Cum demarezi o actiune voluntara la serviciu

Desi am putea spune ca a organiza o campanie umanitara a devenit aproape o moda, a face bine celor din jur nu este mereu sinonim cu a semna un cec. A oferi cuiva din timpul si priceperea ta poate fi...
Desi am putea spune ca a organiza o campanie umanitara a devenit aproape o moda, a face bine celor din jur nu este mereu sinonim cu a semna un cec. A oferi cuiva din timpul si priceperea ta poate fi adesea mult mai folositor. Acest lucru este cu atat mai mult valabil atunci cand ne referim la colegii de serviciu.

Daca esti lider de echipa si vrei sa gasesti modalitati prin care poti incuraja mediul de lucru sa fie mai responsabil din punct de vedere social, iata un plan bun de urmat. Invata cum poti demara o actiune voluntara si cum sa te implici in folosul comunitatii.

Cere aprobarea


Intalneste-te cu superiorul tau pentru a-i face cunoscuta intentia ta de a demara o actiune benevola sustinuta financiar de companie. Pentru acest lucru, trebuie sa iti faci un mic plan de prezentare si sustinere a ideii tale, deoarece vei fi nevoita sa iti convingi seful de beneficiile pe care le va avea compania din aceasta initiativa.
Daca primesti aprobarea, gandeste-te in amanunt cum poate compania ta sa fie utila comunitatii.

Aduna oamenii


Cu siguranta, exista la locul de munca oameni care iti impartasesc ideile si care vor sa se implice. Trimite un email colegilor tai, pentru a afla cui i-ar placea sa se alature initiativei tale. Organizeaza cateva intalniri pentru a discuta si a-ti prezenta planul de actiune. Stabileste scopul acestei campanii, precum si actiunile care trebuie sa aiba loc pentru a-l indeplini.

Stabileste ce vrei sa faci


Dupa ce ai stabilit grupul, decideti cui vreti sa-i veniti in ajutor. Alegeti fundatia sau grupul pe care vreti sa il sustineti. Cand luati aceasta decizie, aveti in vedere faptul ca actiunea trebuie sa fie clasata in categoria celor desfasurate de companie la capitolul responsabilitate sociala.
Asa ca ia in calcul valorile companiei tale si orienteaza-te spre organizatia sau fundatia care le reflecta cel mai bine.

De exemplu, daca lucrezi intr-un lant de librarii, orienteaza-te spre un ONG (organizatie nonprofit) care asigura burse elevilor nevoiasi, permitandu-le acestora sa isi cumpere carti si rechizitele de care au nevoie. Astfel, numele lantului vostru de librarii va fi asociat cu actiunile de alfabetizare, fiind un exemplu foarte bun de companie care isi respecta principiile si sprijina comunitatea. Acesta va reprezenta un atu in plus, comparativ cu "rivalii" de pe piata.

Foloseste resursele companiei


Celebrul site de stocare video youtube a donat spatii pentru plasarea gratuita a bannerelor unui ONG care are scopul de a permite oamenilor sa imprumute bani micilor intreprinderi din tarile aflate in curs de dezvoltare. Prin intermediul bannerele publicitare plasate gratuit pe youtube, utilizatorii au fost directionati spre site-ul ONG-ului, numarul vizitatorilor acestuia crescand considerabil.


Gandeste-te la modalitati asemanatoare de a sprijini comunitatea, utilizand resursele companiei la care lucrezi. Daca lucrezi la o firma de grafica, ofera referinte si servicii gratuite site-ului organizatiei pe care vrei sa o sprijini. Sau poate ca restaurantul al carui manager esti poate oferi o masa gratuita pentru o organizatie care protejeaza persoanele fara adapost.

Fii creativa


De admirat este si situatia in care vrei sa faci ceva diferit de domeniul de activitate al companiei tale. Daca lucrezi intr-o agentie de PR, poti, spre exemplu, sprijini o organizatie care se ocupa cu colectarea si repararea bicicletelor vechi, spre a le oferi, ulterior, orfelinatelor. Ce ar fi sa initiati pentru copii o campanie folosind contactele pe care le aveti?

Chiar daca valorifici sau nu resursele companiei tale, sunt zeci de moduri originale si creative prin care tu si colegii tai puteti sprijini comunitatea...
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod