stiu ca, in domeniul asta, stilul poate fi un mijloc, dar nu un scop. (De citit Ogilvy in acest sens.)
Dar, de fapt, mr Bufnila, ce conotatie dai sintagmei "comportament feminin"?
3. Remarcile cu care ti s-a raspuns au fost in zeflemea pentru ca nu ai stiut cum sa pui problema. Cam ciudat, din partea unui "consultant in imagine" si a unui scriitor - carevasazica, a cuiva care ar trebui sa stie cum sa se adreseze fiecarei categorii de "consumator"... si mai ales ca se presupune ca SCRISUL este modalitatea ta de comunicare cea mai bine exersata...
4. Problema actuala a imaginii (in publicitate) este foarte simpla: nu-l pune pe om sa gandeasca pe marginea ideii tale*. Pur si simplu, el nu are timp de asa ceva. Daca-l pui sa gandeasca 3 secunde, pac! pana sa ajunga el la o concluzie vine alta oferta, simpla si directa, care-i acapareaza atentia - si gata, te-ai lins pe bot, potentialul tau client a devenit clientul concurentei. (Taicutzul Ogilvy. Amin.)
*E simplu de observat acest lucru: te apuci si faci, sa zicem, o revista. Ii dai o forma rafinata, ii faci o coperta eleganta, in culori delicate, asortate. Ai angajat cel mai tare fotograf, cei mai buni layouteri, cei mai talentati redactori, ai tiparit revista pe cea mai buna hartie, o pui pe piata la cel mai bun pret. HA HA. Cand revista ta ajunge pe taraba, s-a terminat cu visele. Intre alte sute de reviste lucioase, colorate portocaliu+verde sau mov+galben, a ta este ca o cenusareasa. Langa taraba, unde consumatorul nu are de gand sa stea mai mult de 2 minute, el devine, brusc, UN PROST, alegand rapid forma cea mai atractiva, nu forma cea mai rafinata. Si nu e vina lui. Nu-nu! E vina ta, ca nu te-ai gandit la timp ca, pana sa ajungi la intelectul lui, trebuie sa treci de barierele simturilor si ale psihicului. Care simturi si psihic sunt conditionate de cu totul si cu totul alte reguli decat bunul-gust, bunul-simt si inteligenta... -
Buna seara Donna Imobile si Matusica!
Sunt doua dintre cele mai frumoase mesaje pe care le-am intalnit in Eva de cand am deschis acest topic. va multumesc mult de tot. Mi-a venit inima la loc. M-am asezat cuminte la calculator si am citit de vreo cinci ori mesajele voastre. Va multumesc frumos. Acum pot in sfarsit sa o sterg din acest forum. Va multumesc pentru ca ati reechilibrat jocul de imagine.
Va multumesc frumos si pentru opinii si pentru adnotari si pentru adaugiri. Aveti dreptate.
Va urez Sarbatori Fericite!
Ovidiu Bufnila
cu toata bucuria si pretuirea -
Sarbatori Fericite tuturor Evelor din Forum, multa bucurie si sanatate, implinirea tuturor viselor si dorintelor, clipe placute alaturi de cei dragi si o Imagine pe masura fiecareia, puternica si convingatoare, reala, fireasca si plina de daruire si de succese in cariera!
Cu prietenie si cu ganduri bune,
La Multi Ani!
Ovidiu Bufnila -
Buna ziua tuturor! Ma bucur ca aveti o Imagine de Vara insurgenta si pasionata! Multumesc pentru frumoasa intampinare. Am rascolit dupa topic pentru ca este unul dintre cele mai frumoase topicuri despre Imagine de pe Net. E frumos datorita tuturor atat de pretioase Eve care au dat topicului din talentul lor, din ironia lor stenica si atat de necesara pentru indreptarea ratacirilor, care au daruit din fiinta lor. Cred sincer ca ar fi pacat sa ramana arhivat undeva in uitare. M-am gandit sa-l aduc din nou pe linia de plutire pentru ca sunt convins ca sunt multe lucruri surprinzatoare de vorbit despre Imagine, despre Strategiile de Imagine, despre Razboaiele de Imagine din aceasta lume noua care se zvarcoleste incercand sa-si descopere adevarata Identitate intr-un Mileniu al Complexitatii.
Cu pretuire,
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine -
Se pare ca femeile trebuie sa intre in forta in viata publica! Au trecut trei ani de la aceasta intrebare. Evenimentele din Romania reclama o insurgenta feminina de exceptie.
OB
postat de: gia la data: 2003-11-07 12:16
Multumim de sfat. Si aceasta imagine cum credeti ca se construieste. Cum vedeti spre exemplu femeia model a zilelor noastre? Si exista o astfel de femeie? -
femeia model? in mod sigur nu cum am vazut eu astazi pe strada, o femeie normala, banala, chiar stearsa cu un tricou mulat pe care scria "love machine" sau alta la fel de banala, putin tiganca si fara sutien cu un tricou xxl cu inscriptia "ARMY".....de fapt am batut orasul in lung si-n lat si n-am vazut nicio femeie demna de remarcat. Dar poate era prea cald. Pt mine...
ps; stiu ca nu la asta te referi, insa ex mentionate mi-au lasat asa ganduri... -
Daca risc un truism, nu mi-o luati in nume de rau: toate femeile au un farmec al lor. Acum, ce se intampla, de ce neglijenta, de ce nepasare, de ce indiferenta, de ce plictis atunci cand e vorba de Imaginea Personala? Oare, o minima grija nu ar arata ca te respecti? E numai lipsa de respect sau o gresita raportare la Sine?
"postat de: Lolilo la data: 2006-07-26 19:36
femeia model? in mod sigur nu cum am vazut eu astazi pe strada, o femeie normala, banala, chiar stearsa cu un tricou mulat pe care scria "love machine" sau alta la fel de banala, putin tiganca si fara sutien cu un tricou xxl cu inscriptia "ARMY".....de fapt am batut orasul in lung si-n lat si n-am vazut nicio femeie demna de remarcat. Dar poate era prea cald. Pt mine...
ps; stiu ca nu la asta te referi, insa ex mentionate mi-au lasat asa ganduri... " -
Multumesc de intrebare. Mi s-a pus de nenumarate ori pe Net, intr-un fel sau altul, si aici in forumul evelor, mai nervos, mai sictirist, mai clontos sau mai angelic, dupa clientul de comunicare. OK. Consilierii de Imagine sunt extremi de putini la numar autoironic vorbind : unul sau doi sau poate zece. Exista intr-adevar o enciclopedie pasionanta de stilisti, somelieri, designeri, specialisti in PR, advertising, marketing, etc., o lume talentata, uluitoare si surprinzatoare. Sunt apoi purtatorii de cuvant, ofiterii de presa, consultantii in branding, si asa mai departe. Ii poti gasi pretutindeni, fie pe Net, fie in viata reala. Romania incepe SA INVETE ce este Imagologia. Daca o sa cauti in dictionar vei gasi Imagologie dar intr-un sens restrans. OK. Ce e cu consilierul de imagine? E o fiinta fictionala. Un om antrenat ani de-a randul in multiple domenii de la teatru la arte militare, informatii, psihologie, chimie, jurnalism, decriptari, marketing si cosmogonie, arte, magie, stiinte de frontiera, criminalistica, public relations, arhitectura, si asa mai departe. Consilierul de imagine este Profesionistul Total. Este un Personaj. Perfect antrenat din punct de vedere Informational. Un om care poate juca mii de roluri la sfert de secunda. De regula, consilierii de imagine sunt de asit in inima Razboaielor Imagologice. Razboaiele Imagologice sunt sinonime cu Istoria. In aceste razboaie care sunt nesfarsite, ciudate, periculoase, dincolo de treburile zilnice pot lupta doar profesionisti de exceptie. Targetul RI-urilor e de cele mai multe ori necunoscut. Razboaie Imagologice se intetesc insa aparand si in lumea afacerilor, in razboaiele locale, de nisa, etc. Razboaiele Imagologice apar acum ca ciupercile, au o filozofie proprie. Stiintele de Frontiera sunt importante in aceste Razboaie. Lumea trebuie vazuta ca PROCES, evenimentele trebuie vazute ca RELATIE. Profesionistii Razboaielor Imagologice sunt convinsi de asta. Putem identifica numeroase RI-uri pretutindeni. Ca sa fii un bun consiclier de imagine trebuie sa te antrenezi zeci de ani. Poate pentru o singura lupta. Aici e haiosenia si tragicul acestei magii. Uneori imi vine sa cred ca acesti consilieri nici nu exista si ca eu doar ma joc pe Net asumandu-mi ridicolul, sictirul, bascalia, oprobiul.
Dar daca acesti Maestri exista cu adevarat? Daca exista atunci ei stiu sa construiasca APARENTA. Ei ascund Marele Secret in vazul lumii. Nu sunt nici masoni, nici yoghini, nici securisti reformati, nici guru, nici omuleii verzi, nici oamenii cu gluga, nici fantome. Sunt pur si simplu profesionisti. Sunt rari pentru ca Magia Imagologica este o stiinta extrem de complexa si de complicata. E si putin spionaj in ceea ce fac ei, si paranormal, si astrologie, si cosmogonie, si filozofie si matematici fictionale si mai ales extraordinar de mult LUDIC.
Multumesc inca o data de intrebare.
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine -
Trupul sau Corpul. Iata o dilema a Sinelui. Ce sa fie Sinele, Corp sau Trup? Cine sa se impopotoneze, cine sa se festeasca, care sa se sulemeneasca, care sa se boiasca, care sa se faca frumos, elegant, cu un vino-ncoace? Care sa fie clubing, Corpul sau Trupul? Care sa fie trendy? Corpul sau Trupul? Care sa fie casual, Corpul sau Trupul? Sa ne construim imaginea personala. Usor de spus. E greu, e usor? Unii o fac plini de dezinvoltura. Altii nu au habar. Unii isi schimba freza intr-o secunda dar vorbesc nashpa. Cosurile nu sunt shic iar buze senzuale nu are toata lumea. Dar de zambit mishto poti zambi. Numai sa vrei, numai sa ai de ce. Muschii cu tona sunt de luat in seama sau trupul diafan? Forta e a Corpului sau a Trupului? Virilitatea e trupeasca sau semnul corporalitatii zbenguitoare?