Cum dormiti, asa va iubiti

Desi te poti preface ca simti anumite lucruri atunci cand esti treaz, prefacatoria nu mai merge deloc in timpul somnului. De aceea anumiti experti cred ca felul in care dormiti cand sunteti impreuna poate spune foarte multe despre adevaratele voastre sentimente si despre stadiul in care se afla relatia voastra.
Si asta are noima, daca te gandesti bine: cu cat sunteti mai apropiati, cu atat mai aproape unul de altul veti dormi; daca te temi ca celalalt este pe cale sa te paraseasca, te vei agata cu disperare de el/ea; daca tu esti cel care se gandeste la despartire, vei lasa putina distanta intre voi.

Pozitiile de mai jos sunt, in mare, bazate pe studiile unui psihiatru din California, Mark Gouston. Dupa cum admite chiar el, aceste pozitii nu sunt indicatori foarte precisi ai stadiului unei relatii, dar iti pot oferi unele indicii. 


Lingura din dragoste 


Pozitia clasica de "tineri casatoriti": indragostiti, dar tot dornici de a fi cat mai aproape fizic. Unul dintre ei este intins pe o parte, celalalt il imbratiseaza de la spate, tragandu-l cat mai aproape cu bratul incolacit in jurul taliei. Foarte putine cupluri se imbratiseaza sau adopta aceasta pozitie in somn daca cei doi sunt frustrati din punct de vedere sexual sau au resentimente unul fata de altul. (Partenerul care nu este prea dornic de sex se va teme ca orice gest de afectiune va fi interpretat ca o invitatie, celalalt intelege ca orice mangaiere ii este respinsa si nici nu mai incearca.) 


Luna de miere 


Ridicol de romantica (desi multi ar adauga si claustrofobica), aceasta este pozitia unor tinerei care fac dragoste in luna de miere (partea cu nu-mi-vine-sa-cred-ca-te-am-gasit). Imbratisarea cu tot corpul - fata in fata, cu fiecare parte atingandu-li-se - trimite trei semnale: dorinta de a intra in legatura unul cu celalalt la toate nivelurile, nevoia de asigurari (prin strangerea posesiva in brate, care sa-l impiedice pe celalalt sa fuga) si o totala devotiune fata de celalalt, dar si fata de relatia dintre ei. Da, totul se poate termina in lacrimi, dar in acest moment visam la o casuta cu gardulet alb si la o duzina de copii.


Fund in fund 


Studiile arata ca este mult mai confortabil sa dormi singur si totusi exista destui adepti ai bucuriei de a dormi impreuna cu cel drag. Iata un compromis foarte bun. Sunteti intinsi pe o parte, fiecare cu jumatatea sa de pat, avand o multime de loc sa va foiti in timpul somnului, dar fundurile vi se ating. Cuplurile care dorm astfel sunt intr-o forma excelenta: este foarte important ca pastrati contactul unul cu celalalt chiar si cand sunteti inconstienti si inca spate in spate! Treji fiind, sunteti cel mai probabil foarte afectuosi si nu va temeti de intimitate. 


Distanta periculoasa 


Sunteti cu spatele unul la altul, la marginile patului. Unul sau amandoi tineti bratele in jurul trupului, formand o bariera partiala. Nu numai ca va protejati din punct de vedere emotional acoperindu-va literalmente inima, dar reduceti astfel si probabilitatea atingerii celuilalt din greseala in timpul somnului. Aceasta este pozitia tipica "post-cearta". Daca ati inceput sa dormiti asa permanent, e un semnal de alarma. Foarte mult spatiu intre voi atunci cand dormiti se traduce, de regula, prin distantarea sentimentala si cand nu dormiti. 

Informatii preluate din cartea "Superflirt", de Tracey Cox, Editura Litera International, www.litera.ro
 

Comentariile 1-50 din 82


  • aurica pe 19 Ian 2006, 17:48
    dar asa pozitie?

    eu dorm pe pieptul lui pina ii amorteste bratul ...la asta talmacire nu ati gasit?

    0
    0

  • vasilica ciomegusha pe 19 Ian 2006, 17:48
    dooorm

    bre io dorm la stana cu oile si dormim fund in fund,aseara mi`am descoperit intradevar vitalitea si placerea unui somn relaxant.Cand sunt cu una dintre balanele mele sexxy marioara si o ating la blanitza asa de bine dorm in batzul meu...oai doamne nu inteleg ceva,de ce sforaee blanitza mea cand ma pun cu capu pe urechile ei.

    0
    0

  • clemy pe 19 Ian 2006, 17:48
    misto articol

    mi se pare foarte frumos sa stii cat mai multe despre partenerul tau si nu conteaza despre ce anume.poate asa il voi cunoaste mai bine

    0
    0

  • maysa pe 19 Ian 2006, 17:48
    bravo

    nice...e logic si adevarat

    0
    0

  • mamidey pe 19 Ian 2006, 17:48
    da

    asa este,acum imi dau seama cat de mult imi lipseste sa il simt asa aproape de mine...

    0
    0

  • Ariadna pe 19 Ian 2006, 17:48
    da

    acum e departe de mine si mi-e asa de greu sa dorm fara el.Noi ne atingem in permanenta, vream sa ne simtim aproape.Probabil ne iubim mult, nu? Mi-e asa dor de tine M....

    0
    0

  • gaby pe 19 Ian 2006, 17:48
    ciudat

    nu cred ca dragostea se vede doar atunci cand dormi!:) sa fim seriosi...iti arata dragoste in pat si cand pleaca de langa tine...cine stie...

    0
    0

  • nadia pe 19 Ian 2006, 17:48
    nadia

    eu cred ca fiecare dintre noi atunci cand se afla langa persoana iubita doreste sa o simta cat mai aproape; peste zi fiecare dintre noi suntem ocupati cu alte probleme dar atunci cand suntem langa cel drag noua am vrea ca momentul sa dureze cat mai mult si parca daca te tine mai aproape de el parca mai uiti din probleme si sti ca cineva este si va fii langa tine cand vei avea nevoie

    0
    0

  • iulia pe 19 Ian 2006, 17:48

    acum sotul meu e departe,mi-e tare greu sa dorm singura, desi nu adormeam mereu imbrat isati era deosebit sa ne atin gem chiar si cu o mica parte a corpului.daca nu ne simtem aproape parca ceva nu era in regula.

    0
    0

  • geo pe 19 Ian 2006, 17:48

    atunci knd dorm cu prietenul meu..stam imbratisati..k sa fim cat mai aproape unul de celalat,knd ii simt inima batand este mult mai bine si adorm linistita stiind k persoana iubita e cu mine

    0
    0

  • tanya pe 19 Ian 2006, 17:48

    atunci cind imi petrec noaptea cu iubitul meu ,foarte mult imi place cind el ma cuprinde din spate,imi este super comod si calduts,insa nu suport sa dormim fata in fata,ma sufoc,imi este greu sa respir. DAr se mai intimpla sa dormim si la distanta unul de altul,insa foarte banal ca picioarele noastre totusi sunt incalcite si se ating de-a binelea:) poate si asta e un semn,poate mai adaugati un articol pe asa tema:)

    0
    0

  • radu pe 19 Ian 2006, 17:48

    sunt de acord cu tanya si mie mi se intampla la fel... dorm in spatele sotiei sau macar cu picioarele si/sau fundul lipite. Intr-adevar cateodata mai ai nevoie de "spatiu" si dormi spate in spate, dar ai nevoie de o mica "confirmare" ca e langa tine.

    0
    0

  • vladuta pe 19 Ian 2006, 17:48
    cum dormi

    eu sint casatorita de 30 de ani si ne mai atingem si acum cind dormim chiar si cind ne mai certam

    0
    0

  • cici pe 19 Ian 2006, 17:48

    dorm impreuna cu iubitul meu de aproape 1 an,dar nu am realizat niciodata ca am dormit la el in brete sau cel putin ca ne-am atins in timpul somnului...si totusi,relatia dintre noi e foarte stransa si "nu ne temem de intimitate"

    0
    0

  • steluta78 pe 19 Ian 2006, 17:48
    puiutul meu

    Fiecare om considera ca iubirea lui este unica....asa si este!Nu conteaza cum dormi,conteaza doar omul alaturi de care dormi.Nimeni nu poate spune ca pot dormi in fiecare seara imbratisati....dar totusi se iubesc.

    0
    0

  • vero pe 19 Ian 2006, 17:48
    este si asta impotrant

    chiar si in timpul somnului te atingi de iubit(a) si iti da o stare de bine de sigutanta fara sa reaizezi si cred ca este bine sa poti dormi impreuna cu el(ea)desi se spune ca in timpul somnului corpul este mai putin activ el tot isi cauta pe cine

    0
    0

  • KYTY pe 19 Ian 2006, 17:48
    Iuby

    Ideea principala este aceea ca exista totusi un strop de dragoste.Eu am un prieten pe care i-l ador si totusi nu conteaza cum dormim si ce facem in timpul somnului conteaza cel mai mult ca ne iubim

    0
    0

  • gabi19 pe 19 Ian 2006, 17:48
    e adevar

    Cred ca ceva-ceva trebuie sa fie adevarat aici, insa nu se pot trage concluzii definitive numai dupa felul de a dormi. Dealtfel, cred ca este nevoie de un timp, 1-2 ani, pt a se ajunge la un tipar propriu relatiei respective. Am iubit un barbat si intentionam sa ne casatorim, a fost o relatie de 1 an jumatate, dormean tinandu-ne in brate, modelul "lingura", si-ntr-o buna zi, de fapt rea, ne-am despartit. Deci, este never know, cu somnul...

    0
    0

  • denisleonard pe 19 Ian 2006, 17:48
    interesant

    ideea e,dupa cum o spune si titlul meu ca e interesant,dar indiferent de pozitia pe care o iei in timpul somnului alaturi de partener/a spun eu ca nu iti reflecta dragostea fata d acesta/aceasta,poate doar intensitatea dragostei dintre cei doi...

    0
    0

  • alinutza pe 19 Ian 2006, 17:48
    pusy

    toate lucrurile din lumea asta au o legatura intre ele.noi nu ne tinem in brate decat vreo 5 min.dupa care

    0
    0

  • alinutza pe 19 Ian 2006, 17:48
    pusy

    0
    0

  • julia pe 19 Ian 2006, 17:48
    cool

    foarte interesant!! acum incep sa inteleg unele lucruri mai bine desi inainte banuiam k am dretate tare tare!1

    0
    0

  • co pe 19 Ian 2006, 17:48
    sal

    sunt f interesante articolele tale si ma ajuta sa inteleg lucrurile care mi se intampla .

    0
    0

  • simo pe 19 Ian 2006, 17:48
    cool.....total

    da,da....asa este.Dar din pacacate greu gasim jumatatea !

    0
    0

  • antoanela pe 23 Ian 2006, 18:27
    adevarat

    pana sa citesc acest articol, credeam ca nu este "sanatos"pt relatia mea felul cum dom alaturi de sotul meu,...spate in spate cu fundurile lipite, ne simtim unul pe celalalt, dar in acelasi timp avem un somn odihnitor fara sa ne incomodam unul pe celalalt.Deci, e adevarat...

    0
    0

  • mariuca pe 27 Ian 2006, 23:29
    de ce nu?

    exista un sambure de adevar

    0
    0

  • liliana68 pe 6 Feb 2006, 09:04
    parere

    nu de fiecare data felul de a dormi releva ceva in sine sau personalitatea cuiva. de la o anumita varsta conteaza mai mult confortul in somn si asta nu e legat de dragostea dintre cele doua persoane in nici un caz!!!

    0
    0

  • cristi_d2001 pe 14 Feb 2006, 08:57
    adevarat

    eu sint de acord cu ceea ce scrie in articol

    0
    0

  • liliana pe 14 Feb 2006, 11:35
    :)

    e foarte interesant si cred ca e adevarat,de fapt fiecare miscare a omului reda o emotie a sa

    0
    0

  • lilistroe pe 28 Feb 2006, 23:25
    perfect adevarat

    sunt de acord cu tot ce spui

    0
    0

  • tannya_62 pe 27 Mar 2006, 09:29
    Cu adevarat remarcabil studiul

    De altfel,pe parcursul vietii de cuplu si al evolutiei in timp a relatiei ,putem constata realitatea celor constatate de acest studiu.

    0
    0

  • izabela pe 27 Mar 2006, 10:04
    corect

    aveti mare dreptate.cand ne punem sa dormim, pritenul meu ma imbratiseaza pe la spate,stam asa vreo 20 de min,dupa care luam pozitia "fund in fund".si totusi ne intelegem foarte bine.deci eu va dau dreptate deplina.

    0
    0

  • Larisa pe 27 Mar 2006, 18:23
    interesant

    De cand am citit articolul am inceput sa fiu mai atenta la modul cum dorm. Eu cu sotiorul meu drag dormim foarte aproape unul de celalalt. Ne tinem in brate pana aproape sa adormim cand ne punem pe spate ca e cea mai confortabila pozitie pentru noi ca sa dormim. In timpul somnului deseori stam in pozitia lingura din dragoste. Am o relatie frumoasa cu iubitul meu si sunt inca indragostita de ele dupa mai bine de 1 an si ceva de la casatorie! Multumesc pentru informatii!

    0
    0

  • Ariel pe 29 Mar 2006, 23:20
    superficial

    E exagerat sa analizam pana si felul in care dormim sau mai bine zis cum doarme cel pe care-l iubim si eventual sa ajungem chiar sa-i reprosam ca nu e intr-o pozitie care ar reflecta iubire. Felul cum doarme un om depinde de multe alte lucruri, ca de exemplu obisnuinta de ani de zile, de pe vremea cand dormea singur. Nu e totul atat de simplist cum scrie in articol. In general, consider ca articolul se adreseaza doar celor care nu sunt siguri (sau sigure) pe iubirea partenerului si cauta o confirmare, sau poate o profunzime care nu e in relatia lor.

    0
    0

  • jeni pe 2 Apr 2006, 16:17

    eu cred ca este mult adevar in ceea ce spune felul in care dormim cu partenerul de viata , dar mai sunt si exceptii de la fiecare regula asa ca nu poti fi asa de sigur niciodata daca nu iti este dovedit atunci cind esti treaz.

    0
    0

  • liliana68 pe 3 Apr 2006, 09:33
    parere

    nu stiu cat de adevarat poate fi ca modul in care dormim impreuna ne defineste relatia pe care o avem!?! somnul e pentru relaxare deci trebuie sa dormim cum vrem noi mai bine ca sa putem sa ne reincarcam bateriile pentru relatia care e la lumina cea palpabila nu cea imaginara din somn!

    0
    0

  • mughet pe 4 Apr 2006, 19:00
    o alta parere

    sunt foarte de acordca chiar daca cei doi dorm spate-n spate dar fundurile se ating,relatia lor este excelenta pentruca asa e si relatia mea(casatoria)care dainuie de 9 ani si chiar adormiti fiind ne cautam in pat ,ba mainile sa ni le atingem sau o alta parte a corpului

    0
    0

  • spinu alina pe 24 Apr 2006, 13:08
    iubirea

    eu cred k atunci knd doua pers se iubesc se vede si dupa felul in kre dorm,mbratisati...etc

    0
    0

  • bogdan pe 26 Apr 2006, 12:45
    dragostea

    chiar daca iubesti poti sa renunti la dragoste cum a facut sotia mea din cauza parintilor.si suntem inca casatoriti inca mai exista aceea teama de parinti

    0
    0

  • cruceru mihaela pe 10 Mai 2006, 18:58
    tradare

    sant maritata si iubesc al barbat.Ce fac in cazul asta?

    0
    0

  • nicoleta pe 11 Mai 2006, 10:43
    frica de parinti

    frica de parinti poate despartii un cuplu cu siguranta,dar pe mine si prietenul meu ne-a apropiat.ne iubim mai mult si facem tot posibilul ca nimeni sa nu intervina intre noi cu toate ca el e cu multi ani mai mare ca mine.in final,sunt de parere ca dragostea invinge totul

    0
    0

  • diana pe 11 Mai 2006, 10:48
    romantic

    chiar daca adorm pe piepyul lui mi-e mult mai comod sa stau fund in fund cu el sau pe marginea patului.totusiador cand se intoarce dupa mine sa tina in brate in orice pozitie as dormi.e puiul meu si eu sunt comoara lui

    0
    0

  • florentina pe 18 Mai 2006, 19:57
    sperante

    dupa 20 de ani de casnicie e mai greu sa iti faci o idee clara... oricum m-am bucurat sa aflu ca ne incadram la pozitia "fund in fund" si am sperante pentru batranete...

    0
    0

  • Oana Galina Lia pe 22 Mai 2006, 12:53
    cuplu

    Statistici dragute; este f. important sa nu ia nimeni in "tragic" aceste informatii; nu faceti caz de ele-facand reorganizarea "patului"

    0
    0

  • tirawa pe 27 Mai 2006, 19:05
    aprobare

    am trecut prin aceste "faze"(asa le-as numi..)in timpul casniciei mele de 13 ani si stiu ca asa este...triste adevaruri!

    0
    0

  • tirawa pe 27 Mai 2006, 19:17
    adaug...

    in timpul somnului oamenii se manifesta inconstient...nu se controleaza dacat pana ce adorm sau cand se mai trezesc din cand in cand...astfel ceea ce se petrece in gandul sau pe ascuns in sufletul lor iese la suprafata tradati fiind de subconstient...dar eu stiu exact ca atunci cand totul era in regula in relatia mea cu fostul sot abia asteptam sa fim aproape,iar in timp,cand relatia a degenerat nu puteam suporta nici o atingere,nici macar respiratia lui inspre mine...am ajuns sa dormim separat...trist,dar adevarat!

    0
    0

  • denisia panianopol pe 6 Iun 2006, 09:05

    sunt de acord cu studiul de mai sus. cel putin mie mi se potriveste perfect. si eu sunt de aceeasi parere ca atunci cand dormim nu ne putem ascunde sentimentele ci ele vorbesc de la sine.

    0
    0

  • iolanda pe 23 Iun 2006, 15:44

    sunt perfect de acord cu materialul de mai sus pentru k asa cum se precizeaza atunci cand dormi nu mai reusesti sa-ti ascunzi adevaratele sentimente

    0
    0

  • nicola liviu pe 30 Iun 2006, 22:44
    depinde de celalalt

    dedinde de greutatea partenerului, daca ar fi comoda pozitia de dormit ea peste el!!!

    0
    0

  • mary pe 25 Iul 2006, 16:30
    trezirea

    inainte sa adormi il strangi in brate,ii faci cei faci,insa dupa ce adormi se mai tine cont de pozitia pe care ai adoptat-o?

    0
    0
Pagina « 1 2 »

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod