Protectie cardiovasculara

Bananele sunt una dintre cele mai bune surse de potasiu, un mineral esential care mentine in parametrii normali presiunea sanguina si functiile inimii. Deoarece aceasta contine 467 mg de potasiu si numai un 1 mg de sodiu, o banana pe zi ajuta la cresterea presiunii sanguine si protejeaza impotriva ateroscrelozei.

Efectele pozitive ale bananei asupra afectiunilor cardiovasculare au fost demonstrate cu ajutorul mai multor studii. De exemplu, cercetatorii au urmarit efectele banalelor asupra presiunii sanguine la peste 40.000 de americani. Barbatii care au avut o dieta bogata in potasiu, dar au consumat si alimente cu un continut ridicat de magneziu si fibre, prezentau o reducere substantiala a riscului de a face un atac de inima.  

Cu privire la beneficiile cardiovasculare, potasiul, care se gaseste si in banane, ajuta sanatatea oaselor. Potasiul poate impiedica pierderea calciului prin urina, cauzata de consumul excesiv de sare.


Protectie impotriva ulcerului

Cu mult timp in urma au fost recunoscute efectele antacizilor din banane, care protejeaza impotriva ulcerului stomacal si afectiunilor declansate de ulcer. Potrivit unui studiu, un simplu amestec intre banane si lapte inseamna suprimarea semnificativa a secretiei de acid.

Bananele protejeaza  in 2 moduri:
  • prima data, substantele care se gasesc in banane ajuta la activarea celulelor care compun membrana protectoare a stomacului, deci acestea produc un mucus protector impotriva acizilor care se formeaza in stomac.
  • a doua oara, ajuta componente gasite in stomac, denumite inhibitori protectori, la eliminarea bacteriei din stomac, cunoscuta ca fiind cauza primordiala a ulcerului de stomac.


Afectiuni intestinale

Bananele sunt o alegere inteleapta indiferent de afectiunea de care suferi sau de problemele pe care doresti sa le depasesti. De exemplu, diareea reduce cantitatea electrolitilor din organism, dar cu ajutorul bananelor poti reaproviziona organismul cu potasiu, unul dintre cei mai importanti electroliti, care ajuta si la imbunatatirea functiilor inimii.

De asemenea, bananale contin o fibra solubila, denumita hidrocoloid, care ajuta la normalizarea miscarilor tractul digestiv si usureaza constipatia.


Imbunatatesc vederea

Cand erai copil se poate ca parintii sa-ti fi spus ca morcovii iti pastreaza vederea, insa ca persoana adulta ai nevoie de mai multe fructe pentru mentinerea vederii. Un studiu publicat in Arhivele de Oftalmologie arata ca prin consumul a 3 sau mai multe fructe pe zi se previne degenerescenta maculara, prima cauza a piederii vederii la persoanele in varsta.

Protejeaza oasele

Consumul frecvent de banane, ca parte al modului sanatos de alimentatie, ajuta organismul sa asimileze mai bine calciul si astfel oasele tale vor fi sanatoase si puternice pentru mai mult timp.  

Bananele sunt o sursa extraordinara de fructooligozaharide, un component probiotic datorita continutului de bacterii prietenoase pentru colon. Aceste bacterii benefice produc vitamine si enzime digestive care imbunatatesc capacitatea de asimilare a nutrientilor, dar au si proprietatea de intarire a sistemului imunitar. Cand fructooligozaharidele sunt fermentate de aceste bacterii prietenoase, nu creste doar numarul de bacterii probiotice, ci si capacitatea organismului de a asimila calciu. De aici, rezulta ca tranzitul gastrointestinal este scazut, dar si riscul de a face cancer de colon este diminuat.  

De asemenea, bananele au un continut ridicat in provitamina A, care protejeaza impotriva afectiunilor cronice, incluzand unele forme de cancer, afectiuni cardiovasculare si diabet. Pentru ca bananele sa aiba o cantitate mai mare de provitamina A, culoarea miezului trebuie sa fie cat mai galbena.


Protejeaza sanatatea rinichilor

In fiecare an sunt diagnosticate aproximativ 190.000 de cazuri noi de cancer la rinichi. Printre factorii de risc se regasesc: fumatul, presiunea sanguina ridicata, obezitatea si expunerea la substante toxice (azbest, cadmiu).

In Jurnalul International de Cancer, cercetatorii sugereaza ca prin consumarea tuturor fructelor si legumelor, mai ales al bananelor ajuti organismul sa previna cancerul de rinichi. Aceasta este colncluzia unui studiu care a durat 14 ani si la care au participat 61.000 de femei, cu varsta cuprinsa intre 40-76 de ani. Astfel, consumul a mai mult de 75 de portii de fructe si legume in fiecare luna (adica aproximativ 3 vegetale pe zi) reduce riscul de a face cancer la rinichi cu 40%. Dintre fructe, bananele ofera cea mai mare protectie. In randul legumele, cea mai mare protectie o ofera varza si legumele de la care consumam radacina, riscul fiind redus cu 50-60%.

Bananele au aceste proprietati, deoarece au un continut ridicat de acid fenolic, iar varza este bogata in sulf, care ajuta la detoxifiere. Impreuna acestea formeaza un amestec de fitonutrienti de mare ajutor in protejarea functiilor rinichilor.
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • gabi pe 7 Oct 2012, 09:06
    totusi

    Chiar daca sunt pline de substante toxice de la conservanti?

    0
    0

  • stefan pe 3 Iul 2012, 00:56
    asa e

    bananele=za best

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Poveste adevărată: "Crăciunul nu mai e la fel fără mama"

5 reţete de cozonaci. Pregăteşte-te pentru Crăciun!

Modă. Roşul, culoarea pe care trebuie să o porţi de sărbători!

Programul magazinelor de sărbători: Închis de Crăciun şi Anul Nou, program prelungit între 26 şi 31 decembrie

VIDEO: O căsuţă ca-n poveşti, cu un decor de Crăciun fabulos

Ciucaș are un nou membru în familie, PET-ul de 1 litru

Studiu: Grăsimea poate fi eliminată din organism şi prin plămâni

Casa Rémy Martin a lansat Centaure de Diamant

Rihanna, director de creaţie la Puma

Gătești acasă? Ai riscuri mai mari de sănătate!

Frumuseţe. 30 de accesorii de păr ideale pentru coafurile de Crăciun

Carmen Brumă, reguli clare pentru sărbători fără kilograme în plus

Studiu: Cei care se simt mai tineri trăiesc mai mult

Frumuseţe. Cum să ai un ten impecabil până la Crăciun. 5 trucuri de îngrijire

10 trucuri pentru selfie-uri de nota 10

Bărbaţii îşi ascultă soţiile timp de 6 minute. Cu prietenii rezistă 25 de minute

Am dat cancerul pulmonar cu 13.500.000 de paşi înapoi

Materialele naturale, nuanțele metalice și detaliile îndrăznețe - recomandările Papucei pentru sărbătorile de iarnă

Cum va fi vremea de sărbători: Prognoza meteo pentru toată țara

VIDEO: Angelina Jolie a anunţat că suferă de varicelă

Zilele de 24 şi 31 decembrie 2014 au fost declarate de Guvern drept zile libere

Cadouri de Crăciun: 7 sfaturi ca să faci economii când ai ditamai lista de cumpărături

România, 30 de zile fără soare! Cum ne afectează vremea?

Cele mai proaste diete ale anului: Regimurile vedetelor, dezastru pentru sănătate

Recomandat de peste 25 de ani de către medicii ginecologi, utilizat de milioane de femei

Dulciuri în ediție limitată de sărbători

În brutăriile Paul, cafeaua are aromele iernii, în noua gamă Cappuccino Collections

Drumul spre glorie. Ce sacrificii fac unii copii pentru a ajunge vedete sportive?

OMS recomandă două vaccinări, nu trei, împotriva HPV, pentru fete, de la 9 ani

Cum să faci un cozonac delicios de Sărbători: Carmen Brumă dezvăluie rețeta!