O noua specie de bacterie descoperita in cavitata bucala

O noua specie de bacterii a fost descoperita de catre oamenii de stiinta in cavitatea bucala a sute de persoane. Bacteria, numita "Prevotella histicola" de catre cercetatorii de la Colegiul King din Londra, se pare ca contribuie la dezvoltarea afectiunilor gingivale si la aparitia cariilor dentare.
Fiecare mililitru de saliva este un cocktail format din milioane de bacterii, iar jumatate dintre acestea nu sunt cunoscute. Cercetarile pot ajuta oamenii de stiinta sa inteleaga cum conduce schimbarea activitatii bacteriene la afectiuni ale cavitatii bucale.

Profesorul William Wade, de la Institutul Stomatologic de la Colegiul King din Londra, a descoperit un nou organism care se ascunde in cavitatea bucala, pe care l-a numit "histicole" (latina) - "locuitor al tesuturilor".

"Cavitatea bucala a oamenilor reprezinta casa unei varietati demicrobi inclusiv: virusi, ciuperci, bacterii si protoziare", a adaugat acesta.

"In realitatate, cavitatea bucala adaposteste aporximativ 100 milioane de bacterii pe fiecare mililitru de saliva, iar aceste bacterii sunt impartite in peste 600 specii".

"Familia" Prevotalla a fost asociata cu numeroase afectiuni bucale, dar si cu infectii care apar in alte zone ale corpului. Profesorul Wade sustine ca el a reusit sa descopere o noua specie in tesuturile sanatoase ale cavitatii bucale, si alta in interiorul celulelor canceroase.
Acesta confirma ca bacteriile din cavitatea bucala pot invada atat tesuturie cat si celulele individuale.

Cariile dentare si afectiunile gingivale sunt cele mai frecvente afectiuni bacteriane care apar la oameni, iar alti cercetatori le-a asociat cu schimbarile "florei" bacteriene la nivelul cavitatii bucale.

Profesorul Hugh Pennington, profesor de microbiologie la Universitatea Aberdeen, sustine ca este foarte important sa iti faci teste pentru a investiga speciile bacteriane necunoscute, mai ales pe cele care au capacitatea de a cauza anumite afectiuni.

"Multe dintre aceste bacterii nu au fost analizate in laborator deoarece sunt greu de crescut in acest mediu, iar cand acestea se dezvolta mai departe in sistemul digestiv este si mai greu sa le analizezi"

"Despre aceste bacterii se crede ca sunt implicate in aparitia cariilor dentare si a altor afectiuni ale cavitatii bucale, deci analizarea lor presupune fata fotografiei care indicat exact cauzele aparitiei lor". De asemenea, medicul mentioneaza ca evolutia constanta a bacteriei inseamna aporvizionarea cu noi specii si asftel, tot timpul apar specii noi care vor fi greu de testat.