De ce e mai bine să bei cafea proaspăt măcinată

Adori să-ți începi ziua cu o ceașcă de cafea proaspăt măcinată? Studiile arată că ai putea trăi mai mult dacă o savurezi des.
Substanțele din componența cafelei reduc inflamațiile și accelerează vindecarea leziunilor. În afară de faptul că te ajută să te trezești mai ușor, cafeaua ar putea să-ți adauge ani de viață!
 
Mirosul plăcut, aroma revigorantă și plăcerea gustului te fac să uiți cât de devreme te-ai trezit de fiecare dată când savurezi o ceașcă de cafea proaspăt măcinată. Este un moment de relaxare, care te ajută să uiți de stres și să-ți începi ziua plină de energie. De asemenea, cafeaua previne rezistența la insulină și contribuie la menținerea unui nivel stabil al glicemiei pe parcursul zilei. 
 
Cafeaua a intrat din nou în atenția cercetătorilor, iar noile efecte benefice constatate ar putea să o transforme în băutura ta preferată. Nu trebuie să te limitezi numai la o ceașcă de cafea pe zi.
Din contră, studiile de specialitate au arătat că persoanele care consumă până la 8 cești de cafea pe zi trăiesc mai mult decât cele care o evită cu desăvârșire. Riscul de deces pentru adepții cafelei este cu 15% mai redus față de cei care preferă alte băuturi.
 
Aceste efecte au fost constatate pentru următoarele sortimente: cafea proaspăt măcinată, cafea instant și varianta decafeinizată. Astfel, chiar și persoanle care au o sensibilitate la cafeină, pot obține beneficiile cafelei. Diferențele date de cantitatea de cafea consumată sunt minime, în ansamblu contând mai mult consumul zilnic decât respectarea strictă a cantității. Dacă într-o zi bei 2 cești, apoi bei 5, iar a treia zi 8, efectele pozitive vor exista datorită consumului constant de cafea. Nu trebuie să încerci să respecți exact aceeași cantitate, dar, dacă asociezi ceașca de cafea cu pauza din cursul dimineții sau cu întâlnirile cu prietenii, încet-încet vei crea un ritm în care bei cafea.
 
„Spre deosebire de prăjituri sau chips-uri, cafeaua chiar are un efect benefic.
La prima vedere este dificil de crezut că o băutură pe placul tuturor are un efect pozitiv pentru  că, de obicei, alimentele cu gust deosebit necesită un consum redus sau moderat, din cauza zaharurilor sau a grăsimilor. În cazul cafelei, este în regulă să consumi mai multe cești fără să te simți vinovată”
, explică dr. Alice Lichtenstein, expert nutriționist de la Universitatea din Tufts.
 
Cu toate acestea, trebuie să reții că numai cafeaua este benefică. Dacă fumezi o țigară la cafea anulezi orice avantaj.
Deși cele două obiceiuri sunt cel mai adesea asociate, fumatul anihilează efectele pozitive și te expune la riscuri semnificative. Este important să eviți și fumatul pasiv pentru că este la fel de dăunător. Savurează o ceașcă de cafea simplă, în timpul lecturii sau când discuți cu prietenii. Cafeaua stimulează capacitatea de concentrare, deci nu ar fi rău să bei o ceașcă în timpul unei reuniuni sau al unei întâlniri de afaceri. Te va ajuta să fii mereu atentă la detalii, să poți interveni  cu un comentariu util și să reții punctele principale asupra cărora s-a negociat, precum și rezultatele.
 
De asemenea, este util să bei cafea între micul dejun și prânz pentru a evita gustările suplimentare. Gustul aromat te va face să uiți de dulciuri și îți vei putea desfășura activitatea foarte eficient.
Dacă după-amiaza simți că te cuprinde o stare de somnolență, tot cafeaua este soluția! Bea o ceașcă și amețeala, oboseala sau plictiseala vor dispărea rapid. 
 
Singurul moment al zilei în care nu este indicat să bei cafea este seara. Cu aproximativ 6 ore înainte să te culci ar trebui sa întrerupi consumul de cafeină. În acest fel te asiguri că vei avea un somn liniștit și eviți să te trezești des în timpul nopții. Cafeina te poate ține trează până la ore foarte târzii, iar efectul diuretic va deveni enervant când te vei trezi des pentru a merge la toaletă. Înlocuiește cafeaua cu limonadă sau ceai de ghimbir seara. Aceste băuturi stimulează digestia, care devine mai lentă pe timpul nopții, iar a doua zi vei avea din nou energie pentru noi activități.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată