Cum să-ţi faci un plan pentru noul an şi cum să-l respecţi

Un nou an a început. În aceste zile suntem plini de speranţe, de vise şi de dorinţe. Parcă în nicio perioadă din an nu suntem mai hotărâţi să luăm decizii, să facem mici schimbări în viaţa noastră să pornim pe alte drumuri.

Un nou an a început. În aceste zile suntem plini de speranţe, de vise şi de dorinţe. Parcă în nicio perioadă din an nu suntem mai hotărâţi să luăm decizii, să facem mici schimbări în viaţa noastră să pornim pe alte drumuri.

Să mă las de fumat, să mă apuc de sport, să manânc mai sănătos, să mă odihnesc mai mult, să zâmbesc mai des, să iubesc mai mult... sunt doar câteva dintre "sarcinile" pe care ni le stabilim pentru noul an. Însă, important este să le respectăm şi să le ducem la bun sfârşit.

Să renunţ la ţigări

Cu siguranţă este prima pe lista ta de rezoluţii, dacă eşti fumătoare. Să te laşi de fumat este, cu siguranţă, o decizie corectă, toată lumea este de acord cu asta. Însă, important este să crezi în ea, să conştientizezi că acest obicei îţi face atât de mult rău, mai ales pe termen lung. Dacă tu nu crezi că renunţarea la acest viciu este o decizie bună, atunci nu vei reuşi să duci la capăt această promisiune. Aşa că, înainte să o pui pe lista ta, gândeşte-te dacă îţi doreşti acest lucru cu adevărat şi încearcă să pui în balanţă ce este mai important pentru tine: sănătatea ta sau plăcerea unui fum.

Să fac sport 

O altă decizie pe care toată lumea ar trebui să o aibe scrisă pe lista de rezoluţii. Sportul este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le putem face pentru corpul nostru. Nu numai că vei arăta mult mai bine, dar te vei şi simţi minunat. Însă, trebuie să fii realistă: rezultatele nu vor apărea după două-trei vizite la sală sau după o tură de parc.

Important este să înţelegi că sportul trebuie să devină parte din obiceiurile tale de zi cu zi. Aşa cum ţi-ai format un mic ritual să te întâlneşti cu prietenele tale la o cafea, tot aşa trebuie să-ţi intre în obişnuinţă să faci mişcare. După câteva luni în care vei practica un sport de două-trei ori pe săptămână, vei deveni dependentă. Iar dependenţa de sport dăunează grav bolilor, celulitei şi depresiei.

Să (mă) iubesc mai mult

Aceasta este o rezoluţie ce ţine de suflet şi care nu are neapărat legătură cu bărbaţii. Nu ştiu de ce, dar foarte multe dintre noi ne-am obişnuit să asociem iubirea cu bărbaţii. Nu spun că este un lucru greşit, dar ce-ar fi dacă am încerca să ne concentrăm mai mult pe iubirea pe care le-o purtăm părinţilor, prietenilor noştrii, acelor oameni care ne sunt alături indiferent de cum ne simţim sau cum arătăm. Şi, de ce nu, să încercăm să ne iubim mai mult pe noi înşine. Să reuşim să ne acceptăm cu bune şi cu rele, să învăţăm cine suntem şi ce vrem să schimbăm la noi. Cu sinceritate, fără minciuni şi ocolişuri. 

Să zâmbesc mai des 

Se spune că "un zâmbet poate face minuni". Lucru deloc fals dacă te gândeşti că la cele mai multe persoane colţurile gurii lăsate în jos creează impresia de om bătrân, obosit, istovit de viaţă. Unde mai pui că provoacă şi riduri.

Aşa că, un zâmbet te poate întinerii şi poate avea un efect asemănător cu cel al unei creme minune. Nu te costă nimic să zâmbeşti mai des.

Lista cu rezoluţii diferă de la o persoană la alta, eu ţi-am dat doar câteva exemple. Important este ca tu să înţelegi că această listă trebuie să cuprindă "obiectivele" tale pe care le poţi atinge. Nu-ţi pune dorinţe pe care nu le poţi îndeplini. Fii sinceră cu tine şi pune-ţi dorinţe realizabile. Un alt pas la fel de important este să-ţi notezi ceea ce îţi propui pentru noul an. Ce e scris pe hârtie se uită mai greu. Şi încearcă să le notezi într-o agendă pe care o foloseşti zi de zi, nu de alta, dar cu cât le vezi mai des, cu atât uiţi mai greu de ele. Ba mai mult, poţi să vorbeşti şi cu prietenii tăi despre rezoluţiile tale, astfel vei fii mai motivată să le duci la bun sfârşit. Un alt truc de care te poţi folosi este să-ţi acorzi câte un "bonus" atunci când atingi un obiectiv. Să aveţi un an minunat!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod