Protejează-ți zâmbetul: 7 alimente care ne distrug dinții

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Se spune des că ești ceea ce mănânci, iar acest lucru este foarte vizibil când zâmbești. Acumularea tartrului dentar și a bacteriilor pune în pericol dinții și gingiile, cauzând carii și gingivită. Ocolește principalele alimente care ne distrug dinții și îți vei proteja smalțul dentar, zâmbind fără griji în orice situație.
Tartrul creează un strat dens la suprafața dinților și contribuie la apariția cariilor și deteriorarea gingiilor. De asemenea, acizii din preparatele sau băuturile cu mult zahăr afectează smalțul, creează sensibilitate dentară și pete.
Dacă luăm în calcul faptul că pe primul loc în cadrul afecțiunilor cronice pentru persoanele între 10 și 23 de ani se află cariile este clar că trebuie luate măsuri pentru a ocoli tipurile de alimente care ne distrug dinții. Sănătatea cavității bucale și aspectul dinților pe termen lung depind de gradul de deteriorare început la o vârstă fragedă, așa că nu este niciodată prea devreme să te preocupe impactul meniului zilnic asupra danturii.
Complicațiile cauzate de carii includ dureri intense, probleme de mestecat și infecții, iar tartrul localizat în apropierea gingiilor va provoca gingivita. În afară de consultul frecvent, periajul atent și folosirea aței dentare trebuie să fii atent și la ceea ce mănânci.

 
Iată care sunt principalele alimente care ne distrug dinții:

 
1. Pâinea

Gândește-te de două ori înainte de a cumpăra pâine albă. În timp ce mesteci pâinea saliva descompune amidonul și îl transformă în zahăr.
Pâinea devine o pastă care aderă la suprafața dinților sau rămâne în spațiile interdentare, cauzând apariția cariilor. Dacă simți nevoia să consumi carbohidrați optează pentru pâine din făină integrală sau de secară. Va conține mai puține zaharuri și nu se descompune la fel de ușor.

 
2. Caramelele

Nu este deloc surprinzător că bomboanele fac rău danturii, dar dacă alegi caramelele efectul negativ va fi mult mai intens. Caramelele conțin mai multe tipuri de acizi care afectează dinții. În plus, pentru că le mesteci vor fi în contact cu dantura mai mult timp și crește riscul de carii.
Dacă vrei să mănânci dulciuri este mult mai bine să alegi ciocolata pentru că se mestecă rapid și vei elimina orice urmă de zahăr dacă te clătești cu puțină apă.

 
3. Sucurile acidulate

Foarte puține lucruri pozitive sunt asociate cu sucurile acidulate, chiar și cele pentru dietă. În cadrul studiilor de specialitate s-a constatat că efectul de deteriorare a danturii cauzat de consumul de sucuri carbogazoase este comparabil cu al drogurilor. Aceste băuturi permit tartrului să producă mai mult acid pentru a ataca dinții. În plus, reduc producția de salivă, decolorează și pătează dinții. Dacă îți petreceai ziua consumând frecvent aceste sucuri este cazul să te îndrepți spre alternative mai utile. Nu te spăla pe dinți imediat după ce ai băut sucuri acidulate pentru că vei agrava deteriorarea.

 
4. Gheața

Nu conține decât apă așa că ți se pare în regulă să mesteci gheață? Ei bine, specialiștii te contrazic. Mestecatul substanțelor foarte tari deteriorează smalțul dentar și crește riscul de ciobire, fracturare sau pierdere a dinților.
Poți folosi gheața pentru a menține băuturile reci, dar nu o mesteca.

 
5. Citricele

Portocalele, grepfrutul, pomelo și lămâile sunt gustoase și au multă vitamina C, dar tocmai conținutul de acid le face periculoase pentru dinți. Chiar și aromarea apei plate cu lămâie sau lime crește considerabil cantitatea de acid. De asemenea, aceste fructe pot agrava aftele sau iritațiile bucale. Dacă vrei să beneficiezi de o imunitate crescută este recomandat să consumi citricele sau sucul lor în cadrul meselor și să te clătești cu apă rece după aceea. Nu peria dinții decât după o oră.

 
6. Chips-urile din cartofi

Crocante și cu diferite arome, chips-urile sunt o gustare greu de refuzat. Din păcate conțin foarte mult amidon, care se transformă în zaharuri și rămâne blocat în spațiile interdentare, provocând acumularea bacteriilor și cariile.
Precis nu ai cum să mănânci doar 2-3 chips-uri, așa că încearcă să limitezi numărul de porții și să nu le consumi decât în weekend. Folosește ața dentară imediat după ce ai mâncat chips-uri pentru a reduce riscurile.

 
7. Fructele confiate

Probabil consideri că fructele confiate sunt o gustare sănătoasă, dar problema este că stafidele, prunele uscate, caisele confiate, curmalele sau smochinele sunt lipicioase. Pot rămâne blocate între dinți, menținând contactul cu zaharurile pe care le conțin. Dacă îți plac foarte mult fructele confiate trebuie neapărat să te speli pe dinți și să folosești ața dentară după ce le consumi. Ia în calcul și variantele proaspete.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod