Cum să citești mintea unei persoane în timpul unui conflict


Acasă sau la serviciu, conflictele pot fi inevitabile. Află cum să citești mintea unei persoane pentru a dezamorsa conflictul.
Deseori ai opinii diferite sau ți se pare că lucrurile pot fi făcute altfel, declanșând conflicte cu cei din familie sau la serviciu. Probleme nu este diferența de opinii, ci să știi cum  să previi agravarea unui conflict.
 
Persoanele din jurul tău sunt foarte diferite și de multe ori ceea ce este enervant pentru cineva este un lucru plăcut sau neutru pentru altă persoană. 
 
Pentru a reuși să rezolvi conflictul trebuie să încerci să vezi dincolo de vorbe, să asculți cu atenție și să observi modul în care acționează cei cărora te adresezi. Gestionarea conflictelor este un proces complex și vei avea nevoie de timp pentru a înțelege substratul emoțiilor negative, dar dacă identifici tipul de furie al persoanei în cauză vei reuși să eviți certurile prelungite. Odată ce îți este clar în ce categorie se încadrează îți poți modifica reacțiile pentru a găsi o soluție rapid.
 

Iată cum poți să citești mintea unei persoane care se ceartă cu tine:

 
1. Furia cognitiv-comportamentală

Este imprevizibilă și se manifestă atât verbal, cât și fizic. Poate fi extrem de intimidantă deoarece persoana în cauză va ataca subiectul enervării cu toate mijloacele posibile. Este posibil să spargă sau să arunce obiecte.
 
Cum să reacționezi: Lasă deoparte ego-ul și mândria. Este foarte important să încerci să calmezi situația. Criticile sau amenințările ar putea împinge aceste persoane dincolo de limită , înrăutățind lucrurile. Nu te contrazice cu ei, nu încerca să stabilești cine este de vină sau cine a greșit. Prioritatea este să găsești o soluție. Dacă încercările tale de a-i calma eșuează lasă-i să se liniștească. Nu ai cum să discuți logic în acest moment.

 
2. Furia verbală

Este o formă de abuz emoțional care se manifestă prin folosirea unor cuvinte jignitoare, insulte, critici, amenințări sau sarcasm. Acest gen de persoane se înfurie și încearcă să-și rănească „ținta” prin intermediul cuvintelor. Adesea, după ce se calmează regretă ceea ce au făcut.
 
Cum să reacționezi: Nu pune la inimă cuvintele jignitoare. Trebuie să înțelegi că niște simple cuvinte nu te pot răni dacă nu permiți acest lucru.
Este alegerea ta cum procedezi. Poți să te superi sau să alegi să ignori ce s-a spus. De asemenea, nu îți face bine să răspunzi în același mod. Repetă-ți că a ales acele cuvinte pentru că știe că te vor răni, dar de fapt nu-i pasă ce spune. O asemenea izbucnire împotriva ta nu este decât un semn al nesiguranței celuilalt, a ego-ului și frustrărilor. Ține minte: după ce se va calma probabil că nici nu-și va aminti exact ce ți-a spus. Merită să reții toate cuvintele și să alimentezi o stare de tensiune permanentă?
 
Odată ce ai ales să nu fii afectată de cuvinte poți încerca să dezamorsezi conflictul. Fă o glumă dacă situația o permite. S-ar putea să fie exact de ceea ce are nevoie acea persoană pentru a ieși din starea de enervare.
 
Dacă se depășesc limitele, iar comentariile au mers prea departe poți pur și simplu să-i spui că înțelegi că trece printr-o perioadă dificilă, dar că asta nu justifică folosirea unor asemenea cuvinte la adresa ta. În cazul în care nimic nu funcționează, poți renunța la conversașie pentru a-i da timpul necesar să se calmeze.

 
3.
Furia asertivă

Este cel mai ușor să citești mintea unei persoane în această situație. Este vorba despre o furie cu efect constructiv, care are consecințe pozitive.  Aceste persoane spun deschis ce le deranjează, explică schimbările pe care le doresc și rămân obiective. De asemenea, sunt dispuse să negocieze rezolvarea problemei cu partea opusă.
 
Cum să reacționezi: Arată-le că înțelegi că problema este importantă. Persoanele care au o reacție de furie asertivă nu urmăresc să cauzeze tensiuni, ci doar să rezolve un aspect în mod pozitiv. Ascultă-i cu sinceritate, spune-ți părerea și încearcă să ajungi la un consens. 
 
De exemplu, dacă ți se face observație pentru că nu ai respectat un termen limită arată cauzele care au determinat amânarea și asigură-i că vei face tot ce poți pentru ca situația să nu se repete. Aceste persoane urmăresc să creeze o schimbare pozitivă, iar dacă discuți în detaliu problema și cădeți de acord asupra unei soluții conflictul va avea un rezultat util pentru întreaga activitate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod