Catalin Botezatu, vacanta in Dubai si Oman! In apa printre rechini si delfini salbatici si bronz pe cea mai frumoasa plaja din Orientul Mijlociu!

Catalin Botezatu a petrecut o vacanta de vis in Dubai si Oman. A calatorit la business class, cu doar 400 de euro, a locuit intr-un resort pe cea mai frumoasa plaja din Orientul Apropiat, a vizitat cea mai inalta cladire din lume si a inotat si navigat printre rechini si delfini salbatici.
Cu putin timp inaintea controlului anual dupa operatia suferita la inima, Catalin Botezatu a plecat intr-o vacanta exotica, tocmai in Orientul Mijlociu. Designerul s-a relaxat pentru cateva zile la Dubai , iar apoi a ajuns la Salalah, un oras din Oman, situat pe malul Oceanului Indian, considerat capatul lumii arabe.

“Am avut o perioada foarte incarcata. Nu am mai avut o vacanta de mult timp si simteam nevoia sa las deoparte tot stresul din tara si sa plec intr-un loc unde nu am mai fost pana acum: sudul Omanului. Am zburat cu business class de la flydubai pana in Dubai, am stat trei zile acolo, dupa care am avut conexiune spre Salalah, in Oman, un loc de o frumusete incredibila, care mi-a ramas la suflet”, declara Catalin Botezatu.

Meniu de lux in avion

Catalin Botezatu a zburat spre Dubai la Business Class, acolo unde a avut parte de toata atentia staff-ului. A fost servit cu cea mai buna sampanie si a avut parte de un meniu de lux.

“De cand cu operatia la inima trebuie sa aleg intotdeauna clasa Business, acolo unde imi pot personaliza meniul servit in timpul zborului. La bordul cursei flydubai am ales un meniu cu salata, peste si fructe proaspete, insa am gustat putin si din deliciosul desert pe care mi l-au adus”, spune Catalin Botezatu.

In timpul zborului, designerul s-a relaxat urmarind pe ecranul din fata fotoliului sau din piele ecologica din avion filmul “The Great Gatsby”, cu Leonardo DiCaprio in rolul principal, admirand vestimentatiile asemanatoare cu cele din recenta lui colectie.

“Din sutele de filme si de seriale de la bord am ales  <The Great Gatsby>. Imi place DiCaprio, este unul dintre actorii mei preferati, dar mereu am fost fascinat si de epoca anilor ’20 si de petrecerile din acea vreme. Mi-ar fi placut sa fi fost chiar eu Marele Gatsby intr-o viata anterioara.”, mai spune Botezatu.

A luat pranzul sub apa

La Dubai, Catalin Botezatu a mers la celebrul resort Atlantis The Palm, unde a admirat acvariul imens, de 10 milioane de litri de apa si cele peste 11.000 de specii de pesti si animale marine, printre care si pisici de mare, rechini si pesti-ciocan. Apoi, a luat pranzul intr-un restaurant situat sub apa, cu vedere direct la acvariul imens in care a fost construit un oras subacvatic precum Atlantida.

“La Dubai totul e o nebunie, insa la Atlantis am avut parte de o experienta cu totul aparte. De exemplu,  intr-un apartament urias, de aproape 300 de metri patrati, care avea inauntru doua fantani cu apa proaspata, in stilul celor romane de odinioara, in fiecare dimineata, sunt puse petale de trandafiri, iar mireasma se simtein toate cele patru camere.

“Cei de la Atlantis au construit si un acvariu urias, cu peste 10 milioane de litri de apa si in jur de 11.000 de specii de pesti si animale acvatice.
Au vrut chiar sa-mi arate ca pot sa intru cu picioarele intr-un acvariu unde aveau pesti piranha. Mi-au spus ca nu musca atata vreme cat sunt bine hraniti, insa nu am avut curajul sa merg pe mana lor.

Am mers apoi in parcul lor de distractii, Aquaventure, unde m-am plimbat printr-un tub de sticla ce trece printr-un acvari imens cu rechini si pisici de mare. Am stat pe colac, pe apa curgatoare, iar rechinii treceau pe deasupra mea. A fost fantastic”
, continua Catalin Botezatu.

A mancat prajituri dietetice in cea mai inalta cladire din lume

Cu toate ca a fost de mai multe ori la Dubai, Catalin Botezatu a avut pentru prima data timp sa viziteze Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume.

“In turn se urca cu programare, iar acum a fost pentru prima data cand mi-am rezervat din timp biletul pentru vizita. Cladirea are 803 m inaltime si am urcat pana la etajul 148, care este situat la 555 de metri. Aici te simti ca intr-un avion care se inalta spre cer. Privelistea este fantastica. Daca cerul este senin ai parte de o panorama de 360 de grade asupra Dubaiului. Vezi totul pana la zeci de kilometri distanta. Zgarie norii, marea si desertul. Este o priveliste de neuitat”, spune Catalin Botezatu.

Pe cea mai inalta punte de observatie din lume fiecare vizitator este tratat ca un VIP, este servit cu sampanie, cafea si este invitat sa deguste prajituri dietetice ale celebrului patiser francez Pierre Herme.

“La Burj Khalifa At the Top, puntea de observatie de la etajul 148, pot urca in fiecare ora doar 20 de persoane. Totul este foarte bine organizat, astfel incat nu se calca lumea in picioare. Poti servi o cafea in cel mai inalt bar din lume si te poti delecta cu prajituri delicioase, create de Pierre Herme, unul patiser de renume. El a reinventat celebrele macarons”, spune designerul.

Imediat langa Burj Khalifa se afla un adevarat paradis de shopping, Dubai Mall, acolo unde designerul si-a petrecut ore bune la cumparaturi.

“La Dubai exista si cel mai mare mall din lume. Nu iti ajunge o zi sa-l vezi pe tot. Jumatate din acest mall este rezervat brandurilor de lux. Am profitat de faptul ca am fost in vacanta si mi-am petrecut mai mult de jumatate de zi colindand magazinele”
, mai spune designerul.

S-a bronzat pe cea mai intinsa plaja din lume

In a doua jumatate a vacantei, Catalin Botezatu a ajuns intr-un loc exotic si indepartatat, tocmai in Oman, pe malul Oceanului Indian.

“Dubai-ul a devenit unul dintre cele mai importante hub-uri din lume, iar de aici poti zbura aproape oriunde iti doresti.
Cu o cursa flydubai am ajuns la Salalah, un oras din Oman, situat pe malul Oceanului Indian. Aici m-am cazat la Salalah Rotana, un resort urias, care are deschidere la cea mai frumoasa si mai mare plaja din Orientul Mijlociu”
, povesteste Catalin Botezatu.

Hotelul are deschidere la o fasie de peste 20 de kilometri de plaja pustie si salbatica, cu nisip alb si fin, presarata pe alocuri cu palmieri.

“Plaja de la Salalah este una dintre cele mai frumoase din lume. In Caraibe nu gasesti asemenea plaje. Poate doar in Australia, insa este la capatul celalalt al lumii. In plus, Oceanul Indian este mereu cald, astfel ca poti face baie tot timpul anului. Este un loc ideal pentru a-ti petrece vacanta de iarna si chiar Revelionul”, mai spune Botezatu.

In cautarea delfinilor salbatici

Pasionat de aventura, Catalin Botezatu si-a propus intr-una dintre zile sa vada indeaproape  delfinii ce impanzesc coasta Omanului. Designerul s-a aventurat in largul Oceanului Indian, la bordul unei barci cu motor, pentru a ajunge in apropierea prietenoaselor mamifere.

“Cei de la Rotana mi-au spus ca sunt zeci de delfini salbatici de-a lungul coastei, care se apropie de mal in fiecare dimineata. Dupa o jumatate de ora de mers cu barca chiar am vazut o familie de 4-5 delfini, care ne dadeau tarcoale. Am vrut sa inot cu ei, insa Oceanul era agitat si valurile erau cam mari. M-am multumit sa-i admir si sa le fac poze de la distanta”, povesteste Catalin Botezatu.

Si-a astamparat setea cu apa din nuca de cocos

Cand mercurul din termometre a urcat la peste 40 de grade, Catalin Botezatu a oprit masina pentru a-si astampara setea cu apa de nuca de cocos.

“In jurul orasului Salalah sunt tot felul de plantatii de fructe exotice, iar la marginea drumului gasesti mereu negutatori bucurosi sa-ti vinda produsele lor. Am baut apa proaspata de nuca de cocos, am mancat licii si am incercat pentru prima data trestia de zahar. Este o radacina care se taie in bucati, nu foarte dulce dar racoritoare”, continua Catalin Botezatu.

A mancat pe jos, intr-un restaurant traditional omanez

Cireasa de pe tort a vacantei lui Botezatu in Oman a fost un pranz servit la un restaurant traditional. Aici, designerul nu s-a dat in laturi si a mancat cu mana, direct de pe un celofanul asezat pe covor.

“Ei mananca pe jos, fara sa aiba scaune si mese si fara sa foloseasca tacamuri. Barbatii mananca intr-o parte si femeile in alta parte; asa este traditia la ei… Pe covorul persan se intinde un celofan, mancarea se pune la mijloc si fiecare alege ce doreste.
Am incercat carnea de rechin si carnea de camila, orez cu tot felul de mirodenii si <pestele rege>, preparat la gratar. Pranzul a fost o experienta cum nu se poate mai interesanta. Este ca si cum ne-am fi intors in timp, in urma cu mii de ani”
, mai spune Botezatu.

A cules “aur” din copaci in Oman

Salalah, orasul din Oman in care Catalin Botezatu si-a petrecut vacanta, este renumit in lumea intreaga drept capitala mondiala a parfumurilor. Pe muntii din jurul orasului cresc copacii care produc tamaia, un ingredient de baza al multor parfumuri cunoscute.

“Salalah era un oras situat pe celebrul Drum al Matasii de odinioara, iar tamaia era considerata intr-o vreme mai valoroasa decat aurul. In munti cresc copacii de frankincense, care produc tamaia. Se razuieste tulpina lor cu un cutit, iar aceasta produce o seva, o rasina care se usuca si se transforma in tamaie. Ghidul mi-a aratat exact cum se face acest lucru. Tamaia de calitate superioara este transparenta si chiar se poate roade, in loc de guma”, spune Catalin.

In piata veche a orasului, Botezatu a cumparat numeroase esente de parfum, smirna si tamaie pentru casa si bijuterii din aur.

“Souk-ul lor, piata traditionala araba, este impartit intre comerciantii care vand parfumuri, aur si esente parfumate pentru casa. Salalah este capitala parfumurilor, aici gasesti sute de uleiuri parfumate si mi-am cumparat esente de iasomie, de trandafir, scortisoara, lemn, tamaie si lacramioara. Sunt esente pure, astfel incat doar o picatura este suficienta pentru a mirosi frumos toata ziua. Am mai luat smirna si tamaie, care se ard pe dispozitive speciale si degaja un miros frumos in toata casa. Nu m-am putut abtine si am cumparat si cateva bijuterii deosebite din souk-ul lor de aur”, continua Botezatu.

Catalin Botezatu si Balaurul din stanca

In timpul vacantei sale petrecute in Oman, Catalin Botezatu a ajuns si intr-una dintre zonele sacre ale tarii, Al Mughsayl, acolo unde legendele spun ca odinioara traia un balaur de temut.

“Aceasta zona de pe malul Oceanului este stancoasa si plina de pesteri, iar unii locuitori ne-au povestit legenda Balaurului din stanca. In vremuri stravechi in aceste pesteri traia un Balaur care speria toate corabiile care incercau sa se apropie de coasta, iar in urma unei lupte intre oameni si bestie, aceasta din urma a fost legata cu lanturi si aruncata pe fundul Oceanului.
In locul unde a cazut balaurul s-au format cateva cratere uriase, de unde apa izbucneste de fiecare data cand un val furios se loveste de stanci. Jetul de apa este precedat de un zgomot urias, despre care locuitorii spun ca este balaurul nervos, care tot incearca sa rupa lanturile si sa iasa la suprafata. Desigur, e doar un mit”
, povesteste Catalin Botezatu.

Cu barca pe singurul rau cu apa dulce din Peninsula Araba

In apropiere de Salalah, Catalin Botezatu s-a plimbat cu barca pe raul Wadi Darbat, care este singurul rau din toata Peninsula Araba cu apa tot timpul anului.

“Daca tara noastra este plina de rauri, paraie si paraiase, iar pentru noi este un lucru comun, iata ca pentru arabi un astfel de rau este o minune. Wadi Darbat este situat intre munti, iar in weekend toata lumea vine aici la picnic, la scaldat sau la plimbari din barca. Din iunie pana in septembrie, in aceasta regiune este sezonul ploios, iar muntii golasi se acopera de vegetatie. Pentru arabi Salalah este singurul loc din zona unde se pot bucura de ploaie si de temperaturi care ajung a 20-22 de grade. Pentru ei, primavara este un miracol”, continua Catalin Botezatu.

Catalin Botezatu a calatorit in Oman cu flydubai, la clasa Business. Au fost necesare doua zboruri: Bucuresti-Dubai, de patru ore si jumatate, si Dubai-Salalah, de aproape doua ore.

In Dubai designerul s-a cazat la Rotana Media Hotel, iar in Oman la Salalah Rotana Resort.

Un bilet cu flydubai la business class spre Dubai costa doar 400 de euro. Calatorii au la dispozitie fotoliu din piele ecologica, spatiu foarte mare la picioare, display propriu cu acces la sute de filme, seriale si productii TV, precum si serviciu de catering a la carte.