Cât trebuie să stăm la soare pentru vitamina D? Iată ce ne recomandă cercetătorii

Deseori, oamenii se întreabă cam cât ar trebui să stea la soare pentru ca organismul lor să beneficieze de întreg necesarul de vitamina D. Iată ce ne recomandă cercetătorii.
Sezonul estival se deschide curând, așa că toată lumea ar trebui să știe cât și cum trebuie să stea la soare pentru a avea doar beneficii de pe urma acestui lucru. Unii cercetători au estimat că o expunere la soare de circa 10 minute, de două ori pe săptămână, ar fi oarecum suficientă alți oameni de știință sunt de altă părere. Iată ce ne recomandă cercetătorii.

Oamenii de știință spanioli au estimat, în urma unui studiu, cât ar trebui să ne expunem la radiațiile solare, pentru a beneficia de doza optimă de vitamina D.

În timp ce unii oameni de știință susțin că doar prin expunerea la soare a mâinilor, feței, brațelor sau picioarelor, timp de 10 minute, de două ori pe săptămână, în intervalul orar 10-15, organismul primește doza optimă de vitamina D, alții sunt de altă părere.

Vara – 10 minute, iarna – două ore

Primăvara și vara ar fi suficient să ne expunem la radiațiile solare, fără a ne fi afectată sănătatea, circa 10-20 de minute, pentru a beneficia de necesarul de vitamina D, în timp ce iarna ar trebui să petrecem circa două ore la soare.
Potrivit Science Daily, faptul că majoritatea oamenilor nu stau atât de mult la soare iarna ar fi cauza deficitului de vitamina D în organism.

Cât stăm la soare, în funcție de luna anului

Pentru a obține doza zilnică recomandată de vitamina D - echivalentă cu 1.000 UI (unități internaționale) -  în luna ianuarie, oamenii ar trebui să-și expună la soare, timp de circa 130 de minute, doar 10% din suprafața corpului, iar în perioada aprilie – iunie ar trebui să stea la soare doar 10 minute, iar 25% din corp să fie acoperit.
În luna octombrie, expunerea la radiațiile solare trebuie să dureze aproximativ 30 de minute pe zi.