Sase sfaturi pentru a deveni un manager mai bun

In afara cazului in care esti proaspat venit(a) in lumea afacerilor, exista mari sanse sa fi intalnit cel putin o persoana in functia de manager ...

In afara cazului in care esti proaspat venit(a) in lumea afacerilor, exista mari sanse sa fi intalnit cel putin o persoana in functia de manager care nu ar fi trebuit sa fie acolo. Din nefericire, persoanele care sunt foarte bine specializate sunt de cele mai multe ori promovate pe pozitii de conducere fara sa aiba o buna pregatire manageriala.

Faptul ca esti foarte bun in domeniul tau de activitate nu inseamna intotdeauna ca esti si un bun manager. Este nevoie de foarte multe cunostinte si pregatire pentru a avea capacitatea de a motiva, de a evalua si de a conduce o echipa de oameni. Un manager trebuie sa detina cunostinte puternice legate de conducerea unei afaceri, insa trebuie sa aiba si capacitatea de a comunica foarte bine cu ceilalti angajati, o calitate care nu intotdeauna exista in mod natural.

Exista cateva reguli de baza pentru a fi un manager eficient. Eficienta unui manager tine strict de comunicarea si relationarea cu cei din jur.

Managerii buni isi rezolva responsabilitatile doar cu ajutorul si prin dezvoltarea angajatilor sai. Cei mai buni manageri cunosc foarte bine care sunt calitatile si indemanarile fiecarui angajat in parte si isi fac timp intotdeauna pentru a-i cunoaste cat mai bine pe oameni.

Daca esti pe cale de a ocupa o functie manageriala sau daca iti doresti acel lucru pe viitor, trebuie sa faci o prospectie in acest domeniu pentru a afla care sunt manevrele unui bun management. In continuare poti citi sase sfaturi de care trebuie sa tii seama pentru inceput:

1. Analizeaza-ti propriile cunostinte

Uneori, stiind ceea ce nu stii este cel mai bun punct de la care poti incepe. Analizeaza ceea ce faci si ceea ce nu stii despre management. Gandeste-te la experientele prin care ai trecut si la managerii pentru care ai lucrat. Ce anume a functionat in relatiile tale profesionale si ce anume trebuie schimbat? Este posibil sa descoperi ca iti poti da seama de lucrurile bune si lucrurile proaste pe care le faceau managerii pe care i-ai intalnit in trecutul tau si poti folosi aceste cunostinte spre avantajul tau.


2. Gaseste un mentor

Un alt pas important pe care trebuie sa-l faci pentru inceput este sa-ti gasesti un mentor care se afla intr-o pozitie de conducere in compania la care lucrezi. Tot ceea ce trebuie sa faci este nu numai sa gasesti o persoana care isi face treaba, dar care si-o face bine. Asigura-te ca vei avea de invatat de la o persoana care te poate ajuta sa afli care sunt obiceiurile bune ale unui conducator.

3. Intoarce-te la cursuri

Majoritatea companiilor ofera cursuri de dezvoltare in domeniul managementului. Poti chiar sa-ti intrebi seful si sa-l rogi sa te trimita la un seminar. Cursurile de specialitate sunt o modalitate extraordinara de a afla in ce fel se schimba rolul tau ca angajat atunci cand devii manager, sa-ti asumi responsabilitatile si sa-ti mentii echipa in forma.

4. Citeste carti

O alta modalitate de a-ti dezvolta cunostintele in domeniul managementului este sa citesti cat mai multe carti cu acest subiect.
Cauta in librarii publicatiile de specialitate sau roaga pe cineva sa-ti faca unele recomandari.

5. Invata sa asculti si sa-i intelegi pe ceilalti

Secretul pentru a avea succes in orice pozitie manageriala este sa stii cum sa relationezi, cum sa comunici si cum sa iti evaluezi corect angajatii. Specialistii considera ca aceasta parte a managementului este si cea mai provocatoare pentru profesionistii care au ajuns de pe pozitia de prieteni ai colegilor lor de serviciu intr-o functie de conducere.

Atunci cand trebuie sa stabilesti o anumita relatie cu o echipa noua de oameni, este foarte important sa fii deschis(a) si sincer(a). Pe de alta parte, trebuie sa faci o evaluare reala a activitatii prestate de cei din echipa ta si sa comunici cu ei despre calitatea muncii lor. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa le ceri doar sa-si finalizeze obligatiile, ci sa obtina cele mai bune rezultate cu putinta.



6. Da prioritate angajatilor tai

Cel mai important lucru pentru activitatea unui bun manager este acesta: daca angajatii tai nu-si fac treaba bine, inseamna ca nici tu nu faci ceea ce trebuie. Fiecare manager bun trebuie sa invete cum sa-si conduca, sa-si motiveze si sa-si sprijine angajatii. Daca nu vei acorda suficient timp ajutarii echipei tale si daca nu ii vei asigura ca dorintele si nevoile lor sunt ascultate, toata munca ta va fi zadarnica. Daca nu vei reusi sa dezvolti capacitatile oamenilor tai, nu vei reusi nimic.

 

Comentarii (7)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Irinuk_Marin pe 19 Aug 2014, 17:15
    Raspuns pentru Olga

    Rezultatele mele ca manager s-au imbunatatit considerabil de cand am inceput sa folosesc aplicatia celor de la Romanian Software. Se numeste Human Ressources Planning si are o multime de functii utile, ma ajuta foarte mult pe partea de gestionare a angajatillor, este foarte utila si pentru antrepenori intrucat evalueaza angajatii si le ofera accesul la dosarele personale, orare, salarii si multe alte functii de acest gen. In lipsa unui departament de HR propriu-zis, aplicatia genereaza rezultate foarte bune. Ti-o recomand cu incredere!

    0
    0

  • Gabi pe 17 Mai 2014, 19:25
    Manager de Plaja in devenire

    Consider ca pentru a fi un Manager bun , e nevoie sa fii om in primul rand , sa nu te ia valu' functiei de "vai sunt Manager , ma doare in ...." sa iti respecti angajatii ca ai nevoie de ei , si sa formezi o "familie" cu ei , sa comunici , sa fii prieten cu ei nu "sef" ... avand in vedere ca luni 19.05.2014 am interviu pentru functia de Manager pe Plaja , as avea nevoie de niste sfaturi in + , puteti trimite mail la pascalutagabi@yahoo.com , mersi si fiti oameni

    0
    0

  • cosmin pe 28 Ian 2014, 20:14
    uite raspuns

    Anca in primul rand respecti legile , respecti oamenii si te respecti pe tine . daca incalci vre-o regula din astea 3 nu esti un manager bun . Lectorul universitar Dumitru Bontas spunea " sa fugim de proprietarii unei firme care face " smecherii" si care jongleaza cu legile " .

    0
    0

  • Ionut Mihai pe 31 Mai 2012, 08:45
    Manager

    Sa stiti ca cele mai multe lucruri nu le inveti din carti sau din explicatiile celor din jurul tau, lucurile le inveti singur daca esti un om care vrei sa demarezi o afacere inseamna ca ai ceva inteligenta. Atunci cand te lovesti singur de lucruri incepi sa inveti. Si cand ajungi acasa linistit savurand o cafea te gandesti ce ai gresit si cum ai putea sa obti rezultate mai bune. Eu am doar 23 de ani si inca mai am multe de invatat insa conduc o echipa de constructii de la 20 de si de un an jumatate activez ca firma. Si constructiile cel putin este un domeniu in care daca nu esti bine informat si organizat lucurile nu o sa iasa deloc bine. Deci in concluzie documentati-va dar analizati din proprile actiuni.

    3
    1

  • olga_neagoe pe 19 Ian 2011, 08:54
    um devii un manager bun

    as dori mai multe sfaturi despre cum devii un manager foarte bu, avind propria ta afacere,,cum iti insrtruesti personalul pentru a tine afacerea in picioare si ce carti se pot gasi in sensul asta. Va multumesc !

    0
    2

  • Catalin Varje pe 17 Apr 2008, 17:58
    referitor doresc un raspuns

    Draga Anca, raspunsul este simplu. Ai incredere in tine:))) Fii naturala si inveti pe parcurs. Tot ce trebuie sa faci pentru inceput este sa asculti cat mai mult ( asta daca ai ce asculta). Totul se prinde din mers(LEARN bY DOING). Mult mult mult succes. Catalin Varje

    5
    0

  • Anca Mitroi pe 7 Apr 2008, 18:00
    doresc un raspuns

    daca am terminat studiile de drept si sunt solicitata sa detin o functie de manager intr/un magazin in strainatate ce trebuie sa stiu despre acest lucru

    0
    2

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod