Dr. Oz: 5 cele mai bune surse de calciu în afară de lactate. Vezi care sunt!

Facebook Twitter gplus Comenteaza
Dr. Oz: 5 cele mai bune surse de calciu în afară de lactate. Vezi care sunt!

Ştiai că 25 de grame de seminţe de susan conţin 1000 miligrame de calciu care se absoarbe foarte uşor în organism? Dr. Oz te învaţă care sunt cele mai bune surse de calciu în afară de lactate.

 

Am fost învăţaţi de mici că lactatele sunt cele care ne asigură un aport optim de calciu. Nu contestă nimeni acest lucru, însă există cercetări care scot la iveală faptul că acest mineral important pentru sănătatea noastră se regăseşte şi în surse vegetale. De asemenea, potrivit ultimelor studii realizate se pare că această formă de calciu de origine vegetală se absoarbe chiar mai bine în organism decât cel care se regăseşte în lactate.

Părerile sunt pro şi contra atunci când vine vorba despre mitul potrivit căruia doar lactatele ne asigură acea cantitate de calciu necesară pentru organism. Însă, dacă ne gândim mai bine există persoane care nu consumă produse lactate şi cu toate acestea nu au lipsă de calciu. În schimb, adoptă o dietă bogată în verdeţuri, produse din soia, legume proaspete, fructe, cereale integrale, nuci şi seminţe crude care le asigură necesarul de vitamine şi minerale.


De ce ai nevoie de calciu?

  • pentru oase, cartilaje, dinţi, tendoane şi ţesutul conjunctiv.
  • ajută numeroase enzime să-şi facă treaba în organism.
  • colaborează cu neurotransmiţătorii.
  • este esenţial pentru coagularea sângelui.



Cum îţi dai seama că ai lipsă de calciu?

Iată care sunt principalele simptome pe care medicul Robert Morse le-a enumerat în cartea sa “Să trăim sănătos fără toxine”:

  • Crampe şi spasme musculare;
  • Bătăi cardiace puternice;
  • Insomnie;
  • Irascibilitate şi stări de nervozitate;
  • Degradarea şi căderea dinţilor;
  • Hemoroizii;
  • Dureri la jumătatea spatelui;
  • Apariţia venelor varicoase.


Potrivit specialiştilor avem nevoie de un aport zilnic de 1000 miligrame de calciu la adulţi şi 1200 miligrame de calciu pentru femeile însărcinate şi tineri.


Cele mai bune surse vegetale de calciu

Iată care sunt cele mai bune surse de calciu recomandate de celebrul Dr. Oz:

1. Seminţele de susan

Potrivit unui medic nutriţionist celebru în Marea Britanie, Gillian McKeith, 25 de grame de seminţe de susan conţin aproape 1000 miligrame de calciu. Pe lângă calciu, seminţele de susan sunt o sursă importantă de proteine, fier, magneziu, cupru, zinc, potasiu, vitamina A, E şi complexul B.


2. Seminţele de cânepă

Au un conţinut ridicat de proteine, acizi graşi omega 3 şi omega 6, în raportul ideal, calciu, magneziu, fibre, fier, fosfor, sodiu şi vitamina E.


3. Legumele cu frunze de culoare verde închis

Pătrunjelul, spanacul, busuiocul, rucola, algele, broccoli, urzicile, cimbrul şi mărarul au un conţinut ridicat în calciu. De aceea este recomandat să le incluzi în dietă.


4. Sardinele


Sardinele proaspete preparate simplu la cuptor sau pe grătar, precum şi cele conservate în ulei au o cantitate mare de calciu. Nu uita să mănânci măcar o conservă pe săptămână, amestecându-le într-o salată de crudităţi.


5. Soia

Laptele de soia conţine la fel de mult calciu precum cel de vacă.

Alte surse importante de calciu găseşti în seminţele de dovleac, migdale, portocale, morcovi, seminţe de floarea-soarelui, alune, tofu, orez brun. În principal trebuie să reţii că acest mineral se regăseşte în majoritatea fructelor şi legumelor. 

 

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Maria pe 11 Aug 2013, 20:32
    semintele de susan si in

    Buna seara ,sunt diagnosticata cu ostioporoza ,urmez un tratament naturist MSM SOLARY 750mg ( extract din 5 plante : rad.de curcuminoide, Ghiara Diavolului , Boswellia,,Geara Matei, Herpagozide) , eu as vrea sa stiu daca mai pot suplimenta in alimentatie aceste seminte si daca da, cum se adminstreaza ? in cure, de cate zile ? cum ar fi cele de susan sau semintele de in - semintele de in (din cate am citit ) pot incetini sau bloca absorbtia altor medicamente

    0
    0

  • betivul pe 4 Apr 2013, 19:22
    ca&comp

    asta-i dus rau...da de coaja de oua cu miere si lamiie o fi auzit ?

    5
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Femeile cu funcţii de conducere, mai deprimate decât bărbaţii cu poziţii similare

Gena singurătăţii: Unii oameni sunt programaţi genetic pentru a rămâne celibatari

Frumuseţe. 6 smoothie-uri care ascund faptul că ai băut toată noaptea

Ce înseamnă prietenia adevărată

Ritual de frumusete

Salvează timp cu ajutorul SOS Raceala!

VIDEO: Cadoul emoționant al unui tată de ziua fiului său, bolnav de cancer

Chris Hemsworth, cel mai sexy bărbat în viaţă

Baby Spa - grijă pentru siguranță și sănătate

Cum își pedepsește Jamie Oliver copiii: le pune ardei iute în mâncare

Nicoleta Luciu suferă de miopie

Sex

Femeile moderne preferă tehnologia şi somnul în locul sexului

VIDEO: O tânără umblă dezbrăcată prin Manhattan, dar nimeni n-o ia în seamă

Poveste adevărată: "Sunt victima propriei frumuseți. Oamenii mă văd ca pe un obiect"

Sănătatea ta. 5 sfaturi pentru o digestie corectă. Încearcă-le!

Olympus își extinde gama de lactate bio

Dr. Oz: 6 alimente care te ajută să găteşti rapid şi sănătos

Dr. Oz: Cum să faci o detoxifiere cu alimente solide, nu cu sucuri

Dr. Oz: 6 alimente care luptă cu îmbătrânirea şi-ţi menţin tenul tânăr

Ce planuri de viitor are Simona Halep: "Sunt nerăbdătoare să-mi fac familie, să am copii"

Harry Potter a făcut o magie: A băut antigel și n-a pățit nimic!

Antibioticele naturale din cămară

Lecția crudă a fetei care a ales să se sinucidă pentru a nu lăsa cancerul s-o omoare

5 alimente care sunt antibiotice naturale

Dietă: 5 super-seminţe cu puteri miraculoase pentru sănătate şi siluetă

Simona Halep și-a schimbat antrenorul

7 ani de Baby Spa

Cher este bolnavă şi poartă un monitor cardiac

VIDEO: Cum faci repede maioneza fără să se taie

Dr. Oz: Ce spune faţa ta despre cât de sănătoasă eşti. 5 semne