"/>

Bananele - Beneficii asupra sanatatii

Facebook Twitter gplus Comenteaza
Bananele - Beneficii asupra sanatatii" alt="Bananele - Beneficii asupra sanatatii" title="Bananele - Beneficii asupra sanatatii" border="0" />

Protectie cardiovasculara

Bananele sunt una dintre cele mai bune surse de potasiu, un mineral esential care mentine in parametrii normali presiunea sanguina si functiile inimii. Deoarece aceasta contine 467 mg de potasiu si numai un 1 mg de sodiu, o banana pe zi ajuta la cresterea presiunii sanguine si protejeaza impotriva ateroscrelozei.

Efectele pozitive ale bananei asupra afectiunilor cardiovasculare au fost demonstrate cu ajutorul mai multor studii. De exemplu, cercetatorii au urmarit efectele banalelor asupra presiunii sanguine la peste 40.000 de americani. Barbatii care au avut o dieta bogata in potasiu, dar au consumat si alimente cu un continut ridicat de magneziu si fibre, prezentau o reducere substantiala a riscului de a face un atac de inima.  

Cu privire la beneficiile cardiovasculare, potasiul, care se gaseste si in banane, ajuta sanatatea oaselor. Potasiul poate impiedica pierderea calciului prin urina, cauzata de consumul excesiv de sare.


Protectie impotriva ulcerului

Cu mult timp in urma au fost recunoscute efectele antacizilor din banane, care protejeaza impotriva ulcerului stomacal si afectiunilor declansate de ulcer. Potrivit unui studiu, un simplu amestec intre banane si lapte inseamna suprimarea semnificativa a secretiei de acid.

Bananele protejeaza  in 2 moduri:
  • prima data, substantele care se gasesc in banane ajuta la activarea celulelor care compun membrana protectoare a stomacului, deci acestea produc un mucus protector impotriva acizilor care se formeaza in stomac.
  • a doua oara, ajuta componente gasite in stomac, denumite inhibitori protectori, la eliminarea bacteriei din stomac, cunoscuta ca fiind cauza primordiala a ulcerului de stomac.


Afectiuni intestinale

Bananele sunt o alegere inteleapta indiferent de afectiunea de care suferi sau de problemele pe care doresti sa le depasesti. De exemplu, diareea reduce cantitatea electrolitilor din organism, dar cu ajutorul bananelor poti reaproviziona organismul cu potasiu, unul dintre cei mai importanti electroliti, care ajuta si la imbunatatirea functiilor inimii.

De asemenea, bananale contin o fibra solubila, denumita hidrocoloid, care ajuta la normalizarea miscarilor tractul digestiv si usureaza constipatia.


Imbunatatesc vederea

Cand erai copil se poate ca parintii sa-ti fi spus ca morcovii iti pastreaza vederea, insa ca persoana adulta ai nevoie de mai multe fructe pentru mentinerea vederii. Un studiu publicat in Arhivele de Oftalmologie arata ca prin consumul a 3 sau mai multe fructe pe zi se previne degenerescenta maculara, prima cauza a piederii vederii la persoanele in varsta.

Protejeaza oasele

Consumul frecvent de banane, ca parte al modului sanatos de alimentatie, ajuta organismul sa asimileze mai bine calciul si astfel oasele tale vor fi sanatoase si puternice pentru mai mult timp.
 

Bananele sunt o sursa extraordinara de fructooligozaharide, un component probiotic datorita continutului de bacterii prietenoase pentru colon. Aceste bacterii benefice produc vitamine si enzime digestive care imbunatatesc capacitatea de asimilare a nutrientilor, dar au si proprietatea de intarire a sistemului imunitar. Cand fructooligozaharidele sunt fermentate de aceste bacterii prietenoase, nu creste doar numarul de bacterii probiotice, ci si capacitatea organismului de a asimila calciu. De aici, rezulta ca tranzitul gastrointestinal este scazut, dar si riscul de a face cancer de colon este diminuat.  

De asemenea, bananele au un continut ridicat in provitamina A, care protejeaza impotriva afectiunilor cronice, incluzand unele forme de cancer, afectiuni cardiovasculare si diabet. Pentru ca bananele sa aiba o cantitate mai mare de provitamina A, culoarea miezului trebuie sa fie cat mai galbena.


Protejeaza sanatatea rinichilor

In fiecare an sunt diagnosticate aproximativ 190.000 de cazuri noi de cancer la rinichi. Printre factorii de risc se regasesc: fumatul, presiunea sanguina ridicata, obezitatea si expunerea la substante toxice (azbest, cadmiu).

In Jurnalul International de Cancer, cercetatorii sugereaza ca prin consumarea tuturor fructelor si legumelor, mai ales al bananelor ajuti organismul sa previna cancerul de rinichi. Aceasta este colncluzia unui studiu care a durat 14 ani si la care au participat 61.000 de femei, cu varsta cuprinsa intre 40-76 de ani. Astfel, consumul a mai mult de 75 de portii de fructe si legume in fiecare luna (adica aproximativ 3 vegetale pe zi) reduce riscul de a face cancer la rinichi cu 40%. Dintre fructe, bananele ofera cea mai mare protectie. In randul legumele, cea mai mare protectie o ofera varza si legumele de la care consumam radacina, riscul fiind redus cu 50-60%.

Bananele au aceste proprietati, deoarece au un continut ridicat de acid fenolic, iar varza este bogata in sulf, care ajuta la detoxifiere. Impreuna acestea formeaza un amestec de fitonutrienti de mare ajutor in protejarea functiilor rinichilor.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • gabi pe 7 Oct 2012, 09:06
    totusi

    Chiar daca sunt pline de substante toxice de la conservanti?

    0
    0

  • stefan pe 3 Iul 2012, 00:56
    asa e

    bananele=za best

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Valentina Pelinel, o gravidă fericită. Nu pare stresată de problemele lui Cristi Borcea

Dietă de zână. Andreea Marin a slăbit 22 de kilograme cu salam

Frumuseţe. 50 de manichiuri perfecte pentru Ziua Îndrăgostiţilor. Încearcă-le!

Sex

Sex. Valentine's Day: 5 trucuri erotice pentru o noapte pe care nu o va uita

Sănătate. 6 reguli de igienă care împiedică răspândirea gripei

Piese esențiale de lenjerie de Valentine’s Day de la SevenSins.ro

Beyonce, lăudată dar şi criticată după show-ul de la Super Bowl - VIDEO

Studiu. Aluniţele de pe braţul drept indică riscul de cancer de piele

Modă. De pe catwalk pe pârtie! Ţinute de schi cu stil!

Sănătate. Ce trebuie să ştie femeile însărcinate dacă răcesc. Sfatul expertului

Modă. 20 de ţinute sexy pentru Valentine's Day. Cucereşte-l!

Sănătate. Problemele la coloană afectează şi alte organe! Sfatul expertului

Folosirea telefonului mobil ar putea afecta fertilitatea masculină

Alertă meteo: Vremea se răceşte brusc şi vin ninsorile

Sănătate. 5 alimente care calmează arsurile la stomac

Anca Serea a decis ce nume va purta al cincilea ei copil

Tuncay Ozturk despre Andreea Marin: „N-a fost dragoste la prima vedere”

Dr. Lou Jacobs, un chiropractor american renumit, oferă în premieră consultații în România

Sănătate. Cum comunicăm eficient cu medicul pentru a afla ce ne interesează

Ştiinţă. 15 lucruri uimitoare despre coloana vertebrală

Frumusețe. Ai acnee? Află cum să-ți protejezi tenul pe timp de iarnă

Mihaela Rădulescu: Cum să ai un fund care să cucerească internetul

Studiu: Consumul ridicat de cartofi creşte riscul de diabet în sarcină

Sănătate. Noul virus Zika. 5 lucruri pe care trebuie să le ştii

Teatrul pe gheață din Sankt-Petersburg prezintă DRACULA PE GHEAȚĂ la București și la Cluj!

Sănătate. 5 lucruri esenţiale care te apără de cancerul la sân

Roșu și negru. Monica Bellucci, sexy și elegantă la 51 de ani

Sănătate. 5 ceaiuri contraindicate seara. Plante de care să te fereşti

Gabriela Cristea a renunţat la dietă: „Mă doare fix în dos”

Sănătate. Ce trebuie să ştii înainte de o ecografie mamară. Sfatul expertului