Totul despre depresie

Depresia este una dintre cel mai des intalnite afectiuni din lume si poate si cea mai caracteristica. O persoana din cinci va suferi de depresie la un moment dat in viata ei. Poate afecta atat femeile cat si barbatii de toate varstele si indiferent de mediul in care traiesc.

Multi oameni cred ca aceasta boala nu se poate trata, dar multi dintre cei care sufera din aceasta cauza vor face tot ce le sta in putinta pentru a inlatura durerea, uneori, descoperind chiar tratamentul potrivit.

Depresia este un termen general, care cuprinde o larga paleta de afectiuni psihice, de la starile proaste pana la sentimente de sinucidere. Pentru a putea raspunde la intrebarile pe care vi le puneti, aflati mai multe despre cauzele majore ale depresiei, diferitele tipuri ale acesteia si posibile modalitati de tratare.

1. Cauzele depresiei


Chiar si cauza este un amalgam al acestor factori. Starea de depresie poate fi legata de o serie de cauze fizice, cum ar fi o alimentatie saracacioasa, lipsa exercitiilor fizice sau unele boli, cum ar fi gripa. Chiar si folosirea frecventa a energizantelor poate duce la depresie din cauza distrugerii reactiilor chimice ale creierului.

2. Simptomele depresiei


Exista foarte multe simptome ale depresiei printre care putem intalni:

  •  sentimente persistente de tristete, pierderea increderii in sine sau proasta parere despre sine, pierderea bucuriei in fata lucrurilor care altadata ar fi fost placute si interesante;
  •  pierderea sperantei si sentimente de neajutorare, sentimente inexplicabile de vinovatie si de zadarnicie;
  •  agitatie sau anxietate, dificultati in munca de la serviciu sau in comunicarea cu colegii, dificultati in concentrare;
  •  ganduri de sinucidere si de moarte.


Alte simptome fizice pot fi: oboseala, pierderea energiei, probleme cu somnul, pierderea apetitului sau exagerarea cu mancatul, pierderea apetitului sexual sau chiar probleme ale functiilor sexuale, consumul de alcool sau fumatul mai mult decat in mod obisnuit, dureri fizice sau diverse tulburari ale organismului.

Daca ai experimentat patru sau chiar mai multe dintre aceste simptome aproape in fiecare zi timp de peste doua saptamani, trebuie sa ceri ajutor.

3. Tipuri de depresie


Depresie reactiva

Se pare ca depresia reactiva este cel mai obisnuit tip de depresie. Aceasta este declansata de un eveniment traumatic, dificil sau stresant al vietii. Persoanele afectate se simt rau, nervoase, anxioase sau chiar furioase. Acest tip de depresie mai poate aparea dupa o perioada prelungita de stres si chiar la mult timp dupa sfarsitul acestei perioade. Cauzele variaza enorm de la o persoana la alta, fiind vorba uneori de schimbarea locuintei sau de pierderea unui parinte in copilarie, pana la incapacitatea de a realiza ceva o lunga perioada de timp, o pierdere grea sau un divort.

Depresia endogena

Acest tip de depresie nu este intotdeauna cauzat de un eveniment stresant din viata, ci mai degraba poate fi vorba de un dezechilibru al reactiilor chimice ale creierului. Acest tip de depresie apare cel mai adesea din cauza problemelor legate de familie.

Depresia maniaca

Cel putin o persoana dintr-o suta va experimenta genul acesta de depresie cel putin o data in viata ei.

Acest tip de depresie - cunoscuta si ca depresia bipolara - este foarte diferita de toate celelalte tipuri de depresie. In afara sentimentului de nefericire care o urmareste tot timpul, persoana afectata experimenteaza o crestere exagerata de energie si stari de exaltare, urmate de scaderi bruste si de disperare cumplita. Aceste urcusuri si coborasuri de stare pot dura chiar si cateva luni la rand.

De asemenea, persoanele afectate pot suferi de deziluzii si halucinatii - vad si aud lucruri care nu exista. Cei mai multi din cei afectati de acest tip de depresie sufera de aceasta in adolescenta si in jurul varstei de 20 de ani.

Ca si in cazul celorlalte tipuri de depresie, se poate da vina pe un intreg amestec de factori fizici si de ambient. Nu s-a confirmat ca ar exista vreo legatura cu determinarea genetica; daca unul din parinti sufera de aceasta afectiune, exista sanse de 10% ca aceasta boala sa te afecteze.

Depresia post-natala

Aceasta este o foarte bine cunoscuta forma de depresie, care afecteaza intre 10 si 20% dintre femeile care dau nastere unui copil.

A nu se confunda cu o alta afectiune, denumita "baby-blues" - o scurta perioada de timp de nefericire care apare la trei sau patru zile dupa nastere. Aceasta afectiune poate provoca un plans inexplicabil si sentimentul de singuratate pentru cateva zile de la nastere.

Depresia post-natala este o afectiune cu mult mai serioasa, care apare dupa doua sau chiar trei saptamani de la nastere si care se dezvolta incet, ceea ce face sa fie foarte greu de diagnosticat. De asemenea, poate fi foarte dificil chiar si pentru mama sa isi dea seama ca sufera de depresie, ceea ce ingreuneaza cu mult situatia. Acest tip de depresie este cauzat de un dezechilibru hormonal in creier.

Tulburari afective de sezon

Acest tip de depresie apare odata cu apropierea iernii si se pare ca se datoreaza lipsei de lumina a zilei in lunile de iarna. Aceasta lipsa de lumina a zilei limiteaza producerea serotoninei, un hormon al fericirii produs de creierul nostru, provocand sentimente de nefericire. Acest tip de depresie poate fi tratat cu terapie prin lumina.

 

Comentariile 301-350 din 426


  • danay pe 30 Nov 2011, 18:37
    pt ioana care spune ca s-a tratat de depresie

    si eu sunt de acord ca atunci cand treci prin o perioada grea faptul de a cere ajutorul lui Dumnezeu este de un real folos;apoi sa te concentrezi asupra lucrurilor spirituale , mai exact asupra intelegerii Bibliei, te poate ajuta sa intelegi ca Dumnezeu ne iarta cand gresim daca ne caim sincer si incercam sa nu mai facem acel lucru.De asemenea Biblia te poate ajuta sa intelegi de ce exista atat de multa rautate si cand va interveni Dumnezeu in favoarea noastra.Desi multi oameni sunt reticenti legat de studierea Bibliei, aceasta ne poate ajuta sa avem un scop in viata .Un studiu atent al Bibliei m-a ajutat sa fac fata la toate probemele si asta pt ca am acceptat sa studiez Biblia gratuit la domiciliu cu Martorii lui Iehova.

    4
    0

  • Dima pe 6 Dec 2011, 17:34
    ma simt inexistent..

    K..deci..habar nu am cum sa incep.. Sunt un baiat de 17 ani..dintr-un oras..mh..mort..si zi de zi, traiesc si ma simt singur..fara vlaga...sunt praf din toate punctele de vedere. K, deci totul a inceput in decembrie 2010 cand am avut probleme la scoala ( am ramas la 2 materii ).Din acel moment..parca cerul a picat pe mine..am inceput sa stau pe ganduri..eram trist, ba chiar plangeam!...dar ma consolam cu amicii la o bere..la o vorba, voie buna si consumand iarba.(nu sunt dependent). A trecut ceva timp si parca situatia se agravase..eram si mai trist si mai posomorat..si dintr-o data incepusem sa umblu singur.Nu mai vroiam sa vad pe nimeni, sa vorbesc cu nimeni..eram ca o fantoma.Si asta a devenit un hobby.. Incercam sa-mi mai usurez povara facand muzica, uitandu-ma la un film sau citind.Degeaba.. Dar..anul asta din fericire am reusit sa-mi rezolv problemele cu scoala..da..am trecut clasa.Vara am fost singur..la fel..ca o fantoma..nu-mi placea sa ies afara..imi placea sa fiu singur. In schimb..din septembrie, iar am inceput sa gandesc negativ. E adevarat..colectivul meu e..insuportabil..numai redusi mintali cu gura mare si cu figuri..ii detest.Si ASTA..ma face sa cad in gol.. Surpirza..iar am probleme cu scoala..INCA n-am ramas..dar nu am incredere in mine..pur si simplu nu mai fac fata stresului si raului din jur.Am avut ganduri de sinucidere dar nu....m-am gandit ca as fi chiar prost si las ca sa renunt. Dar..ce ma mai tine in picioare..sunt filmele si muzica...in special filmul(drama, suspans).Deoarece vreau sa dau la teatru si cu adevarat ma bag in pielea personajului..pana la lacrimi.Teatrul acum este pentru mine chiar..orice..pentru ca nu mai pot simtii nimic in viata reala.. Sunt jegos, nesimtit, nepasator, dar in acelasi timp si o persoana de treaba datorita oamenilor din jur. E o poveste mai lunga dar..sunt si lenes de fel..si chiar..pe bune as dori putin ajutor..nu mai sunt ala care eram inainte..vesel, plin de viata..vedeam lucrurile altfel..acum..sunt ca o umbra. ID'ul meu: marry_marryhuana Va multumesc ca v-ati pierdut timpul citind povestea mea.

    3
    1

  • Gabi pe 7 Dec 2011, 12:28
    Dima draga

    Imi aduc aminte de cei 17 ani ai mei... o gramada de probleme acasa si cu parintii si financiare, nu tu prieteni, nu tu chef de viata, dar cand au venit adevaratele greutati m-am decis (cu ajutorul Celui de sus) sa lupt. Voiam sa ies din conditia care, la momentul de atunci, era mai presus de mine. Noroc ca o aveam pe mamica langa mine si un acoperis deasupra capului. De mancare doar ce se nimerea sau cum ne descurcam. Eram tot timpul trista, dar nu dezinteresata sa ies din situatia care se batuse deasupra mea... deci sfatul meu prietenesc: lasa iarba (caci la un moment dat va crea dependenta), spala-te, aranjeaza-te, filmele pune-le deoparte sau, mai bine, arunca-le, fa-ti curat in camera, gandeste-te la altii care nu au nimic din tot ce ai tu si incearca sa faci ceva pentru ei (sa te implici in actiuni de voluntariat), daca vrei sa urmezi actoria vezi ca acolo nu se intra fara rezultate exceptionale la invatatura, deci pune burta pe carte, incearca din cand in cand sa te duci pe la biserica macar cate 5 min si sa aprinzi o lumanare pentru cei morti sau cei vii de langa tine. Gandeste-te ca nu cei din jurul tau sunt rai ci chiar tu este acela, in sensul ca sa nu judeci pe nimeni (spun asta din proprie experienta pentru ca trec printr-o situatie asemanatoare dar Bunul Dumnezeu imi da sa mai vad din cand in cand ca de fapt eu sunt cea rea, mandra, lenesa etc.). Este o mare lupta cu tine insuti in care, daca tu nu esti cel care va lupta, ceilalti nu prea au cum sa te ajute. Si totusi poti cere ajutorul lui Dumnezeu, singurel in camera ta, seara cateva minute inainte de culcare (nu trebuie sa te stie nimeni... fii doar tu cu Dumnezeu in prima instanta... de exemplu ii pot cere sa-ti arate o cale pe care sa mergi, oameni cu care sa te intelegi si de la care sa inveti ceva, prieteni adevarati etc.). El nu ramane absent la cererile noastre mai ales cand suntem la inceput. Bineinteles ca in unele cazuri se poate lasa asteptat, dar la tine acum nu... ai sa vezi cum minunile se vor asterne in viata ta si cum viata ta va capata alt sens. Daca ii vei cere ajutorul nu uita ca si tu trebuie sa-L ajuti pe El. Lupta, nu deznadajdui. Cand vine lenea, macar ca citesti si tot fa ceva. Munceste, plimba-te... fa orice este bun numai sa nu lenevesti caci de aici vine toata deznadejdea. Mult spor in toate

    3
    0

  • ddd pe 8 Dec 2011, 00:14
    fara depresie

    sal...pot spune k am avut acele stari kre le a avut toata lumea...e cumplit...trebuie neaparat sa ganditi pozitiv...sa va impuneti k totul e trecator...si mai ales k altii au super mari greutati.....deci eu unul asa trec impunandu mi k trebuie sa gandesc altfel.....incredere in cei apropriati si in Dzeu...bafta

    5
    0

  • silvian pe 13 Dec 2011, 20:43
    depresie

    buna ziua.de ceva timp mai exact de un an viata mea s-a schimbat dramatic.traiesc toate zilele de parca ar fi aceeasi zi,nu ma mai inteleg cu nimeni,am inceput sa ma contrazic cu toata lumea chiar daca stiu ca nu am dreptate.incet incet simt ca imi pierd toti prietenii.cu sanatatea nu stau prea bine am facut mai multe analize au iesit ok,dar am dureri musculare foarte mari,oboseala inexplicabila,nu am pofta de mancare.nu am un somn linistit.daca puteti sa ma ajutati intr-un fel sunt deschis sa ascult orice sfat ma va pune inapoi pe picioare.va multumesc

    3
    1

  • Chimu Gica pe 18 Dec 2011, 21:16
    Buna seara

    Am si eu o rugaminte daca ma puteti ajuta intr-o problema. eu de exemplu cred ca sufar de depresie pt ca uneori simt ca nu sunt iubita de nimeni, am trecut prin doua divorturi nu am reusit sa am si eu pe cineva in viata mea stau cu parintii , am uneori impresia ca sunt urata , sunt rea, am suflet rau , am impresia ca toti ma urasc , ca nu ma iubeste nimeni si ca nu o sa am niciodata noroc in viata mea , uneori imi vin ganduri negre prin cap sqa ma sinucid prin metoda de spanzurare , ma uit la imagini socante, mam uitat la imaginea in care un baiat din suedia se spinzura in direct in timmp ce ceilalti in vedeau pe net. si uneori imi vine gandri negre sa ma sinucid si eu prin spanzurare. eu niciodata nu ma uitam la asa ceva, nu aveam ganduri de astea, eram o fata calma si linistita. Chiar ma gandeam sa ma duc la un Psihiatru sa rezolv problema, Ajutatima va rog ce sa fac, sau ce tratament pot lua sa fiu linisrtita din nou si sa nu mai am aceste ganduri si aceasta depresie.Va multumesc si astept raspunsul dummeavoastra pe adresa mea de email sa ma ajutati in problema mea si oricand voi avea probleme sa imi fiti alaturi si sa ma ajutati. va multumesc

    0
    0

  • Gabi pe 29 Dec 2011, 21:24
    Pt Ghimu Gica

    Draga Gica, Eu nu am trecut prin divort dar am trecut prin cateva lucruri care mi-au distrus de tot increderea in mine si acum sunt pe punctul sa ma casatoresc cu un om minunat. Culmea este ca sunt constienta ca sunt destul de mici sansele sa mai gasesc un asemenea om, dar ma sperie groaznic gandul casatoriei. Am impresia inversa decat tine si anume ca sunt iubita si nu iubesc si crede-ma ca este mult mai cumplit decat sa nu fii iubit. Si stii de ce? Pentru ca si daca nu ai fi iubita de oameni sigur esti iubita de Dumnezeu; dar asta numai daca ai curaj sa iti infrunti situatia de acum si sa te gandesti ca ai doar dreptul de a-ti trai viata, nu si de a lua-o, caci nu-ti este decat imprumutata aceasta viata. Un sfat prietenesc, pe care il voi incepe si eu de anul viitor: du-te de graba la psiholog/consilier. Gaseste-ti un motiv pentru a trai (exemplu: infiaza un copil sau ia sub ocrotire un copil fara posibilitati asta daca nu ai copii, daca ai copii... pai asta este un motiv nemaipomenit sa traiesti). Incearca sa ocolesti internetul si TV-ul. Mai du-te si pe la biserica daca te trage inima. mai si roaga-te, etc. Incearca sa combini credinta si consilierea. Nu le ocoli pe niciuna. Dumnezeu sa te ajute!

    0
    0

  • Gina pe 5 Ian 2012, 12:07
    nu credeam ca mi se poate intampla

    la multi ani la toata lumea!! ma uit cumva uimita la toate mesajele de aici - toate durerile ni le creem singuri ...uneori nu ne dam seama ca singuri alegem ac cale si singuri ne plangem...sau poate nu, eu uneori sunt dura cu mine - insa uite surpriza eu merue am fost psihologul tuturor prietenelor mele care suferea din dragoste in mod special sau probl in familie cu parintii neaintelegeri etc iar acum sunt eu cu probleme iubesc 2 barbati in acelasi timp..e grev credeti-ma si asta m-a facut sa ma simt oribil.....sunt/am fost nici nu mai stiu cu un barbat 10 ani si la 32 de ani mai exact acum 2 ani am cunoscut pe cineva de care m-am indragosit nebuneste cum nu mi s-a intamplat niciodata...am crezut ca e simplu, ma despart si fac loc noiii persoane dar nu a fost asa...iar de 2 ani trec prin niste chinuri sufletesti...in loc sa rezolv si sa eliberez persoanele care sufera si inclusiv eu continuii nu stiu pana cand...pana cand ne vom distruge toti 3 - e dureros - ma imbrabtez uneori si spun gata: fac aia...si cu aia si cand sunt in fata lor sunt slaba....sunt mereu nehotarata nu mai stiu ce sa fac...uneori spun ca renunt la tot ce am aici si plec...nu stiu unde ,,,,imi fac bagajul si ma duc unde vad cu ochii pt a-mi cauta linistea inainte sa ma distrug total ..zilnic plang cu orele inclusiv la servici...caut sa ma ocup de ceva si deodata imi vin in minte diverse faze, ganduri, mustrari de constiinta si ies sa ma plimb si imi spun..clar, am luat-o razna...cand credeti ca nu exista nici o sansa de fapt EXISTA ideea este sa ai puterea sa faci ce poti pt binele tau pt ca nu o va face altcineva....Va urez un an mai bun si mai intelept la toti...

    7
    0

  • pinky pe 15 Ian 2012, 14:42
    Se poate numi depresie si stres?

    Buna,cum as putea sa-mi revin din starea asta care o am de nepasare,dezinteres pentru chestile care acum ceva timp in urma le adoram? La mine e ceva mai complicat...nu ca vreau eu sa fie ei au vrut sa fie,parinti mei..totu a inceput cand aveam 5 ani si tatal meu a plecat...acum am 16 ani nu l-am vazut deloc in acest timp acum 2 ani cateva poze...el e in Spania e fericit ,mama din cauza lipsurilor o trebuit sa plece si ea in Italia acum 7 ani treaba era mai buna e menajera...nu am inteleso niciodata de ce vandut tot pt el .Ea,in 7 ani a venit o singura data in Ro...Cred ca din cauza asta ma simt asa aiurea .Acum sunt la liceu dar din cauza chestilor legate de familia mea nu ma pot concetra nu mai sunt la fel m-au intrebat parinti tai unde sunt...si atunci am inceput sa plang am fost ridicola nush de ce am reactionat asa...Din punct de vedere financiar nu am probleme...nici nu sufar dupa cum arat sunt multumita de mine...stau cu bunici...dar nu sunt fericita la scoala sem asta am ramas la cateva obiecte din cauza lipsurilor ca nu vroiam sa ma ridic din pat sa ies sa mananc acum mi am mai revenit.. Scuze ca am scris asa de mult...instinctiv...Cred ca am nevoie de niste sfaturi am incercats a ma mai iau am mai iesit cu prieteni dar tot la fel tot asa ma simt....Trec prin viata ca o somnambula. .O zi buna! :)

    6
    0

  • maria pe 18 Ian 2012, 15:09
    eu tot am depresie

    salut,vreau sa spun ca si eu ma aflu intr-o stare de depresie,eu fiind tot timpul vesela cu zimbetul pe buze,acum sunt schimbata vreau doar sa pling si iar sa pling.Eu cred ca motivul este ca acum citeva saptamini m-am maritat si nustiu ce s-a intimplat cu mine,poate imi este greu pentru ca traiesc cu parintii sotului dar oricum imi este foarte greu si nimeni nu poate sa ma inteleaga.

    3
    0

  • Rodica pe 21 Ian 2012, 21:49
    Ofer solutii gratuit pentru sanatate

    Ofer solutii pt sanatate,produse naturale,unice,originale,brevetate,calitate garantata,consiliere gratuita !Telefon: 0753747937

    1
    5

  • enigma pe 24 Ian 2012, 15:43
    imi e greu pe suflet

    de cand ma stiu am starea asta, desi toti ma vad k rad si glumesc in spatele "veseliei"se afla o mare tristete, mereu plang, nimic nu este bine, de munca nu mi gasesc, cu nunta numai probeleme, nu am buletin nu am unde sa-l fac, am dureri de cap, si mereu nervoasa, macar daca prietnul ar fi mai intelegator, dar mereu este nervos si furios pe mine ma jigneste, cred k o sa ma paraseasca sis unt in prag de nunta, creez numai probleme la toti, vreau sa nu mai fiu, sa nu chinui pe toti in jurul meu, imi este greu sa lupt cu tot, s o adunat ataea, nu le mai fac fata, daca as avea suport, sunt dewparte de familia mea, sunt printre straini, si siimt k la toti le sete mila de mine, numai pot asa vreau sa inchid ochii si sa nu mai trezesc

    8
    0

  • aura pe 29 Ian 2012, 03:00
    depresia

    de citeva luni trec prin niste momente foarte grele...viata a fost foarte dura cu mine de multe ori ...2 casatorii esuate ...2 copii ...fetita cea mare sufera de o boala cronica...am luat greutatle vietii foarte devreme si uneori ma simt neputincioasa, obosita sa mai lupt cu viata si sa mai cred in oameni deoarece multi miau facut doar rau ...sunt plecata in strainatate la munca sa le ofer ceva bun in viata c

    4
    0

  • aura pe 29 Ian 2012, 03:04
    depresia

    citeodata simt ca numai pot...sunt singura nu am pe nimeni..credeti.ca e vb de o depresie ?simt ca numai sunt eu...persoana de altadata care stia ce vrea in viata...vas ramine recunoscatoare daca miati da un sfat sami fie de folos...mulumesc din suflet..

    1
    0

  • Gabi pe 1 Feb 2012, 15:51
    Pentru toti cei aflati in depresie

    Dragi mei, Noi stam si ne plangem ca suntem depresivi, ca nu ne merge aia, ba ailalta... sunt de asemenea intr-o astfel de stare, ba de nepasare, ba de disperare. Ma tot plimb de un pol la altul, numai bucuria nu o gasesc. Si stiti de ce? pentru ca noi nu suntem in stare sa facem ceva pentru noi. Daca sunt lenes, sa nu mai lenevesc; daca sunt agresiv, sa nu mai agresez; daca sunt jignit, sa nu mai permit sa fiu jignit; cu alte cuvinte toate aceste stari de nimicnicie sunt rezultatul unor invalidari pe care le aruncam semenilor nostri (gen "esti asa si pe dincolo") sau pe care le primim cu voia noastra (cand ni se spune "esti asa si pe dincolo", sau cand suntem jigniti/agresati sau ni se porunceste etc. si noi dam dreptate celor care isi permit sa spuna asa ceva). trebuie sa schimbam vietile noastre. De exemplu: iti lipsesc parintii, spune-le ca nu mai poti singura fara ei, Prietenul cu care intentionezi sa-ti faci viata te jigneste, spune-i clar si raspicat ca ori isi schimba atitudinea ori faci cale intoarsa, si faci cale intoarsa (la ce sa-ti legi "boii de gard" cu cineva care nu te respecta?). Esti plecat departe pentru servici, fa de asa natura si vino mai des pe acasa la cei dragi, traieste pentru copii tai fiind aproape de ei nu departe etc. TREBUIE analizat ce ne face sa fim asa depresivi si actionat asupra acelui lucru/situatie/persoana. Daca noi stam decat si ne plangem si nu facem nimic, tot nimic vom obtine. Lantul este cam asa: SUNT-->FAC-->VREAU, adica: am valoare, dar ceva ma tine sa mi-o manifest, vad ce anume, actionez asupra lucrului care ma tine, si voi avea rezultate si voi obtine ceea ce vreau, adica liniste sufleteasca. Dar pentru asta trebuie munca si neaparat ajutor de sus (ca sa-l obtineti trebuie sa duceti o viata catusi de putin curata si asta va va usura mult). Succes si Domnul cu voi

    2
    2

  • narcisa pe 4 Feb 2012, 21:46
    m am saturat de viata mea

    ma numesc Narcisa am 42 de ani in copilarie am facut multa vilva cu inteligenta mea.Acum ma intreb care inteligenta?Nam realizat nimic cu darurile mele.M am casatorit cu un betiv pe la 39 de ani asa ca sa ma numesc casatorita.Am o fetita frumoasa foc si nu sint in stare sa fac prea mult pt ea.Sufar cumplit de lene nu am servici as face multe si am facut multe ca sint o bataioasa activa si agitata.Nu mi place sa fac mincare mi ar place s o iau de undeva de a gata.Sint incapabila de a fi stabila la mine toate sint pe chef si toane.Ma urnesc greu sa mai fac ceva evit deplasarile sint f obosita. cred in Dumnezeu dar ce folos ca nu mi e si mie bine viata trebuie sa fie frumoasa nu credeti?Nu mai am pic de viata ma tirasc prin aceasta viata fara nici un simt de om.

    0
    4

  • adina pe 6 Feb 2012, 01:45
    club

    e cineva interesat sa facem un club al depresivilor? sa ne intalnim si sa desfasuram diverse activitati..sa vorbim..? in bucuresti. lasa-ti un comentariu

    5
    0

  • CRISSA pe 7 Feb 2012, 14:22
    depresie?

    am 38 de ani am trecut printr-un diovorzt de 2 ani umblu prin lume si imi caut locul nu ma simnt bine niciunde mereu asa vrea sa merg acasa dar nu am acea casa ,apoi am cunoscut pe cineva pe net mia distrus vizta dupa 8 luni ma abandonat si a disparut nu mai stiu nimic de el de si m-am ars cu acel tip am cutata un altul pe net acest om spune ca ma iubeste doar ca nu putem locui impreuna ptr ca tatal lui nu ma vrea el e italian cand vb despre noi despre a intemeia o familie el se enerveaza cand ii spun ca vreau sa stau cu el ca mi-ar place sa ma tina in brazte deci strga ah sunt asa de dezamagita asa de depresiva nustiu ce sa fac nustiu cum tre sa ma comport ajutaztima

    1
    0

  • eu pe 9 Feb 2012, 21:46
    depresiea

    incercati sa citi Acoperamantul Maici Domnului Lunea Mircurea , Vinerea sa vedeti atunci ;)

    0
    0

  • eu pe 9 Feb 2012, 21:50
    si.

    osa fie bine ..

    1
    0

  • adina pe 13 Feb 2012, 22:15
    grup de sustinere

    da. cred ca o sa ajute sa citim Acoperamantul Maicii Domnului. La fel cred ca va ajuta sa se uneasca mai multe suflete pt inecarea suferintei. Un grup de sustinere, nu doar virtual. Astept doritori. Sa aveti parte de liniste sufleteasca!

    2
    0

  • Gina Chimu pe 16 Feb 2012, 18:52
    buna seara

    Am si eu o intrebare ce medicamente sau ceaiuri naturiste pot lua pt depresie, pt ca uneori am ganduri negre de suicid, ori imi vine sa ma lovesc cand vad ca nu imi iese ceva, am o presiune in cap, pt ca eu cand ma loveam ma loveam cu cureau apeste picioare sau cu capul de perete sau cu pumnii in cap Va rog ajutatima ce medicament naturist as putea lua si daca as putea merge la un psiholog sau psihiatru?

    1
    2

  • Andrei pe 19 Feb 2012, 13:04
    Nu stiu de ce...

    Sunt in depresie ca am luat un 9 la matematica...imi este foarte frica ca la sfaritul anului nu voi luat premiul I,tinand cant ca la toate materiile pe sem. trecut am avut 10 inafrat tot de ....matematica.La sfarsitul anului voi crede ca sunt cel mai prost...iar din aceasta cauza am intrat intr-o depresie...

    0
    0

  • Adinabluesky pe 19 Feb 2012, 22:27
    Dragă Andrei

    relaxează-te! Pt un 9 la matematică nu trebuie sa te zbuciumi atât..viata ta doar asta înseamnă, note de 10? Suferi de perfectiune..asta nu.ti poate face decât rău. Te rog nu te mai îngrijora pt scoală, dak ai numai note bune esti foarte ok. Ce o sa faci cand nu vei obtine primul interviu? Oamenii se confrunta cu probleme mai grave, tu stai bine. Dă.ti voie sa nu fi cel mai bun. Stiu persoane kre nu au avut note de 10 si sunt pers de succes. Fii tare si dă.ti voie sa fii liber!

    1
    0

  • Adinabluesky pe 19 Feb 2012, 22:36
    Dragă Gina

    Sunt niste pastile din plante kre te.ar putea relaxa, linişti..sunt si ceaiuri, poti încerk valeriana inainte de culcare sau ceai Noapte bună, poti bea si în timpul zilei pt linistire dar cred ca e ceva acolo in sufletul tău kre trebuie scos afară. Nu mai amâna si mergi la un psiholog el te poate ajuta uneori mai mult decat o poate face părintii tăi chiar dak te asculta si iti vor binele, te ajuta mai mult decat cea mai buna prietena sau pers iubita Fii tare! Nu te purta dur cu tine, iubeşte.te si caută sa te împaci cu tine. Te rog raspunde sa stiu ca esti mai bine

    1
    0

  • Adinabluesky pe 19 Feb 2012, 22:46
    Să fim liberi!

    Grup sustinere in Bucuresti Să ne vindecăm împreună de anxietate si depresie Întalniri periodice cu diverse activitati pt cei interesati las adresa mail adinabluesky@yahoo.com

    2
    0

  • Adinabluesky pe 20 Feb 2012, 18:43
    Dragă Narcisa,

    Aruncă tot din tine, vorbeste.ti tie însăti si spune.ti ce nu.ti place la tine..foarte bine ca te descarci dar ce zici dak am arunca toata neputinta asta si nu ne.ar mai păsa de nimic? Am o invitatie pt tine la grupul de sustinere Vino! Traieste o experienta interesanta

    1
    0

  • Ana pe 25 Feb 2012, 18:24
    depresie

    Buna!am o relatie de 5 ani si ceva cu un baiat.de o luna a plecat din tara si de atunci parca sunt mai agresiva.ba sunt nepasatoare,lenevesc,nu ies din casa decat cu treaba...credeti ca ar putea fi vorba de depresie?sanatate multa

    1
    1

  • alexandra pe 25 Feb 2012, 22:39
    dezamagire si tristete

    buna.....sunt intr-o situatie destul de delicata...de cateva zile am o depresie din cauza unui lucru pe care nu pot sa vi-l spun....plang si sunt trista chiar daca nu vreau sa ma mai gandesc la ecel lucru...cum pot trece peste asta....?

    2
    0

  • claudiu pe 26 Feb 2012, 15:10
    depresia

    neputinta de a intelege ceva din lumea asta,sau mai bine zis neacceptarea faptului ca suntem decat niste animale evoluate in care dumnezeu nui decat o notiune menita sa ne aline nimicnicia,te poate baga intradevar in disperare

    5
    0

  • Adinabluesky pe 26 Feb 2012, 19:38
    Dragă Ana

    E normal sa simti ca viata ta s.a dat peste cap de cand el a plecat..nici lui nu îi este uşor..fii alături de el si dă.i curaj..fi trista, plângi, consumă situatia asta dar sa nu dureze prea mult. Fă ceva nou, umple.te de energie, nu va fi uşor dar merita încerkt..ai grijă de sănătatea ta. Dak vrei sa mai vb scrie aici

    0
    0

  • Adinabluesky pe 26 Feb 2012, 19:43
    Dragă Alexandra

    Sper sa existe si pt tine o soluţie..cred ca tu singura o vei găsi..caută în tine..si uneori noaptea e un sfetnic bun cum se spune..poate universul iti va da un răspuns..fi deschisa sa.l primesti te îmbrătişez

    0
    0

  • Gabi pe 27 Feb 2012, 16:09
    Pt Ana

    Din cate am citit si eu poate fi vorba de o dependenta de acel baiat. Cred ca poate fi foarte bine depasita situatia incercand sa iesi cu prietenii, colegii etc. Incercand sa faci lucrurile care iti plac si sa incerci sa te bucuri de viata asa cum este ea. Cu drag

    0
    0

  • Gabi pe 27 Feb 2012, 16:19
    Pt Alexandra

    Nu stiu din pricina carui fapt esti trista, dar, din proprie experienta, poti face urmatorul lucru si anume sa analizezi situatia chiar daca doare. Vezi cauzele care au dus la acea situatie/lucru, ce a fost a fost; vezi daca situatia se poare remedia si nu intarzia sa o faci (dar nu cu orice pret), iar daca situatia nu se poate remedia, poti sa "jelesti" faptele. Incearca sa iti asumi partea ta de vina, nu in sensul ca sa te invinovatesti numai pe tine, ci sa incerci sa iti dai seama unde si cat ai gresit; iar mai apoi, daca mai sunt implicate si alte persoane care au gresit (fata de tine sau fata de altcineva) sa incerci sa le spui in mod asertiv (nu invinovantindu-i, ci incercand doar sa ii faci sa inteleaga ca intradevar au gresit - asta daca se poate comunica cu acea/acele persoana/e) unde au gresit si sa ierti (dar nu mai intai se a-ti asuma tu raspunderea pentru acea situatie). Un punct important mai poate fi si sa incerci sa vorbesti cu cineva apropiat si care iti da un sentiment de siguranta despre acel lucru. Sper sa-ti fi fost de ajutor. Cu drag

    1
    0

  • claudiu pe 27 Feb 2012, 17:55
    sfaturi,sfaturi

    perfida-i fiinta omeneasca ...constat cu trista dezamagire, odata cu trecerea timpului, tot mai marea noastra asemanare cu ... cu...animalele ,animale care isi manifesta instinctualitatea brut si direct, omul printro siretenie cerebrala reuseste cosmetizarea propriei rautati ,intro forma placuta, acceptata de lumea ext. ,cat si mai ales de el ;haideti sa recunoastem ca la baza iubiri, altruismului nu se afla decat o nevoie personala...da ne place sa dam sfaturi, ne prefacem ca ne pasa,...dar noi facem slava mandrului egou...asa ca fratilor,suntem singuri cu durerea,...noi sau ea... lupta ...,si am ajuns tot la ...animal...

    1
    0

  • nicu pe 27 Feb 2012, 22:13
    VREAU SUSTINERE SI AJUTOR

    eu cred ca am depresie de un an si jum .. nush ce sa fac ca sa scap.am fost la toti doctorii.dar la psiholog nu.nush ce sa mai fac

    3
    0

  • Ema pe 28 Feb 2012, 03:30
    Sunt trista

    Sunt foarte trista, nu-mi mai revin din aceasta stare, dar cel mai grav este faptul ca din persoana care eram acum ceva timp am ajuns o persoana care plange noaptea si scrie un mesaj unor oameni pe internet cautand poate o alinare, o vorba buna.Consider ca e un strigat de ajutor de la o fiinta catre alte fiinte. Am si spasmofilie pe langa astm si alte alergii?Oare are legatura cu depresia in care M INTRAT DE CVA TIMP? cAUT OARE PERSOANA BUNA CARE POATE SA MI DEA UN SFAT, ORICAT DE MIC AR FI SAU ORICE INCURAJARE.

    4
    0

  • adinabluesky pe 28 Feb 2012, 18:54
    Ema

    ai grija de sanatatea ta e de nepretuit..reinventeaza o noua Ema..una zambitoare..trebuie sa gasesti ceva care iti aduce o mica bucurie, cauta...vine si primavara..astept vesti de bine :)

    0
    1

  • adinabluesky pe 28 Feb 2012, 19:00
    da Claudiu

    in spatele altruismului..etc este o nevoie personala, si? asta inseamna sa nu vb cu oamenii care ne cer asta? sa nu mai dam sfaturi? pai daca nu e ceva pur atunci sa nu o mai facem? cum ar arata lumea asta?

    1
    1

  • Ema pe 29 Feb 2012, 02:33
    Multumesc..

    Multumesc ptr sfatul tau!Sincer chiar iti multumesc ca ti.a pasat destul de mult incat sa mi scrii cateva cuvinte ptr mine!Asa am fost mereu o persoana cu foarte mult umor, dar parca acum sunt plicitisitoare.Si mai mult in fiecare zi dau de cate o persoana care mi spune.."Nu mai esti cum erai..!" E greu sa treci peste cand sunt inconjurata de persoana care mi zic asta

    0
    0

  • claudiu pe 29 Feb 2012, 16:51
    amanare

    bravo Adina te indragesc din ce in ce mai mult, dar nu mai convins ,sunt incapatanat in convingeri , si vreau sa te atac destul de dur , dar astazi nu pot , cred ca sunt bine dispus, sau poate faptul ca ai recunoscut...., ma imblanzit putin , dar, mare grija ....animalul tot animal ramane...ha ha ha .

    1
    0

  • adinabluesky pe 2 Mar 2012, 08:23
    be good with me! :)

    Claudiu, inca ceva: eu nu m-am bagat in discutiile astea asa aiurea...eu am trecut si trec prin perioade de neliniste, tristete, depresie si anxietate..asa ca se intampla sa mai stiu si eu cate ceva..nu vb asa din imaginatie...nu fabulez...dar nah, depinde de cum trece fiecare prin experienta asta..mmm, ar trebui sa las si un banc aici sa iti puna un zambet pe buze sa te mai imblanzeasca sa nu cumva sa mai spui ceva amar? :) nici sa indulcesti situatia nu trebuie o poti lasa asa...fara zahar, fara sare...si pe nimeni nu doare

    1
    2

  • claudiu pe 2 Mar 2012, 18:29
    Pt depresivi

    Ce aiurea suna: ''e bine sa faci asa...'' , ''trebuie sa gandesti asa...'', ''reinventeaza o noua Ema...''etc. dar mai amuzanta este si partea ailalta :''multumesc mult,sfatu tau...''... Of...ma enerveaza cumplit amagirea..., Durerea trebuie dusa pana la capat cu demnitate si solitudine , prin suferinta raul se consuma ,acceptarea oricarei soluti de compromis ,de tip ''morfina '' care rimeaza cu Adina ,nu face decat sa va prelungeasca agonia.

    0
    0

  • adinabluesky pe 2 Mar 2012, 21:43
    fiecare cu palaria lui...cu pararia lui..cu PAREREA lui domn'le!

    la fel de bine ti-ai fi putut exprima doar asa opinia: "Durerea trebuie dusa pana la capat cu demnitate si solitudine , prin suferinta raul se consuma ,acceptarea oricarei solutii de compromis,nu face decat sa va prelungeasca agonia" Claudiu, "ce te raneste atat de mult, incat simti ca trebuie sa ma ranesti pe mine pentru a te vindeca?"

    2
    2

  • adinabluesky pe 2 Mar 2012, 21:55
    am uitat ceva...

    semneaza Adina Morfina ;)

    0
    2

  • adinabluesky pe 2 Mar 2012, 22:02
    si daca nu ai citit bine...

    ar trebui sa stii ca am specificat ca noi insine ne putem zbuciuma si vindeca...in noi este solutia...

    0
    2

  • claudiu pe 3 Mar 2012, 16:42
    zahar

    Ai alternat cu usurinta de la o stare la alta, ai fost si victima ,ai fost si agresor, ai fost si prada ai fost si pradator, oricum esti seducatoare, te voi URMARI cu drag

    0
    0

  • deny pe 11 Mar 2012, 13:15
    depresia

    Asa e draga Valentina ai perfecta dreptate,si eu sufar de o depresie si atacuri de panica din nefericire de la varsta de 20 de ani,e oribil recunosc si foarte greu de suportat dar trebuie sa ne gandim la noi si cei din jurul nostru pt ca de asta suntem printre ei!!!si lui Dumnezeu ca el ne scapa

    10
    1

  • niste pastile pe 18 Mar 2012, 19:15
    Am invins!!!

    Nici o clipa n-am crezut ca voi fi acelasi de dinaintea instalarii depresiei. Atac de panica , anxietate si apoi inevitabil :depresia! Dupa luni de zile de stari dintre cele mai ciudate pana atunci, dupa frici de diverse tipuri, dupa ganduri negre si extrem de pesimiste am gasit , ce-i drept nu singur, solutia, salvarea. Dupa ce citisem pe net tot felul de pareri care mai de care ori prea sofisticate ori chiar prea infricosatoare am incetat sa mai fac asta si am inceput sa ma gandesc la ce as putea face cu adevarat pentru mine ca sa ies din acest iad.Si cine citeste stie exact ca e ca un iad adevarat!; dar un iad din care poti scapa , cu siguranta! Am aflat de undeva ca exista un film, un dr. pe nume Wayne Dyer ,iar filmul se numeste "The shift"( il gasiti cu usurinta pe youtube), dar am aflat ca exista Dumnezeu de care uitasem complet, credeam ca sigur exista niste pastile care sa ma salveze. Am vazut filmul de mai multe ori si am inteles ca trebuie sa-mi schimb viata incepand de la cel mai mic detaliu pana la cel mai important(nu trebuie sa renuntati la cei de langa voi); am schimbat tot ce s-a putut schimba in functie de posibilitati, am schimbat de la podelele din casa, cearsafuri, mobilier, pana la cum respiram, cum ma spalam, am facut din toate activitatile minore cate un m ic ritual. Mi-am reformat modul de a gandi si m-am gandit la Dumnezeu , chiar daca habar n-aveam sa ma rog, dar ma gandeam si multumeam incontinuu Lui Dumnezeu. Nici astazi nu stiu sa ma rog Lui , dar stiu ca m-a salvat si pentru asta Ii multumesc in continuare, in fiecare zi de mai multe ori, de cate ori am ocazia, in masina , la toaleta, acasa in pat , oriunde am cateva clipe de singuratate. Am inceput sa fac miscare , inot, desi la inceput , cu frica pentru ca imi era frica sa merg la bazin si sa intru in apa , desi sunt un inotator bun.Astazi inot cu multa placere si credeti-ma n-am nici un fel de stare anxioasa sau de depresie; imi face placere sa fac ceea ce fac, orice fac caut sa simt ca fac acel lucru cu placere, dar in mod special fac ceea ce fac pentru mine. Faceti asta , ridicati-va din pat , iesiti din casa, puneti punct vietii de pana atunci si incepeti altceva, nu e extrem de greu, dar e necesar sa va ridicati in picioare! As fi extrem de multumit daca o singura persoana dintre voi cei care cititi ar face aceste lucruri, renuntati la pastile , la drogurile care vi se administreaza, daca nu dintr-o data macar treptat , dar renuntati.!; ridicati-va in picioare si spuneti-va : Stop! De astazi voi fi altul ;nu cel care am fost pentru ca e clar ca cel care ati fost a intrat in depresie. Si nu uitati sa multumiti Lui Dumnezeu, chiar si pentru depresia prin care treceti , pentru ca este un semn ca trebuie sa va schimbati.!

    14
    0

  • aniana pe 20 Mar 2012, 10:38
    depresie

    mama mea sufera de depresie,de aproape 2 ani de zile decand sa intors din spania.pe data de 13 martie 2012 a plecat de acasa fara sa ii spuna ceva surorii mele,o cautam disperate ,e data si la televizor o cauta si politia,e cautata la spitale,morga peste tot,parca e intrata in pamant.pe data de 16 martie a inplinit 54 de ani si nu am avut cui sai spun la multi ani.a plecat fara de acasa fara bani,telefon nimik.nu mai stim ce sa mai facem suntem disperate,mai ales ca eu sunt departe de fam. in italia si nu pot face nimik.nu stim unde sar fi putut duce,in ultimul timp zicea ca ar vrea sa se otraveasca,ca sar arunca intro groapa sa nu o mai gasesca nimeni,ca ar pleca si nu sar mai intoarce,asta a facut,dar nu cred ca sar fi putut omora,pt ca nu avea curajul,ajunse la capat.va rog ajutatima cu un sfat ca nu mai stiu ce sa fac

    2
    0
Pagina « 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod