636 de oameni de afaceri români sunt invitați să susțină Rețeaua Solidarității MagicHOME, prin direcționarea a 20% din impozitul pe profit și venit


Anul acesta, 636 de oameni de afaceri din România sunt invitați să se alăture campaniei „Rămânem Împreună pentru MagicHOME”, redirecționând 20% din impozitul pe profit/venit datorat statului, donații necesare sprijinirii Rețelei de Refugii MagicHOME;
Printre cei care s-au alăturat campaniei, până acum, se numără Adrian Hădean, Marius Ștefan (Autonom), Omer Tetik (Banca Transilvania), Mihaela Glăvan, David Neacșu (Himalaya), Mircea Ilie (IKEA România) și alții; 
Datorită sumei strânse în cadrul campaniei – peste 1.000.000 de SMS-uri trimise la începutul campaniei și alte donații în valoare de de aproximativ 1.2 milioane de euro primite până în acest moment - MagicHOME nu mai este astăzi doar o casă, ci 10 case în 8 orașe - o Rețea a Solidarității. 

636 de oameni, 23 de zile și nopți, un singur scaun, simbol al tuturor scaunelor pe care părinții bolnavilor de cancer locuiesc pe durata tratamentului copiilor, în spital. Obiectivul: 100.000 de SMS-uri în valoare de 2 euro, necesare finalizării unui centru MagicHOME localizat în apropierea Institutului Oncologic din București. Datorită contribuției sponsorilor și donatorilor prin SMS care și-au menținut recurența, a fost posibilă suplimentarea investiției în MagicHOME Fundeni, ce va fi finalizat la începutul anului viitor, dar și deschiderea a 10 case în 8 orașe, o rețea a solidarității MagicHOME. 
 
Astfel, în cadrul refugiului de lângă Fundeni, va fi construit un depozit și o cameră de consiliere destinată terapiei cu părinții și copiii care suferă de afecțiuni oncologice sau alte afecțiuni grave. Noul centru va avea o suprafață de 700 de mp și va putea găzdui între 25 și 30 de persoane în 

fiecare zi, oferind circa 10.000 de mese pe an. Toate aceste refugii ale părinților copiilor bolnavi de cancer au nevoie să fie administrate, întreținute și mobilate, la aceste cheltuieli adăugându-se și costurile cu chiriile (acolo unde apartamentele nu au fost puse la dispoziție gratuit), costurile cu terapeuții, cu transportul părinților la spital, mâncare etc. Aceste cheltuieli pot fi acoperite atât prin sistemul de SMS-uri recurente (cuvântul MAGIC, la 8844), care permite o donație de 2 euro lunar către MagicHOME, lăsând libertatea fiecărui donator de a opri oricând această donație, cât și prin sprijinul oamenilor de afaceri. 

„Campania MagicHOME își propunea să strângă 200.000 de euro – 100.000 de SMS-uri – cu care să construim o casă pentru copiii bolnavi de cancer și părinții acestora, lângă Institutul Oncologic din București. Am construit acea casă, care va fi gata la începutul anului 2019. Și am construit mai mult decât o casă. Așa se face că astăzi avem o rețea a solidarității. Nu ne oprim aici; De aceea, avem nevoie în continuare de sprijinul oamenilor”, au declarat Vlad Voiculescu și Melania Medeleanu, fondatorii MagiCAMP și MagicHOME. 

Doar una din trei companii care fac profit redirecționează 20% din impozitul datorat statului
Dacă prima parte a campaniei s-a axat pe apelul către persoanele fizice, anul acesta, 636 de oameni de afaceri, tot atâția cât cei care au stat acum un an pe scaunul de la Galateca, sunt invitați să se alăture Rețelei Solidarității, prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit/venit datorat statului către MagicHOME. 

Printre cei care s-au alăturat cauzei până acum se numără Adi Hădean, Andreea Stoiciu (Galateca), David Neacșu (Himalaya), Katharina Scheidereiter (Kaufland Romania), Marius Ștefan (Autonom), Mircea Ilie (IKEA Romania), Omer Tetik (Banca Transilvania), Sonia Năstase (Nespresso) și Mihaela Glăvan. 


În prezent, odată cu schimbarea legislației, doar organizațiile care sunt furnizori de servicii sociale acreditate, cu cel puțin un serviciu social licențiat, printre care și MagicHOME, pot beneficia de sprijin prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit/venit. 

Datele oficiale ale Autorității Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) arată că doar una din trei companii care au realizat profit (până la finalul anului 2016) a ales să redirecționeze 20% din impozitul pe profit/venit către proiecte sociale.
Un număr foarte mic de companii aleg această formă de sprijin a ONG-urilor, în ciuda faptului că procedura este extrem de simplă, iar suma donată este dedusă din impozitul datorat oricum statului, nu alocată special de companie. 

Orice om de afaceri care dorește să sprijine Rețeaua de Refugii MagicHOME o poate face descărcând formularul de pe www.pentrumagichome.ro, care va fi trimis ulterior către Asociația MagicHOME. 

Campania „Împreună pentru MagicHOME”, apărută dintr-o nevoie reală

Campania „Împreună pentru MagicHOME” a pornit de la o nevoie reală a familiilor copiilor bolnavi de cancer, aflați la depărtare de centrele medicale specializate, pentru a le facilita accesul la tratament.
În prezent, 2.500 de copii din România sunt tratați pentru afecțiuni oncologice în toate centrele din România. Pentru majoritatea acestor copii, centrele specializate sunt departe de domiciliu. 
Peste 70% provin însă din familii cu o situație financiară modestă, iar costurile cazării și transportului reprezintă o cauză importantă pentru care unii copii sunt diagnosticați târziu, amână sau întrerup tratamentul, reducându-se astfel dramatic șansele de vindecare. 


Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;