Cum să devii angajatul perfect

de Iulia Mirică, 5 Octombrie 2017

Fiecare loc de muncă este diferit, însă probabil că îți dorești să fii angajatul perfect oriunde te-ai afla. Știi cum poți face acest lucru? Există câteva strategii care te ajută să devii angajatul perfect. Iată care sunt acestea!
Modalități prin care poți deveni angajatul perfect

1. Încearcă să rezolvi problemele pe cont propriu

Impresionează-ți șeful cu abilitățile de rezolvare a problemelor și fă cunoscute dilemele în cadrul întâlnirilor doar în momentul în care acestea s-au dovedit a fi absolut insolvabile pe cont propriu.

2. Demonstrează-ți întotdeauna valoarea în companie

Șeful tău nu are nevoie să audă că vrei o promovare pentru că vrei un titlu mai impresionant. Dacă vrei să ceri ceva (avansare în funcție, cerere de mărire a salariului etc), arată-i șefului tău cum va beneficia compania în ansamblu. Câteodată, nu este suficient să ai o activitate excelentă. Dacă vrei ca șeful tău să te iubească, va trebui să demonstrezi cât de importantă este activitatea ta în companie.

3. Ajustează-ți stilul de comunicare pentru a se potrivi cu cel al companiei

Din nou, o parte din munca ta este să ușurezi munca șefului tău. În primul rând, trebuie să afli de la început cum preferă managerul tău să comunice. Prin e-mailuri, conversații față în față? Și cât de des ar trebui să aibă loc aceste discuții? Dacă există o nepotrivire între stilul tău și cel al șefului tău, este important să ai o conversație deschisă despre acest subiect.

4.
Cere sfaturi


S-ar putea să fii precaut atunci când vrei să-l întrebi pe șeful tău ceva, indiferent dacă este vorba despre cum a ajuns să aibă funcția curentă sau despre strategia de marketing pe care el crede că ar trebui să o urmezi. Însă cercetările realizate de Harvard Business School sugerează că solicitarea sfaturilor nu te face să pari mai prost, ci doar mai competent, adică exact cum ai vrea să te vadă managerul tău. Adu-ți aminte că este mai bine să ceri un sfat, nu o opinie. Solicitarea de consiliere creează un parteneriat între tine și șeful tău și îl încurajează să fie în favoarea ideii tale. Pe de altă parte, atunci când îi ceri părerea, managerul face un pas înapoi și devine mai mult un evaluator obiectiv.

5. Mergi la birou devreme


Angajații care ajung la birou devreme sunt, în general, percepuți de către managerii lor ca persoane conștiincioase și primesc ratinguri de performanță mai ridicate decât angajații care ajung mai târziu.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod