8 alimente ieftine şi sănătoase pe care să le mănânci în vacanţă

Nutriția corectă este importantă în vacanță mai ales în condițiile în care poți face exces de băuturi alcoolice sau poți renunța la multe ore de somn pentru distracție. Dacă ai ales o destinație la limita bugetului tău sau pur și simplu vrei să păstrezi cât mai mulți bani pentru distracție, iată 8 alimente ieftine şi sănătoase pe care să le mănânci în vacanţă.
Nutriția corectă este importantă în vacanță mai ales în condițiile în care poți face exces de băuturi alcoolice sau poți renunța la multe ore de somn pentru distracție. Dacă ai ales o destinație la limita bugetului tău sau pur și simplu vrei să păstrezi cât mai mulți bani pentru distracție, iată 8 alimente ieftine şi sănătoase pe care să le mănânci în vacanţă.

Iaurt

Iaurtul natural, fără adaos de zahăr sau de arome, este un aliment ce îți oferă o parte importantă din necesarul zilnic de calciu. Iaurtul natural reduce absorbția grăsimilor din alte alimente, iar bacteriile benefice din iaurt contribuie la sănătatea sistemului digestiv și ajută la stabilirea unui trafic intestinal regulat.

Cereale integrale

Ideale pentru un mic dejun echilibrat, cerealele integrale asigură carbohidrați în cea mai sănătoasă formă. Micul dejun din care face parte și o porție de cereale integrale îți asigură energie până la prânz datorită conținutul de fibre și proteine. Sațietatea unui mic dejun sănătos elimină tentațiile fast food înainte de prânz, ce oferă un conținut nutritiv sărac la un preț mare.

Ouă fierte

O sursă importantă de proteine, mai ales dimineața, sunt ouăle fierte. Îți poți lua cu tine ouăle fierte foarte bine de acasă și vor rezista și mai mult de o săptămână fără să aibă nevoie să fie păstrate într-un frigider. Ouăle fierte îți asigură o parte din necesarul de proteine fără grăsimea prezentă în cele mai ieftine cărnuri.

Alune

Un amestec de alune prăjite de mai multe feluri și miez de nucă îți oferă proteine și energie cu mai puține calorii decât carnea. Pe cât posibil, încearcă să eviți alunele prăjite foarte sărate. Dacă amestecul conține alune de pădure, caju și fistic, îți oferă și vitamine importante.

Fructe proaspete de sezon

Cât timp ești în vacanță, nu lasă să treacă nicio zi fără o porție generoasă de fructe. Evită fructele foarte mari și lipsite de gust din supermarket. Aspectul lor este de obicei invers propoțional cu valoarea nutritivă. Indiferent dacă alegi fructe de sezon la un preț rezonabil, mere, pere, portocale sau banane, ia cel puțin o gustare de fructe pe zi în vacanță.

Ton conservat în apă

O altă soluție pentru necesarul de proteine fără grăsime în exces și la un preț rezonabil sunt conservele de ton. Alege carnea de ton conservată în apă, nu în ulei, dacă vrei să eviți caloriile în exces. Pe lângă proteine, tonul oferă vitamina B6 și B12 în cantități deloc neglijabile.

Risotto

Orezul fiert cu legume este o masă ușoară, considerată garnitură la cele mai multe restaurante, care îți oferă însă fibre și vitamine necesare. În mod ideal, cel mai hrănitor risotto este făcut din orez brun și legume proaspete, dar și cel din orez decorticat și legume înghețate este mai sănătos și mai ieftin decât o masă la un local fast food, bogată în grăsimi și sare.

Lapte degresat

Laptele îți oferă calciu, dar și proteine și leucină, un aminoacid esențial ce contribuie semnificativ la repararea mușchilor. Cu un pahar de lapte degresat pe zi, îi oferi organismului substanțe nutritive importante, fără să renunți la siluetă și fără să-ți dezechilibrezi bugetul în vacanță.

Autor: Iulia Anghel
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată