Cum să gătești cartofii dulci - 5 variante sănătoase


Obișnuiești să ocolești cartofii dulci pentru că nu ești sigură cum să-i prepari? Descoperă câteva rețete delicioase cu acest ingredient!
Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de vitamina A, beta-caroten, potasiu, luteină, calciu și vitamina C. De asemenea, au multe fibre, iar un cartof de mărime medie nu conține decât 100 de calorii. Dacă nu îți place să iei suplimente, poți să îi adaugi cât mai des în meniul tău pentru a beneficia de un mix de nutrienți care nu favorizează kilogramele în exces. 
 
Nu este deloc greu să îi integrezi în rețetele tale pentru că au un gust versatil și vor îmbunătăți aroma oricărui preparat.
 

Iată cum poți găti cartofii dulci:

 
1. La cuptor

Este foarte simplu să coci cartofi dulci chiar dacă nu ai timp să gătești. Spală-i sub un jet de apă rece, înțeapă-i cu furculița, tapetează o tavă cu hârtie de copt și adaugă cartofii dulci. Lasă-i la copt 40-45 de minute, la foc mediu. Dacă vrei să termini în câteva minute poți folosi și cuptorul cu microunde.
Coaja cartofilor nu va fi la fel de crocantă  ca și în cazul celor făcuți la cuptor, dar gustul va fi la fel de bun. Lasă un cartof în cuptorul cu microunde 5-8 minute și este gata! Savurează cu suc de lămâie și pătrunjel proaspăt.

 
2. Piure

Culoarea vie și aroma deosebită vor transforma rapid piureul de cartofi dulci în garnitura ta preferată. Se face la fel ca și piureul de cartofi obișnuiți, dar în loc de lapte sau unt, va trebui să adaugi supă de legume și puțină scorțișoară. Dacă vrei să obții un gust mai dulce poți pune și 2 linguri de sirop de arțar. Consumă-i cu o friptură de pui sau curcan la grătar, ori cu tofu și năut. Nu îți va mai fi foame timp de cel puțin câteva ore, iar gustul special te va face să recomanzi această variantă din ce în ce mai des. 

 
3. Cartofi prăjiți

Sunt o alternativă mult mai nutritivă pentru cartofii prăjiți clasici și îi vei regăsi în meniul multor restaurante. Cu toate acestea nu este o ideea bună să îi comanzi când ieși în oraș deoarece porțiile de la restaurant conțin o cantitate ridicată de grăsimi saturate.
Cel mai bine este să îi prepari acasă. Nu îți ia mult timp și vei avea o gustare sănătoasă, care nu permite creșterea colesterolului sau acumularea caloriilor în exces.
 
Curăță 3-4 cartofi și taie-i marunt, exact cum îți plac ție cartofii prăjiți. Pune cartofii tăiați într-un bol mare, adaugă 4 linguri de ulei extravirgin de măsline sau ulei de orez și amestecă bine. Tapetează o tavă cu hârtie de copt, întinde cartofii în strat uniform ca să nu se ardă și lasă la foc mediu timp de 20 de minute.
Vei obține în sfârșit o variantă sănătoasă de cartofi prăjiți, care nu provoacă acnee și te ajută să slăbești mai ușor. Combină-i cu o friptură slabă de vită sau folosește-i drept topping la pizza.

 
4. La grătar

Data viitoare când vrei să faci un grătar, ia cu tine și cartofi dulci, în afară de carnea de pui sau de pește.
Taie cartofii bucăți mai mari și pune-i într-un bol. Asezonează-i cu sare, piper și puțin ghimbir, apoi pune-i pe grătar. Lasă-i 3 minute pe fiecare parte, apoi încă 20 de minute până când se pătrund și îi poți lua ușor cu furculița. 

 
5. La sandvișuri

Poți pregăti un amestec delicios pentru sandvișuri folosing cartofii dulci! Aroma lor se potrivește foarte bine cu fasolea neagră și porumbul dulce. Amestecă aceste trei ingrediente, adaugă ardei gras, frunze de salată și fulgi de drojdie și vei avea un sandviș vegetarian, care poate concura cu orice variantă de friptură.
De asemenea, amestecul poate fi utilizat și pentru pregătirea plăcintelor sau când vrei să schimbi topping-ul de la pizza. Nu vei mai consuma carne atât de des, iar combinația de vitamine și proteine îți va ține apetitul sub control. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;