Bananele - Beneficii asupra sanatatii

Bananele - Beneficii asupra sanatatii
Protectie cardiovasculara

Bananele sunt una dintre cele mai bune surse de potasiu, un mineral esential care mentine in parametrii normali presiunea sanguina si functiile inimii. Deoarece aceasta contine 467 mg de potasiu si numai un 1 mg de sodiu, o banana pe zi ajuta la cresterea presiunii sanguine si protejeaza impotriva ateroscrelozei.

Efectele pozitive ale bananei asupra afectiunilor cardiovasculare au fost demonstrate cu ajutorul mai multor studii. De exemplu, cercetatorii au urmarit efectele banalelor asupra presiunii sanguine la peste 40.000 de americani. Barbatii care au avut o dieta bogata in potasiu, dar au consumat si alimente cu un continut ridicat de magneziu si fibre, prezentau o reducere substantiala a riscului de a face un atac de inima.  

Cu privire la beneficiile cardiovasculare, potasiul, care se gaseste si in banane, ajuta sanatatea oaselor. Potasiul poate impiedica pierderea calciului prin urina, cauzata de consumul excesiv de sare.


Protectie impotriva ulcerului

Cu mult timp in urma au fost recunoscute efectele antacizilor din banane, care protejeaza impotriva ulcerului stomacal si afectiunilor declansate de ulcer. Potrivit unui studiu, un simplu amestec intre banane si lapte inseamna suprimarea semnificativa a secretiei de acid.

Bananele protejeaza  in 2 moduri:
  • prima data, substantele care se gasesc in banane ajuta la activarea celulelor care compun membrana protectoare a stomacului, deci acestea produc un mucus protector impotriva acizilor care se formeaza in stomac.
  • a doua oara, ajuta componente gasite in stomac, denumite inhibitori protectori, la eliminarea bacteriei din stomac, cunoscuta ca fiind cauza primordiala a ulcerului de stomac.


Afectiuni intestinale

Bananele sunt o alegere inteleapta indiferent de afectiunea de care suferi sau de problemele pe care doresti sa le depasesti. De exemplu, diareea reduce cantitatea electrolitilor din organism, dar cu ajutorul bananelor poti reaproviziona organismul cu potasiu, unul dintre cei mai importanti electroliti, care ajuta si la imbunatatirea functiilor inimii.

De asemenea, bananale contin o fibra solubila, denumita hidrocoloid, care ajuta la normalizarea miscarilor tractul digestiv si usureaza constipatia.


Imbunatatesc vederea

Cand erai copil se poate ca parintii sa-ti fi spus ca morcovii iti pastreaza vederea, insa ca persoana adulta ai nevoie de mai multe fructe pentru mentinerea vederii. Un studiu publicat in Arhivele de Oftalmologie arata ca prin consumul a 3 sau mai multe fructe pe zi se previne degenerescenta maculara, prima cauza a piederii vederii la persoanele in varsta.

Protejeaza oasele

Consumul frecvent de banane, ca parte al modului sanatos de alimentatie, ajuta organismul sa asimileze mai bine calciul si astfel oasele tale vor fi sanatoase si puternice pentru mai mult timp.  

Bananele sunt o sursa extraordinara de fructooligozaharide, un component probiotic datorita continutului de bacterii prietenoase pentru colon. Aceste bacterii benefice produc vitamine si enzime digestive care imbunatatesc capacitatea de asimilare a nutrientilor, dar au si proprietatea de intarire a sistemului imunitar. Cand fructooligozaharidele sunt fermentate de aceste bacterii prietenoase, nu creste doar numarul de bacterii probiotice, ci si capacitatea organismului de a asimila calciu. De aici, rezulta ca tranzitul gastrointestinal este scazut, dar si riscul de a face cancer de colon este diminuat.  

De asemenea, bananele au un continut ridicat in provitamina A, care protejeaza impotriva afectiunilor cronice, incluzand unele forme de cancer, afectiuni cardiovasculare si diabet. Pentru ca bananele sa aiba o cantitate mai mare de provitamina A, culoarea miezului trebuie sa fie cat mai galbena.


Protejeaza sanatatea rinichilor

In fiecare an sunt diagnosticate aproximativ 190.000 de cazuri noi de cancer la rinichi. Printre factorii de risc se regasesc: fumatul, presiunea sanguina ridicata, obezitatea si expunerea la substante toxice (azbest, cadmiu).

In Jurnalul International de Cancer, cercetatorii sugereaza ca prin consumarea tuturor fructelor si legumelor, mai ales al bananelor ajuti organismul sa previna cancerul de rinichi. Aceasta este colncluzia unui studiu care a durat 14 ani si la care au participat 61.000 de femei, cu varsta cuprinsa intre 40-76 de ani. Astfel, consumul a mai mult de 75 de portii de fructe si legume in fiecare luna (adica aproximativ 3 vegetale pe zi) reduce riscul de a face cancer la rinichi cu 40%. Dintre fructe, bananele ofera cea mai mare protectie. In randul legumele, cea mai mare protectie o ofera varza si legumele de la care consumam radacina, riscul fiind redus cu 50-60%.

Bananele au aceste proprietati, deoarece au un continut ridicat de acid fenolic, iar varza este bogata in sulf, care ajuta la detoxifiere. Impreuna acestea formeaza un amestec de fitonutrienti de mare ajutor in protejarea functiilor rinichilor.
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • gabi pe 7 Oct 2012, 09:06
    totusi

    Chiar daca sunt pline de substante toxice de la conservanti?

    0
    0

  • stefan pe 3 Iul 2012, 00:56
    asa e

    bananele=za best

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Un cuplu secret: Selena Gomez și Orlando Bloom, prinși împreună de paparazzi

Semne care-ţi arată că organismul tău este deshidratat

Monica Anghel: "Chestia asta cu trebuie să fii slab, gras... e nazistă!"

STUDIU: Alcoolul şi carnea stimulează fertilitatea masculină. Cafeaua o inhibă

Robin Thicke a făcut petrecere de divorţ

Ştefan Bănică Jr, despre iubirile sale: "Au fost nişte lecţii de viaţă"

Scăderea rapidă în greutate, la fel de eficientă ca şi slăbitul lent

FOTO: Cum arată Mihaela Rădulescu după trei zile fără somn

VIDEO: Michelle Obama dansează cu un nap, promovând alimentaţia sănătoasă

Delia a primit un "compliment" neașteptat: Cineva a crezut că e gravidă

Frumuseţe. 6 ingrediente bizare din produsele cosmetice

Andreea Raicu, depedentă de aplicațiile de pe mobil

Cum să te refaci rapid după o despărțire? 7 sfaturi de la expert

FOTO: Rita Mureşan, mai slabă ca în tinereţe!

Diana Dumitrescu si Ioana Ginghina vor participa la tabara de slabit a Dianei Stirbu

Danone Mic Dejun Delicios, pentru dimineți jucăușe

4 vedete care au slăbit spectaculos. Cum au reuşit şi cum se menţin?

Cum combatem astenia de toamnă: cele mai bune remedii naturale

Poveste adevărată. "L-am surprins pe soțul prietenei mele cu alta. Îi spun sau nu ei?"

Top 6 alimente care te întăresc. Evită bolile în sezonul rece!

VIDEO: Cum să mănânci un burger fără să te murdăreşti

Mituri despre pâine, desfiinţate: De ce nu este recomandat s-o eviți

3 meniuri de 1200 de calorii cu 3 mese pe zi. Slăbeşte mâncând!

Obiceiurile alimentare sunt formate în copilărie

7 trucuri pentru o căsnicie fericită

Dr. Oz: 5 trucuri ca să slăbeşti chiar dacă ai probleme hormonale

Gwyneth Paltrow a petrecut cu Chris Martin

Jamie Oliver: Regulile lui ca să mănânci sănătos şi echilibrat

7 obiceiuri sănătoase pe care să le furi de la oamenii slabi

Poveste adevărată: "Eram frumoasă, dar după naștere am devenit un monstru"