Scrisoarea deschisă a unei profesoare către Ministerul Educaţiei: ”Înclin să cred că nu iubiți nici copiii și nici educația lor!”

Disputele pe tema examenelor de Bacalaureat și de Evaluare Națională 2020 provoacă îngrijorări atât în rândul cadrelor didactice și părinților, cât mai ales în rândul elevilor.
Una dintre numeroasele probleme cu care se confruntă elevii din clasele terminale este permiterea accesului în sala de examen în urma testării temperaturii.

Din ordinul dat de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății în urma instituirii stării de alertă reiese că nu este permis accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,3 grade Celsius. Drept urmare, mulți elevi vor avea un stres în plus față de examenul propriu-zis, iar șansele ca unii dintre ei să nu fie primiți în concurs sunt destul de mari.

În spațiul public, circulă o mulțime de sesizări și inițiative conform cărora cea mai bună soluție ar fi obținerea diplomelor doar pe baza mediilor din ultimul sau ultimii ani, eliminând astfel examenele finale.


Cu această idee rezonează mai multe cadre didactice, printre care și Aurora Arieșan, director al Colegiului Mihail Cantacuzino din Sinaia. Aceasta a lansat o scrisoare deschisă, pe profilul personal de Facebook, către Ministerul Educației:

"Mă ofer voluntar să vă ajut pe voi, cei din Ministerul Educaţiei, să luați deciziile care trebuie pentru copii și pentru întregul sistem de educație din România!”

Mă ofer voluntar să vă scot la tablă și să vă spun că înainte de a ne livra niște ordine pe bandă rulantă trebuie să aveți în vedere mai întâi iubirea și binele generațiilor pe care noi le educăm în absenţa unor acte normative făcute cu cap și coadă!

Și fără lipsă de modestie, chiar pot să fac acest lucru, atâta timp cât de 19 ani lucrez cu sufletul și cu tot ce am mai bun pentru a le asigura elevilor mei o EDUCAŢIE ALTFEL!

Hotărârile luate în ultima vreme de către factorii de decizie din Minister in ceea ce privește educația din România nu aduc după sine decât nesiguranță, lipsă de încredere și bătaie de joc la adresa beneficiarilor educației.

Nu vă pasă! Este simplu! Și înclin să cred ca nu iubiți nici copiii și nici educația lor, doar vreți să vă păstrați niște scaune care s-au cam răcit de mult timp!

Luați mâna de pe educație și oferiți șansa celor care pot face schimbări reale să facă ce trebuie pentru acești copii minunați care în loc să se gândească la subiectele pe care le vor primi se vor gândi dacă vor intra sau nu in sala de examen cu o temperatură de 37,4!

Și da, o spun public, nu sunt de acord cu decizia ca elevii să susțină aceste examene și existau soluții mult mai bune pentru ei!

Care sunt acestea? Coborâți puțin de la înălțimea scaunelor și întrebați-ne și pe noi cei care muncim la modul real și cărora ne pasă ce se întâmplă cu educația din România!

Este momentul pentru a face adevarata reformă in educația din România și de a da greutate învățământului.
Echivalarea notelor din cei 4 ani de școala gimnazială sau de liceu este soluția cea mai bună in acest moment și avem exemple clare în Europa de state care fac acest lucru de ani buni!

Care ar fi beneficiile acestei reforme privind examenele?


În primul rând i-ați scuti pe elevi de acest stres maxim care planează in aceste vremuri grele... sunt dezorientaţi, sunt speriați, nu s-au pregătit cum trebuie in absenţa celor care îi îndrumau, fac parte din generația care nu a trăit așa cum trebuie ultima zi de liceu, care nu a fost premiată... care, care!

În al doilea rând, păstrând și după această pandemie acest sistem de echivalare, fiecare materie studiată in școală ar fi apreciată la reala ei valoare. Știm cu toții ca în anii terminali elevii nu se axează decât pe materiile la care dau examen, știm cu toții ca absenţele sunt cum sunt și că uneori ne prefacem că nu există și că situația este roz pentru a nu le frânge aripile!

Greutate, domnilor! Greutate generațiilor viitoare, greutate școlii și profesorilor care muncesc și care au devenit niște sălcii în faţa vremurilor!

EU SUNT GATA ORICÂND, voi?"

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Banu M. pe 1 Iun 2020, 09:04
    Nu sunt deloc de acord cu doamna profesoara

    Deloc de acord. Este total aberant sa schimbi in ultima secunda modalitatea de a trece aceste examene .Nu stiu de ce exagerati atat de mult in legatura cu stress.ul mastii si al temperaturii.Faceti un caz din ceva ce nu exista. Copiii ar trebui lasati in pace sa se pregateasca nu agitati de frustrarile dvs. Cine a invatat, doreste sa arate acest lucru si nu face 37.4 .Notele din generala, sau din liceu? Pai cand ati ajuns dvs. profesorii, obiectivi, corecti in notare cu toti elevii, din toate scolile? In plus, comparativ cu anii anteriori, elevii au avut cateva luni in plus pt pregatire, si o multime de materie in minus. Si altceva, doamna profesoara-directoare ce sunteti, invatamantul romanesc este bazat pe lucrul acasa cu meditatorul, adica cu dvs.,profesorii care nu prea turati la maxim la scoala, ci in privat. Faceti cu cate 3-4 elevi deoadata meditatii. Si intreb, la parintii care au cheltuit o avere pe meditatii, v.ati gandit cand ati scos acesta solutie "geniala"? Noi, parintii platitori de meditatii, am fost zilnic la servici, in pandemie, cu salarii ciuntite de greutatea situatiei economice sau somaj tehnic sau mai rau, in timp ce dvs.ati stat frumusel acasa cu salariul nestingherit si probabil v.ati intensificat meditatiile caci deh, aveati timp. Noroc ca cei din minister au tinut cont , si au ales obiectiv, in conditiile date.

    0
    0

  • Cristina pe 31 Mai 2020, 22:38
    Scrisoare deschisa

    Va felicit doamna profesoara. Prin cateva cuvinte acesta este adevarul despre invatamant. Sunt sadici deja la nivelul conducerii.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod