Mai mult spatiu pentru lucrurile din casa


De-a lungul timpului, in locuinta s-au adunat foarte multe obiecte si lucrusoare pe care nu mai stii unde sa le pui astfel incat sa nu iti stea in drum.
De-a lungul timpului, in locuinta s-au adunat foarte multe obiecte si lucrusoare pe care nu mai stii unde sa le pui astfel incat sa nu iti stea in drum. Bineinteles, iti doresti o casa bine pusa la punct si cu un spatiu bine organizat. Cu toate acestea, esti departe de a avea dulapuri si etajere ordonate si de a sti in permanenta unde se afla fiecare obiect de care ai nevoie...

Atunci cand vine momentul pentru marea curatenie, aminteste-ti aceste principii de baza ale unei organizari eficiente:

Trece in revista toate optiunile pe care le ai pentru depozitarea lucrurilor.

Pune la punct un plan de bataie si gandeste-te la un uz specific pentru fiecare dintre dulapurile, sertarele, etajerele si rafturile "din dotare". Timp de o saptamana sau doua, eticheteaza-le in consecinta, pana cand toti membrii familiei se obisnuiesc cu noile locatii.

Stabileste-ti prioritatile: aseaza obiectele des folosite in locuri aflate la indemana. Obiectele pe care nu obisnuiesti sa le utilizezi in mod frecvent ar trebui sa aiba "resedinta" in locuri mai putin accesibile, cum ar fi rafturile de sus sau... alte camere.

Imparte-ti lucrurile pe categorii. Spre exemplu, tine-ti toate decoratiunile cu specific de sarbatori la un loc, toate echipamentele sportive in acelasi colt si toate uneltele de gradinarit in aceeasi cutie de scule.

De doua ori pe an, organizeaza operatiunea "Curatenie generala" - toti membrii familiei trebuie sa munceasca pentru organizarea, punerea la punct si la locul lor a obiectelor ratacite. In ceea ce priveste obiectele care nu isi mai gasesc rostul in caminul vostru, gaseste solutii practice pentru ele: vinde-le sau ofera-le prietenilor care se arata interesati sa le achizitioneze.

Obiectele mai putin atragatoare sau cele care nu se potrivesc designului interior pot fi ascunse in spatele unor usi inchise (dulapuri, cuburi suspendate etc.) sau tinute in cutii, departe de privirile celor care iti calca pragul locuintei.

Eticheteaza toate cutiile si cosurile pe care le folosesti pentru depozitare.

Gandeste-te daca in viitorul mai mult sau mai putin indepartat vei avea nevoie de spatiu suplimentar pentru depozitarea dosarelor, a fotografiilor, a cartilor etc.
In acest scop, asigura-te ca mai ai spatiu liber pentru ele...

Organizeaza o lista, pentru fiecare camera din apartament, cu toate problemele intalnite la nivel de depozitare, precum si cu posibilele solutii. Trece in revista obiectele sau categoriile de obiecte care se afla deja in dulapuri, corpuri de biblioteca si alte elemente de mobilier.

Care sunt principalele spatii de depozitare din incapere? Care sunt lucrurile pe care trebuie in mod obligatoriu sa le "ascunzi" in cutii sau dulapuri? Gandeste-te si la aceste aspecte, dupa care desemneaza locatiile cele mai convenabile obiectelor pe care le folosesti in mod frecvent.

Intr-o camera transformata in birou, cel mai des te folosesti de computer, birou si telefon.
Acestea trebuie amplasate in centrul zonei de lucru. Colile de hartie trebuie sa se regaseasca in apropierea imprimantei, CD-urile sau DVD-urile in apropierea calculatorului, cartile de referinta, de asemenea. Foloseste rafturile de deasupra pentru obiectele de papetarie, alte dosare sau carti.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod