Terapia genetica eficienta impotriva artritei

Potrivit unui studiu publicat in Human Gene Therapy, terapia genetica poate fi eficienta in ameliorarea durerilor in formele grave de artrita reumatoida.
Momentan s-au efectuat experimente doar pe doi pacienti care sufereau de o forma avansata de artrita, iar rezultatele au fost foarte bune. Artrita reumatoida afecteaza articulatiile si este o tinta buna pentru terapia genetica, intrucat in articulatii se injecteaza genele terapeutice.

"La una din cele doua paciente efectele noii terapii au fost semnificative. Prin tratarea articulatiei in acest mod s-a redus durerea nu doar la nivelul ei, ci si al altor articulatii", a declarat Christopher Evans, coordonatorul studiului.
"Tratamentele actuale care se fac pentru artrita reumatoida sunt costisitoare si trebuie administrate cu regularitate. Studiul nostru ofera prima proba reala ca terapia genetica poate diminua cu adevarat durerea", a mai precizat cercetatorul.

Artrita reumatoida este o boala relativ frecventa care provoaca dureri ale articulatiilor si duce in cele din urma la deformarea acestora. Momentan nu exista un tratament care sa o vindece, ci doar care sa reduca simptomele si sa incetineasca evolutia bolii.

Sursa: Corriere della sera