Vinul Moldovei a impresionat prin calitate europeană și marketing dinamic la expoziția „Good Wine 2015”

”Vinul Moldovei-O legendă vie”, brandul național vinicol al Republicii Moldova, şi-a prezentat noile repere de identitate şi calitate la cea de-a XIV-a ediţie a expoziţiei „Good Wine”, desfășurată la Bucureşti. Reunite la un stand comun, companiile de peste Prut au invitat oaspeţii târgului internaţional să devină parte a legendei vinurilor moderne cu tradiții milenare. Evenimentul organizat în perioada 20-22 noiembrie la Romexpo a adus împreună peste o mie de vinuri celebre de la cca 100 de crame din România, Franţa, Bulgaria, Chile, Republica Moldova și alte state.

Pentru al doilea an consecutiv, vinificatorii din Republica Moldova și Oficiul Național al Viei și Vinului și-au etalat oferta de produs pentru profesioniștii și iubitorii de vinuri din România, participând la „Good Wine” cu standul Wine of Moldova/Vinul Moldovei (www.wineofmoldova.com/ro, www.facebook.com/wineofmoldova). Cei peste 10 mii de vizitatori – producători, importatori, distribuitori şi consumatori direcţi – au fost invitaţi să guste din 200 de vinuri și divinuri (distilate) din Republica Moldova, unele în premieră absolută pentru România, provenind de la 24 de companii: Aroma, Bardar, Barza Albă, Molda/A-wine, Bostavan, Călărași Divin, Carpe Diem, Castel Mimi, Chateau Vartely, Cricova, Minis Terrios, Equinox, Et Cetera, Fautor, Mezalimpe, Mold-Nord, Nis-Struguraș (Dionis Club), Purcari, Suvorov-Vin, Vinăria DAC, Vinăria din Vale, Vinăria Țiganca (Gitana), Vinuri de Comrat și Wine International Project (Garling).

Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, Republica Moldova: „Evenimentul Good Wine este o platformă importantă pentru noi, unde putem să stabilim parteneriate de business și să fim mai aproape de consumatorii noștri.
Suntem mândri că am reușit să convingem profesioniștii și connaisseur-ii din România în calitățile deosebite ale Vinului Moldovei, obținute în rezultatul transformărilor remarcabile prin care trece industria vinicolă din țara noastră în ultimii ani. După embargoul impus de Federația Rusă ne-am angajat într-un demers de calitate și renaștere a tradițiilor, iar România este țara care ne poate înțelege și aprecia cel mai bine vinurile noastre, pentru că produsele noastre au rădăcini comune. Anul trecut am reușit un salt important a exportului de vinuri moldovenești în România de peste 1,5 ori, de la 22 crame active pe piața românească. România este o piață țintă pentru Vinul Moldovei și sperăm, în câțiva ani, să devină piața nr. 1 pentru vinurile de calitate din Republica Moldova.”

Tradițiile seculare, dar mai ales inovația și dinamismul industriei vinicole din Republica Moldova au putut fi descoperite și în cadrul a două evenimente masterclass, organizate în zilele de sâmbătă, 21 noiembrie, și duminică, 22 noiembrie.

Cu o incursiune în istoria vitivinicolă și terroir-ul caracteristic, cei prezenți la masterclass-ul de sâmbătă au putut analiza senzorial oferta premium a Vinului Moldovei.
Cele 11 vinuri și divinuri de la cramele Cricova, Fautor, Dionis Club, Purcari, Chateau Vartely, Vinăria din Vale, Gitana, Castel Mimi, Barza Albă, Călărași Divin și Aroma, au demonstrat că noua identitate vinicolă a Republicii Moldova este sprijinită de o evoluție calitativă incontestabilă.

Participanților la masterclass-ul de duminică, organizat cu suportul Proiectului USAID pentru competitivitate, le-au fost oferite spre degustare produse cu personalitate unică – 7 vinuri „de autor” în ediție limitată, de la Asociația Micilor Producători din Moldova, semnate de virtuozii cramelor Equinox, Molda/A-Wine, Carpe Diem, Et Cetera, Vinăria DAC, Mezalimpe și Minis Terrios.

Într-un cadru profesionist și amical, ambele evenimente au fost prezentate de Cătălin Păduraru, de fiecare dată cu „casa închisă”.
Cătălin Păduraru, degustator expert: „Vinul este un produs aspiraţional, care nu face parte din logica industrială. Nu este suficient ca acesta să aibă un preţ bun, ci tot „bagajul” cu elemente acorporale din spatele lui trebuie să ajungă la  cunoştinţa consumatorilor.
Pentru al doilea an consecutiv am plăcerea să prezint selecții impresionante de vinuri din Republica Moldova, iar în această ediție – să-mi lărgesc prezentarea cu vinurile Asociației Micilor Producători, care merită o atenție specială, în deosebi din partea reprezentanților wine-shopurilor și HoReCa din Romania. Apreciez calitatea şi profilul de produs al Vinului Moldovei, motiv pentru care pot să mă declar un promotor activ al acestuia. Sunt absolut convins că, odată ce îl va cunoaște mai îndeaproape, consumatorul român va îndrăgi vinul din Republica Moldova.”
Standul Vinului Moldovei la „Good Wine 2015” a fost asaltat de vizitatorii atrași de diversitatea produselor expuse, iar prezența masivă la masterclass-uri a reflectat interesul pe care îl are piața din România pentru produsele din Republica Moldova, a căror preț și calitate corespunde tendințelor de dezvoltare a pieței românești.
În prezent, sectorul vitivinicol formează 2,7% din produsul intern brut și 8% din totalul exporturilor din Republica Moldova. Filiera vinului cuprinde 140 de întreprinderi vitivinicole și peste 50 mii de producători de struguri.
Astăzi Moldova are cea mai mare densitate a viilor din lume – 3,8% din suprafaţa ţării şi 7% din terenurile arabile. Cu cca 128 mii de hectare plantaţii de viță-de-vie pe rod, Moldova ocupă locul 13 în lume şi locul 6 în Europa.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod