Tentatia parfumurilor de la Renta

Oscar de la Renta este designerul care face furori oriunde s-ar afla. Elegant si plin de stil, admiratorii sai din toata lumea aplauda felul sau de a fi. Creatiile sale incita atmosfera si parfumurile dau intelesuri noi emotiilor.

"Individualitatea este foarte importanta", spune Oscar de la Renta cand aduce vorba despre numeroasele schimbari prin care au trecut femeile in ultimul secol si despre felul in care acestea incearca sa isi protejeze imaginea. "In perioada anilor '70, ele considerau ca trebuie sa se imbrace in costum cu pantaloni, pentru a reusi in asa zisa lume a barbatilor. Ma gandesc la cat de fragila poate fi feminitatea. Cat de important este pentru o femeie sa stie cine e cu adevarat."

Designerul crede ca parfumul pe care l-a lansat in anul 1977, "Oscar", botezat dupa numele sau, a beneficiat de un imediat succes si asta pentru ca se adreseaza unei femei independente, sigure pe sine, careia nu ii este rusine sa isi afiseze feminitatea.
De la Renta nu s-a gandit ca parfumul va avea un succes atat de mare, mai ales ca anul acela a adus cu sine multe lansari.

"Oscar", primul sau parfum, a castigat premiul "FiFi", in 1978, fiind declarat "Cel mai bun parfum al anului". "Desigur", explica Oscar, "numele designerului, o sticla frumoasa si un ambalaj elegant sunt factori de care depinde succesul. In general, oamenii sunt intrigati de nume sau de forma unei sticle. Importanta acestor amanunte pentru snobi se diminueaza pe masura ce femeia isi doreste sa cumpere al doilea sau al treilea parfum. De acum inainte, ea va cauta acea aroma pentru ca stie ca i se potriveste si ca ii sustine imaginea. S-a identificat cu acest parfum."

Oscar crede ca, o data ce femeia a reusit acest lucru, ea nu ar trebui sa isi schimbe parfumul doar de dragul noutatii.
"E ca si cum si-ar schimba culoarea parului in fiecare zi. Luni esti blonda, marti bruneta si continui in acest ritm. Cu siguranta ti-ai pierde identitatea. Nu vreau sa spun ca femeia nu ar trebui sa isi schimbe niciodata infatisarea. Dar un parfum este o semnatura; chiar si dupa ce o femeie paraseste incaperea in care se afla, parfumul sau trebuie sa iti aminteasca de faptul ca s-a aflat in acel loc."

De la Renta spune ca este un lucru dificil, daca nu imposibil, sa vorbesti despre femeia din Europa si, separat, despre cea din America. "Moda si parfumurile sunt atat de interesante si incitante pentru ca lumea devine din ce in ce mai mica, femeia de azi este... internationala. Nu mai sunt valabile clasificarile si nu mai poti recunoaste nationalitatea unei femei dupa felul in care aceasta se imbraca.
Cand am inceput sa creez vestimentatie in anii '60, o femeie nu si-ar fi cumparat niciodata haine roz, daca barbatului ei i-ar fi placut albastrul. Azi, ea face alegerea in functie de gusturile ei si cumpara acea haina roz. Nu inseamna ca nu isi iubeste partenerul, ci doar ca persoana ei este pe primul loc."

"Volupte", lansat in 1992, a castigat cel de-al doilea premiu FiFi. Oscar a creat chiar el sticla parfumului. "Pour Lui", lansat in 1980, de asemenea castigator al unui premiu Fifi, este chiar aroma pe care o foloseste designerul. Nu exista nici o indoiala ca Oscar de la Renta iubeste parfumurile si le considera ca fiind importante: "Moda se schimba si, cu foarte putine exceptii, este uitata de catre public. Dar parfumurile clasice, ca o rochie invizibila, dureaza. Acestea sunt descoperite de noi generatii si numele designerului ramane in memoria lor."

Oscar de la Renta pune mare pret pe parerile celor din anturajul sau: "Daca le pot vinde lor parfumul, inseamna ca acesta va fi un succes.
Oamenii acestia sunt foarte importanti pentru mine. Au cunostintele necesare, autoritate, increderea de a comunica impresii despre frumusetea abstracta a unui parfum. La urma urmelor, rochia o incerci si vezi daca iti vine bine sau nu, dar parfumul trebuie introdus treptat, cu emotie, in asa fel incat o femeie sa nu poata rezista tentatiilor si promisiunilor pe care le inspira."
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod