8 cele mai bune alimente pentru o inimă sănătoasă


Somonul şi ciocolata neagră au un efect protector recunoscut de numeroşi cercetători. Descoperă ce altceva nu trebuie să-ţi lipsească din dietă.
Alimentaţia are un rol important asupra sănătăţii inimii. Cercetările arată că grăsimile saturate din produsele de origine animală sunt nocive pentru inimă atunci când sunt consumate în cantităţi exagerate. Reducând porţiile la 2-3 pe săptămână şi introducând în alimentaţia ta câteva alimente esenţiale poţi să-ţi protejezi inima de boli. Iată care sunt cele mai importante alimente recunoscute pentru rolul lor cardioprotector:


1. Somonul


Potrivit recomandărilor oferite de Asociaţia Americană a Inimii trebuie să consumăm peşte de două ori pe săptămână. Specialiştii recomandă în special consumul somonului proaspăt, datorită conţinutului său bogat în acizi graşi omega-3, esenţiali pentru inimă. Aceste grăsimi sănătoase protejează inima de boli şi scad nivelul colesterolului rău.


2. Uleiul de măsline de calitate


Înlocuieşte untul cu uleiul de măsline extravirgin în mâncărurile pe care le prepari, deoarece îţi vei proteja inima.
Uleiul de măsline conţine grăsimi sănătoase care scad colesterolul şi previn apariţia bolilor cardiovasculare.


3. Oleaginoasele (nuci)


Un studiu realizat în 2011 arată că dacă înlocuieşti carnea roşie în cantităţi exagerate cu surse mai uşoare de proteine, cum ar fi oleaginoasele (nuci), scade riscul de infarct cu 17%. Grăsimile nesaturate care se regăsesc în nucile crude reduc colesterolul rău în comparaţie cu cele saturate din carnea roşie care-l măresc.


4. Terciul de ovăz


Conţine fibre solubile care se regăsesc în toate cerealele integrale şi au rolul de a reduce absorbţia colesterolului rău în sânge.
Astfel, arterele sunt curate şi riscul de boli cardiovasculare este redus.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;