Sahar Hashemi: lungul drum de la zero la succes

Sahar Hashemi, creatoarea Coffee Republic - cel mai cunoscut brand de cafenele din Marea Britanie - si autoare a cartii "Anyone Can Do It" ...
Sahar Hashemi, creatoarea Coffee Republic - cel mai cunoscut brand de cafenele din Marea Britanie - si autoare a cartii "Anyone Can Do It" i-a facut pe britanici sa renunte la ceai si sa devina bautori pasionati de cafea. Si a castigat milioane de lire din asta.

Pe 7 noiembrie - Ziua Antreprenoriatului la Zilele Biz - vine sa vorbeasca, nu despre brand, ci despre afaceri pur si simplu. Despre cum sa incepi o afacere, cum sa o dezvolti si cum sa ai succes.

Sahar va sustine conferinta "Anyone Can Do It" prin care va purta audienta pas cu pas prin povestea vibranta si foarte personala a crearii Coffee Republic. Sistemul "Anyone Can Do It" sau "Cum sa transformi o idee de afaceri in realitate" sustine ideea ca oricine isi poate transforma o idee intr-o afacere proprie.
Acest sistem, pe care Sahar si fratele sau l-au aplicat in crearea Coffee Republic, poate fi urmat pentru a transforma orice idee abstracta in realitate tangibila. El este accesibil oricui, fara sa aiba abilitati sau experienta anterioara in afaceri. "Sistemul" demistifica afacerile si elimina jargonul care intimideaza si opreste majoritatea oamenilor din a incepe o afacere pe cont propriu.

Oricine poate!

In 1995, Sahar Hashemi impreuna cu fratele sau Bobby au pus bazele retelei de cafenele Coffee Republic, care a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri din Marea Britanie, avand anual o cifra de afaceri de 30 milioane £. Renuntand la slujbe foarte bine platite, ea - avocat in Londra si el - investment banker in New York, au mizat totul pe un ideal si au creat Coffee Republic, unul dintre marii jucatori in "revolutia cafelei" care a schimbat obiceiul de consum al britanicilor, pe care i-a transformat din bautori de ceai in consumatori de cafea.


Nici unul dintre cei doi frati nu avea nici cea mai mica experienta in retail sau in vanzarea de cafea. Povestea lor, despre cum au creat de la zero un brand national, este spusa ca de un prieten, care renunta la orice termen sofisticat sau sabloane pentru a-ti descrie drumul implinirii unui vis, urcusurile si coborasurile experientei antreprenoriale. De la prima conversatie in care a aparut ideea, pana la obtinerea primei finantari si deschiderea primului magazin, totul este povestea personala a doi oameni care au incetat "sa isi imagineze cum ar fi" si "au trecut la fapte".

Povestea lor a inceput precum a multor altora care se gandesc sa demareze o afacere. Marea diferenta sta in faptul ca nu s-au oprit la stadiul de idee. Discutia care avea sa dea startul unui adevarat fenomen in Marea Britanie a avut loc in anul 1994, intr-o seara de iarna, intr-un restaurant din Londra.
Sahar i se plangea lui Bobby ca ii este dor de cafenelele din Statele Unite, pe care in Anglia nu le poti gasi. "Stii ce, este o idee de afaceri extraordinara!", a sunat replica fratelui sau. Enervata, Sahar nici nu a vrut sa auda: "Sunt avocat! Nu am spus ca vreau sa incep sa vanz cafea, o doresc doar ca client! Nu am studiat atat de mult pana acum ca sa renunt la avocatura pentru a deschide o cafenea". Momentul decisiv a urmat dupa cina, cand, in loc sa plece spre casa gandindu-se "O sa revenim mai tarziu la idee", au stabilit primii pasi concreti, care aveau sa aduca ideea din planul imaginarului intr-unul cat se poate de real.

"Oricine poate!", incurajeaza Sahar acum; ea a incetat sa se implice in managementul de zi cu zi al Coffee Republic si a scris in 2003 o carte intitulata 'Anyone Can Do It - Building Coffee Republic from our Kitchen table', carte care rezolva cele mai mari temeri si raspunde celor mai grele intrebari legate de ce inseamna sa fii antreprenor.
Cartea a devenit imediat un bestseller, ajungand No.1 in clasamentul cartilor de afaceri de pe www.amazon.com, iar in prezent este "lectura recomandata" la cursul de Antreprenoriat de la London Business School.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod