Gabriela Alexandrescu - "Lumea buna face lumea mai buna"

Gabriela Alexandrescu, presedintele organizatiei Salvati Copiii, este cea care a pus bazele Festivalului Brazilor de Craciun. Recunoaste ca nu este foarte usor sa te ocupi de astfel de proiecte, insa satisfactiile ulterioare te fac sa mergi mai departe.
Gabriela Alexandrescu, presedintele organizatiei Salvati Copiii, este cea care a pus bazele Festivalului Brazilor de Craciun. Recunoaste ca nu este foarte usor sa te ocupi de astfel de proiecte, insa satisfactiile ulterioare te fac sa mergi mai departe. Despre satisfactii, proiecte si finalitatea lor am vorbit cu gabriela Alexandrescu.

Stiu ca exista si in Anglia un astfel de proiect. Care este diferenta dintre aceste doua manifestari?


In Anglia, fiind evenimentul Save the Children UK, este patronat de Printesa Anne a Marii Britanii si are 450 de invitati.  Se desfasoara la Muzeul de Istorie Naturala, o cladire impunatoare, cu niste spatii superbe. Fondurile stranse sunt directionate catre programe de educatie in tari subdezvoltate din Africa. Este unul dintre multele proiecte de strangere de fonduri pe care il dezvolta SC UK, care la anul va implini 90 de ani de la infiintare.

Pentru Salvati Copiii, Festivalul Brazilor de Craciun este evenimentul central de colaborare cu companiile, este prima activitate de strangere de fonduri pentru copii pe care Salvati Copiii a dezvoltat-o.
In afara acestui eveniment, Salvati Copiii mai are un parteneriat cu Hipermarketul Cora si cu Selgros.   

Festivalul brazilor de Craciun exista deja de 8 ani. Care sunt diferentele dintre editiile de inceput si cele de acum? Cum a evoluat acest eveniment?


La primele trei editii ne-am ocupat singuri de organizare, nu am avut o agentie specializata care sa ne ajute. A fost foarte greu si foarte complex. Totusi de la inceput am avut alaturi oameni deosebiti, sufletisti, care ne-au sustinut: ambasadorii Suediei si ai Marii Britanii, Directorul Henkel Romania, Domnul Liviu Sfrija, directorul Dufa si Ceresit, Domnul Marius Ivan, Dna Tereza Munteanu, managerul Y&R in Romania, Doamna Camelia Sucu, si altii. De la inceput designerii, artistii ca Alexandru Ghildus, Doina Levintza, Rita Muresan, Wilhelmina Arz, Irina Marinescu, sau companii ca FF Advertising, au raspuns pozitiv solicitarii noastre.

A fost greu, dar foarte frumos. In primele trei editii am strans fonduri pentru a dota cu carti bibliotecile scolare din tara: acestea nu mai primisera fond de carte de dinante de 1989.

Cat sunt de deschise persoanele publice si firmele de la noi catre genul acesta de proiecte?


Atat persoanele publice cat si companiile sprijina actiunile umanitare sau programe socio-educative, mai nou si de conservare, protectie a mediului. Unii o fac insa din cand in cand, cand este o campanie media, altii o fac permanent, pe termen mediu sau lung, reusind sa dovedeasca si in domeniul acesta perseverenta, inteligenta si atingerea unor rezultate.
In programul nostru de educatie pentru copiii care muncesc sau care au muncit in conditii grele, fara a avea acces la scoala, sunt implicate unele companii si personalitati chiar din 2004, reusind impreuna sa schimbam total viata unor copii.

Ati intampinat probleme in organizarea acestui Festival?


De ficare data cand vrei sa organizezi ceva,in care multa lume este implicata, apar inevitabil, neconcordante, pareri contradictorii, intarzieri, nerespectarea unor date sau actiuni prestabilite, dar nu pot spune ca m-am confruntat cu probleme majore.

Multi ar spune ca persoanele publice care se implica in astfel de proiecte umanitare fac acest lucru pentru imagine. Dumneavoastra aveti experienta mai multor evenimente de acest gen, cum comentati aceasta afirmatie?


In toata lumea, personalitatile publice combina implicarea in actiuni caritabile cu cresterea vizibilitatii si crearea unei imagini pozitive, de om interesat de rezolvarea problemelor comunitatii in care traieste, comunitatea putand fi definita in termeni foarte largi. Nu este nimic rau in asta, dimpotriva este o relatie win-win.
Castiga atat persoana respectiva cat si organizatorul evenimentului. Aspectul negativ apare doar atunci cand persoana este interesata doar sa participe la evenimente publice si nu se implica concret intr-o activitate (fie prin activitati de voluntariat, fie sustinand financiar).

Stiu ca la editiile trecute ati avut invitati foarte importanti. Pe cine asteptati anul acesta?


In primul rand pe designerii pe care ii apreciem in mod deosebit pentru ca isi aloca timp, bani si mult suflet in crearea brazilor: Alexandru si Mihnea Ghildus, Carmen Secareanu, Ioan Nemtoi, Irina Marinescu, Kinga Varga, Carla Szabo, Laura Vargalui, Lena Criveanu, Missoni, Mihaela Glavan, Hatice Soysev Kolat, Oxette, Razvan Ciobanu, Rita Muresan, Stephan Pelger, Togo Design, Venera Arapu, Victoria 46, Wilhelmina Arz.

Ii asteptam desigur pe membrii Comitetului de Organizare a editiei 2008: Amalia Nastase, Andi Moisescu, Andreea Raicu, Bianca Dordea (Director Comunicare BRD – GSG), Corina Barladeanu, Dan Moraru (BBDO Romania), Gabriela Terchila (Managing Director Proximity), Ileana Badiu (Managing Partner Wunderman), Liviu Sfrija (Presedinte Henkel Romania), Mihaela Radulescu, Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman) si membrii de onoare ai Festivalului: dna Mihaela Geoana, Veronica Savanciuc, Rodica Moise (ILO-IPEC).

Toti suporterii si partenerii nostri sunt asteptati: Camelia Sucu, Elan Schwartzenberg, Ilie Nastase, Marius Ivan, Sorin Popa, s.a

4 Decembrie 2008
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod