Sarea si zaharul: cum ne afecteaza inima

Dupa grasimi, urmatoarele pe lista neagra sunt zaharul si sarea. Ele sunt benefice, insa nu in cantitatea pe care o consumam noi. Ce inseamna sa le consumi cu moderatie?

Dupa grasimi, urmatoarele pe lista neagra sunt zaharul si sarea. Ele sunt benefice, insa nu in cantitatea pe care o consumam noi. Ce inseamna sa le consumi cu moderatie?

 

Avem nevoie de sare si zahar, insa specialistii atrag atentia asupra consumului exagerat care ne conduce direct in "bratele" bolilor cardiovasculare. De aceea este necesar sa stim ce inseamna un consum moderat de sare si zahar. Acest lucru il putem respecta, insa avand mare grija la alimentele procesate din magazine care ascund cantitati insemnate de zahar si sare.

Daca te preocupa sanatatea ta si vrei sa iti imbunatatesti dieta, acordand atentie catorva factori esentiali atunci citeste intotdeauna etichetele alimentelor pe care le cumperi din magazin.

Asa vei putea sa controlezi cantitatile de sare (sodiu) si zahar consumate.

 

 

La ce trebuie sa fii atenta cand citesti eticheta unui produs?

 

  • produsele care au inscriptionat pe eticheta: sodiu, bicarbonat de sodiu sau orice ingredient care contine Na (simbolul chimic al sodiului);
  • produsele care au inscriptionat pe eticheta: glucoza, sucroza, lactoza, fructoza, maltoza, sirop din malt, melasa si dextroza.


Nu trebuie sa te surprinda faptul ca este posibil sa gasesti chiar mai multe dintre aceste ingrediente in acelasi produs, ceea ce inseamna o cantitate si mai ridicata de zaharuri si sodiu.

 

 

Cum afecteaza sarea in exces inima?


Sarea (clorura de sodiu) este un mineral esential pentru buna functionare a organismului, insa numai in aceste cantitati stabilite:

  • 2,3 g pe zi in cazul unei persoane sanatoase este echivalentul unei lingurite;
  • 1,5 g pe zi in cazul persoanelor care prezinta un risc ridicat de boala cardiovasculara, precum si orice persoana care are peste 50 de ani.


"Cu cat aportul de sodiu este mai mic, cu atat efectul este mai benefic asupra tensiunii arteriale. Persoanele care au peste 50 ani si cele care prezinta factori de risc cardiovascular (cu predispozitie), hipertensiune arteriala, cu boli renale, ciroza si insuficienta cardiaca sunt mai sensibile la cresterea tensiunii arteriale in urma consumului de sare", precizeaza dr.

Anda Avramescu, medic specialist medicina generala, Rezident an I Diabet si Nutritie.

Iata de ce trebuie sa fim atenti la alimentele procesate, deoarece acestea ascund o cantitate ridicata de sare:

  • mezeluri: 2,5 - 9 g de sare/100g;
  • peste afumat: 1,5 - 5 g de sare/100g;
  • branzeturi: 1,8 g de sare/100g;
  • sosuri, conserve: 1,5 g sare/100g.


Problemele cu care te poti confrunta in cazul unui consum exagerat de sare: multe studii au demonstrat o legatura directa intre consumul de sodiu si hipertensiunea arteriala.

Astfel, cu cat vei consuma mai multa sare cu atat vei avea o tensiune arteriala mai ridicata pentru ca rinichii tai nu reusesc sa proceseze si sa elimine sarea in exces.
Iar daca nu este controlata, poti sa faci insuficienta renala, dezvoltand si afectiuni la nivelul inimii.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată