Proteina care ucide celulele canceroase

Cercetatorii de la Institute of Molecular and Cell Biology (IMBC) sunt primii care au descoperit si au caracterizat o proteina umana, numita Bax-beta, care poate duce la moartea celulelor cancerease, astfel, conducand cercetatorii sper crearea unui nou tratament impotriva cancerului.
"Rezultatele studiului arata ca nivelul de proteina Bax-beta este tinut la cote nedetectabile in celulele de proteine sanatoase prin procesul de degradare al proteinelor din celulele, cunoscut sub numele de proteazomi", a declarat Dr. Victor Yu, principalul cercetator la IMCB,

Proateazomii reprezinta "mecanismul digestiv al proteinelor care reglementeaza nivelele celulare a diferite proteine, inclusiv Bax-beta, prin transformarea lor in componente mai mici in interiorul celulelor.
Deci, proteazomii sunt meniti sa observe transformarile proteniei Bax-beta, iar daca proteazomul mediaza degradarea bax-beta, inseamna ca poate cauza moartea tuturor celulelor canceroase" a mai precizat Dr. Victor Yu.

Inainte de a fi descoperit Bax-beta, echipa de cercetatori cunoasteau o singura proteina numita bex-alfa, care a fost intens studiata. Mai tarziu au descoperit ca sunt mai multe proteine incorporate in gena Bax. Astfel, Bax este cunoscuta ca fiind un element cheie printre gene, deoarece este necesar pentru apoptoza, sau pentru programarea mortii celulelor.

Sursa: Science Daily